2023-02-24, 08:32
Medlem
bogslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rknrlstr
Jag hörde om en kille som fick sex månader på kåken, han hade dragit in 200000 på detta.

Citat:
Ursprungligen postat av --2--
ja det var min polare . Han e ute nu fick jobb på donken som tur var, ingen annan ville anställa honom när hans lexbase lyste rött. Men 200k motsvarar bara ca 5000 arbetstimmar, ca 125st 40-timmarsveckor, eller 2.5 år av chattande så kanske någon tycker det är värt ändå om man gömmer undan cashen så kan man leva som kung efter kåken??

Wow, 200 lök!? Det är ju jättemycket pengar. Gissar att han knappast skattade heller, så då är det verkligen mycket. Enligt SCB är medelinkomsten för män 390k före skatt. Får jag fråga hur han kunde undkomma att Skatteverket började nosa? 200k bara sådär lär de väl höja ögonbrynen för.

Kul att ni fortsätter sprida ordet om vilket bra jobb detta är. Har han fortsatt med chattandet efter avtjäna straff?
2023-02-24, 11:18
Medlem
AliyahMerins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScubaDiver
Det sker ingen rekrytering där idag, den är pausad
Redan ansökt men tack för upplysningen.
2023-02-24, 12:53
Medlem
Suchkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AliyahMerin
Redan ansökt men tack för upplysningen.
Står svar om 48h. Säg till om du får napp ändå. Vill mer än gärna gå över från svensk till engelsk chat
2023-02-24, 14:05
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suchka
Står svar om 48h. Säg till om du får napp ändå. Vill mer än gärna gå över från svensk till engelsk chat
Tänker du på content så är det en svensk chat med svensk text.
2023-02-24, 14:17
Medlem
Suchkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Tänker du på content så är det en svensk chat med svensk text.
Det fanns ju massor av språk att välja på i ansökningen. Italienska bona sera, polska pizda, tyska jawoll och så vidare
2023-02-24, 14:20
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suchka
Det fanns ju massor av språk att välja på i ansökningen. Italienska bona sera, polska pizda, tyska jawoll och så vidare
Jag tror hon du skrev till ville testa på svenska. jag tror du kan hitta detsamma på Emoderator med
engelska. Har bara för mig dom pyntar kasst.
2023-02-24, 14:24
Medlem
Suchkas avatar
Schysst, tackar
2023-02-24, 15:12
Medlem
Kan någon komma med ett ärligt svar om hur mycket pengar det är realistiskt att tjäna.
Säg att man knäcker lite extra och lägger en 10 timmar i veckan som man skattar på, vad får man kvar i handen?
2023-02-24, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modernsamurai
Kan någon komma med ett ärligt svar om hur mycket pengar det är realistiskt att tjäna.
Säg att man knäcker lite extra och lägger en 10 timmar i veckan som man skattar på, vad får man kvar i handen?

Ska du göra detta ’lagligt’ får du typ 20 öre kvar på en intjänad krona.
2023-02-24, 16:37
Medlem
--2--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modernsamurai

ca 200-250 kr i veckan
2023-02-24, 17:16
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rknrlstr
Ska du göra detta ’lagligt’ får du typ 20 öre kvar på en intjänad krona.

Det ska snarare vara typ 40-45 öre om jag minns rätt. Hur kom du fram till 20 öre? Men ja, detta chattande jobb är slöseri med tid om man skattar.
2023-02-24, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Det ska snarare vara typ 40-45 öre om jag minns rätt. Hur kom du fram till 20 öre? Men ja, detta chattande jobb är slöseri med tid om man skattar.

Försöker bara avskräcka folk så Hor-Ulla får ha sin kö för sig själv.

Med det sagt kan man fundera på hur många av de hundratals, kanske tusentals moderatorer som jobbat/ jobbar med detta skattat för inkomsten. Kanske kan man förvänta sig en riktad insats från skv liknande den mot folk som säljer grejer på Blocket och Tradera, inkomster som också ska skattas för.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in