2023-02-24, 19:44
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rknrlstr
Försöker bara avskräcka folk så Hor-Ulla får ha sin kö för sig själv.

Med det sagt kan man fundera på hur många av de hundratals, kanske tusentals moderatorer som jobbat/ jobbar med detta skattat för inkomsten. Kanske kan man förvänta sig en riktad insats från skv liknande den mot folk som säljer grejer på Blocket och Tradera, inkomster som också ska skattas för.

Själv känner jag mig inte särskilt sugen på att fortsätta med detta av den anledningen + att man blir behandlad som skit och kan få sparken eller förlora VIP när som helst. Inte särskilt kul om man sitter där med en stor skatteskuld och måste förlita sig helt på svartjobb eller bli kriminell för att kunna leva på mer än existensminimum under de bra år man har kvar. Men jag kanske ska söka in igen och se om det finns möjlighet att låta någon annan ta emot pengarna.
2023-02-25, 08:03
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Själv känner jag mig inte särskilt sugen på att fortsätta med detta av den anledningen + att man blir behandlad som skit och kan få sparken eller förlora VIP när som helst. Inte särskilt kul om man sitter där med en stor skatteskuld och måste förlita sig helt på svartjobb eller bli kriminell för att kunna leva på mer än existensminimum under de bra år man har kvar. Men jag kanske ska söka in igen och se om det finns möjlighet att låta någon annan ta emot pengarna.

Hmm vadå fortsätta? 🤔 detta skrev du i December:

Citat:
Varför kallar du mig för Ullis? Verkar som att du citerar fel person. Hade du förresten också VIP som du förlorade? Precis som Scuba hade jag bara VIP under ca 1 månad mellan september och oktober. Efter det sket jag i detta jobb.

Men du ska alltså skita i det igen då?
2023-02-25, 11:52
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Hmm vadå fortsätta? 🤔 detta skrev du i December:

Men du ska alltså skita i det igen då?

Om jag kan minimera risken för problem med Skatteverket är det intressant för mig att fortsätta. Fast inte på JH då, utan hos någon aktör där man har möjlighet att tjäna en dräglig timlön. Jag har en 2-årig dotter, så jag är fastlåst i Sverige och skulle jag åka på en stor skattesmäll blir det stora problem för mig

Hur går det för din VIP-kompis som har fått problem med Skatteverket på tal om det? Kommer han lägga upp en avbetalningsplan eller blir det landsflykt till Thailand?
2023-02-25, 14:14
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Om jag kan minimera risken för problem med Skatteverket är det intressant för mig att fortsätta. Fast inte på JH då, utan hos någon aktör där man har möjlighet att tjäna en dräglig timlön. Jag har en 2-årig dotter, så jag är fastlåst i Sverige och skulle jag åka på en stor skattesmäll blir det stora problem för mig

Hur går det för din VIP-kompis som har fått problem med Skatteverket på tal om det? Kommer han lägga upp en avbetalningsplan eller blir det landsflykt till Thailand?

Ah anar jag en efterhandskonstruktion? 😄 i ditt inlägg från december så syftade du på JH, i ditt inlägg igår syftade du också på JH eftersom du pratade om VIP.

Men nu menar du att du inte alls var JH du menade ? 😄

Men du ska alltså sluta igen på JH nu eller?
2023-02-25, 14:59
Medlem
Citat:

Att man skulle torska är väldigt svårt om man sköter det snyggt, men om det nu händer är det bara att fly landet (vem bor ens i Sverige med detta jobbet?) så blir skulden avskriven efter 5 år. Lever man som en råtta och betalar den får man skylla sig själv. Det finns alltid kryphål, precis som de rika som skattefuskar alltid använder.
Senast redigerad av FEARANDLOATH1NG 2023-02-25 kl. 15:01.
2023-02-25, 18:02
Medlem
bogslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rknrlstr
Ska du göra detta ’lagligt’ får du typ 20 öre kvar på en intjänad krona.

Citat:
Ursprungligen postat av --2--
ca 200-250 kr i veckan

Citat:
Det ska snarare vara typ 40-45 öre om jag minns rätt. Hur kom du fram till 20 öre? Men ja, detta chattande jobb är slöseri med tid om man skattar.

Fast vänta nu, det där stämmer inte alls! Om man läser den här tråden finns det mängder med inlägg om hur jävla mycket pengar man tjänar per vecka, allt från 5-10k. Varför försöker ni vilseleda folk?

