Flashback bygger pepparkakshus!
2023-02-23, 00:29
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Kunde inte testa. Den sa att den var fullbelastad, så jag fick ange min mail och vänta….😞
Den lämnar väldigt mycket felaktiga fakta på ett märkligt vis. Så folk inte tror att den är mer pålitlig än internet förövrigt, det är den inte.

Om jag var skolelev skulle jag vara väldigt försiktig med att låta den skriva texter åt mig
Citera
2023-02-23, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Att äta och dricka?
Äta, dricka och skriva anonyma rasistiska inlägg på flashback.
Citera
2023-02-23, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Den lämnar väldigt mycket felaktiga fakta på ett märkligt vis. Så folk inte tror att den är mer pålitlig än internet förövrigt, det är den inte.

Om jag var skolelev skulle jag vara väldigt försiktig med att låta den skriva texter åt mig
Ok.
Citera
2023-02-23, 00:46
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ok.
Jag prövar den mot trådar nu på flashback. Kul att se vad AI skulle svarat folk
Citera
2023-02-23, 00:52
Medlem
Citat:
Jag prövar den mot trådar nu på flashback. Kul att se vad AI skulle svarat folk
Jag får se om den låter mig få access imorgon då. Den var tydligen överbelastad innan idag. Eller så har jag gått in på fel länk.
Citera
2023-02-23, 00:54
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Jag får se om den låter mig få access imorgon då. Den var tydligen överbelastad innan idag. Eller så har jag gått in på fel länk.
https://openai.com/blog/chatgpt/

Den kan knasa ibland. Stäng webbläsaren och börja om.
Citera
2023-02-23, 01:06
Citat:
Jag får då inte det svaret utan:

Förövrigt är det korrekt svar beroende på var man befinner sig. Det påklistrandet av kolonialism på Sverige som ständigt sker är ett historieövergrepp.

Ingen pratar om Sverige. Ingen bryr sig om Sverige i de sammanhangen utom Bilan Osman. Men om Hitler (inte nazism) är värre än slaveriet och Opiumkrigen är ChatGTP väldigt konstig i sin historiebeskrivning.

Kolonialismen i form av UK och Frankrike plågade världen i hundratals år. Men ChatGTP har som sagt redan den historiesyn som gjorde att Ye blev nazist. Undrar hur det kommer sig.

Förintelsen är det värsta som hänt osv. Jag fattar att Kina inte tillåter den.
Citera
2023-02-23, 01:20
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpringCampaign
Ingen pratar om Sverige. Ingen bryr sig om Sverige i de sammanhangen utom Bilan Osman. Men om Hitler (inte nazism) är värre än slaveriet och Opiumkrigen är ChatGTP väldigt konstig i sin historiebeskrivning.

Kolonialismen i form av UK och Frankrike plågade världen i hundratals år. Men ChatGTP har som sagt redan den historiesyn som gjorde att Ye blev nazist. Undrar hur det kommer sig.

Förintelsen är det värsta som hänt osv. Jag fattar att Kina inte tillåter den.
Citat:
Det är inte möjligt att rangordna olika övergrepp och händelser som "värst", eftersom det är svårt att mäta och jämföra dem på ett objektivt sätt. Varje övergrepp är unikt och har drabbat människor på olika sätt, och det är svårt att bedöma vilket som har haft störst inverkan på mänskligheten som helhet.

Det är också viktigt att tänka på att olika övergrepp kan ha pågått under olika tidsperioder och under olika politiska och sociala förhållanden. Till exempel kan det vara svårt att jämföra ett historiskt övergrepp som slavhandel med ett modernare övergrepp som folkmord, eftersom de skedde under olika tidsperioder och hade olika politiska och sociala kontexter.

Det är viktigt att vi lär oss av historien och strävar efter att förhindra liknande övergrepp och händelser från att ske igen i framtiden.

Hur kommer det sig att jag inte får sådana svår utan liknande som hade kunnat stå på vilken seriös sida som helst när det kommer till "diplomatiska" svar?
Citera
2023-02-23, 01:28
Medlem
Stormpiskares avatar
Småkul att ställa lite svåra frågor, som ai:n svarar på helt utan att ha koll. Men den blir nog bättre varefter.

Vet inte hur många gånger jag rättat och fått till svar, "Jag ber om ursäkt för mitt tidigare svar som var felaktigt."
Citera
2023-02-23, 01:30
Citat:
Jag vet inte ens vem Ye är.

Sverige hade rasbiologi och därmed är det viktigare än Saint-Barthélemy som används för att förvränga historien och utmåla Sverige som djupt involverade när vi under halva tiden som ön var i vår ägo, hade dödsstraff på slavhandel (dock såldes slavar mellan ägare på ön bör tilläggas) och det är tydligt att slavarnas utsatthet ansågs vara väldigt viktig att ifrågasätta.

Att påstå att Sveriges kolonialism är värre än rasbiologin och övergrepp mot folk som skett här, är våldtäkt på historien och våldtäkt mot korrekta fakta.

Du får snacka med Bilan om det där. Jag påpekar att ChatGPT har en anglocentrisk syn på världen och att Kina med rätta förbjuder den.

Testa att fråga ChatGPT om Ye lite. Våldtäkt mot fakta låter häftigt men jag knullade bara lite med dina fakta.
Citera
2023-02-23, 01:56
Medlem
Citat:
Äsch menade du Kanye eller vad han nu heter är han psykiskt sjuk.

Du har inte knullat särskilt mycket här.
Du menar Ye som ni tog alla tillgångar ifrån?
Han är bättre än er.
Han står upp mot makten. 🙏
Citera
2023-02-23, 09:43
Medlem
Citat:
https://openai.com/blog/chatgpt/

Den kan knasa ibland. Stäng webbläsaren och börja om.
Okej. Får testa det.

Klarar chatgpt bara av text eller kan den rita/designa en bild eller skriva ett program med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in