Till den som frågade kan jag intyga att du kommer tjäna bra på detta om du har fallenhet för det. Minst lika bra som ett vanligt jobb, men med ännu mer fördelar och lättare att balansera med privatlivet.
2023-02-25, 18:35
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogslayer
Fast vänta nu, det där stämmer inte alls! Om man läser den här tråden finns det mängder med inlägg om hur jävla mycket pengar man tjänar per vecka, allt från 5-10k. Varför försöker ni vilseleda folk?

Till den som frågade kan jag intyga att du kommer tjäna bra på detta om du har fallenhet för det. Minst lika bra som ett vanligt jobb, men med ännu mer fördelar och lättare att balansera med privatlivet.

Han frågade vad man kan förvänta sig att tjäna på detta om man skattar. Skatten för frilansare, vilket inkluderar chattoperatörer, är mycket hög. Kolla upp det själv. Men visst, om man skiter i att skatta kan man dra in 180-200kr/h utan några större problem.
2023-02-25, 19:22
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ah anar jag en efterhandskonstruktion? 😄 i ditt inlägg från december så syftade du på JH, i ditt inlägg igår syftade du också på JH eftersom du pratade om VIP.

Men nu menar du att du inte alls var JH du menade ? 😄

Men du ska alltså sluta igen på JH nu eller?

Jag har inte jobbat med detta sedan jag förlorade VIP

Citat:
Ursprungligen postat av FEARANDLOATH1NG
Att man skulle torska är väldigt svårt om man sköter det snyggt, men om det nu händer är det bara att fly landet (vem bor ens i Sverige med detta jobbet?) så blir skulden avskriven efter 5 år. Lever man som en råtta och betalar den får man skylla sig själv. Det finns alltid kryphål, precis som de rika som skattefuskar alltid använder.

För min del vill jag att mina barn ska växa upp I Sverige. Inte så lätt att bara dra iväg då. Dessutom har jag för mig att skulder aldrig preskriberas sålänge den man är skyldig pengar ser till att förnya skulden innan perioden har tagit slut.
2023-02-25, 19:30
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Jag har inte jobbat med detta sedan jag förlorade .

Njae min käre Roidbert, du skrev följande:

Citat:

Det är ju bara JH som har VIP, och du skrev att du inte känner dig sugen att fortsätta då du blir behandlad som skit och kan förlora VIP.

Du har en del att förklara mister!
2023-02-25, 19:33
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogslayer

Ja det är nått här som inte stämmer här. Jag har ju själv noterat hur vissa skriver om att dom drar in en månadslön medans man kliar sig på pungen och knullar horor, eller att man drar in 10 000kr i veckan.

Varför skulle dessa personer skriva att dom tjänar dessa summor om det inte stämmer?
2023-02-25, 20:53
Medlem
Citat:
Ja det är nått här som inte stämmer här. Jag har ju själv noterat hur vissa skriver om att dom drar in en månadslön medans man kliar sig på pungen och knullar horor, eller att man drar in 10 000kr i veckan.

Varför skulle dessa personer skriva att dom tjänar dessa summor om det inte stämmer?

Hehe kan du berätta varför du bryr dig så mycket din fjolla? Att du orkar sitta och granska vad vissa användare skriver om och dessutom så försöker du förhöra de också?

JH är bra när man har VIP ja men utan VIP är det horribelt helt enkelt, dessutom så har de en del idiotiska regler, som att man inte bör skriva 'Jag' haha idiotiskt!! Jag har kvar mitt konto där men jag har slutat för det är inte värt det.
2023-02-25, 21:34
Medlem
bogslayers avatar
Citat:

Jag tycker mig se två läger i tråden. Det ena pratar om hur mycket pengar man tjänar, det andra hur dålig kö det är/hur lite man får i ersättning per meddelande osv. Jag gissar att det senare lägret är livrädda att deras kö minskar och att inkomsterna tryter. Det här är dock en ren myt. Det finns mer än nog med kö/gubbkuk för att alla ska kunna knulla horer i röven relativt ofta.

Visst, om man inte är VIP kanske det inte blir några 10k i månaden, men du drar lätt in 5-7 ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av ScubaDiver
Hehe kan du berätta varför du bryr dig så mycket din fjolla? Att du orkar sitta och granska vad vissa användare skriver om och dessutom så försöker du förhöra de också?

JH är bra när man har VIP ja men utan VIP är det horribelt helt enkelt, dessutom så har de en del idiotiska regler, som att man inte bör skriva 'Jag' haha idiotiskt!! Jag har kvar mitt konto där men jag har slutat för det är inte värt det.

Fast det där stämmer verkligen inte. Det här tjänar du bra på, inget snack om saken. Läs tråden, finns hundratals inlägg om alla pengar som rullar in. Klart du tjänar bättre som VIP, men du blir ingen kyrkråtta utan. Jag ser med egna ögon hur mycket min vän tjänar på detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in