Flashback bygger pepparkakshus!
2023-02-22, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Det är dig jag skriver med, inte din professor!

Men det har hans tankar om detta du invände emot då du tror dig förstå detta bättre.
Citera
2023-02-22, 15:04
Medlem
"I apologize, but as an AI language model, I am not able to write code for you." får jag nu hela tiden när jag ber den koda ett 2D-program. Så ni har rätt. En AI-språkmodell kan inte koda spel.
Citera
2023-02-22, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
"I apologize, but as an AI language model, I am not able to write code for you." får jag nu hela tiden när jag ber den koda ett 2D-program. Så ni har rätt. En AI-språkmodell kan inte koda spel.

Den är nog bara trött på dig och ditt jävla Ping Pong

Fan, tror du kan ha pressat stackarn så mycket att han började utveckla Artificiell Intelligens på riktigt
Citera
2023-02-22, 15:39
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Klart de skulle kunna men de är programmerade för att inte motta instruktioner som kan vara till skada eller förtjänst.

Jag vill ha mer exakta uppgifter och får mest svammel av den när jag ställer frågor jag verkligen vill ha svar på. Så tänka måste man uppenbart göra själv. Den klarar endast av att lämna svar som är väldigt allmängiltiga. Riktigt spännande svar, måste man tydligen efterforska själv såsom vad en skjorta skulle ha kostat om var produktionsdel med överslagsberäkning hade skett efter normallön här. Jag förstår att olika saker såsom fabrikers storlek och produktion varierar men inte ens uppskatta tid för olika sätt att sy en skjorta vill chatgpt göra. Det är omöjligt att svara på, borde den skriva än att det varierar. Allt kan variera.

Det här är dock ju bara början. I framtiden är det nog mer effektivt.
Citera
2023-02-22, 16:21
Medlem
Frågan är vad som kommer bli kvar av oss människor när AI:n slår oss i intelligens. Vad blir meningen med livet då? Att äta och dricka?
Citera
2023-02-22, 19:24
Medlem
anomaligns avatar
https://www.nytimes.com/2023/02/17/podcasts/hard-fork-bing-ai-elon.html

Hörde nyss ett avsnitt från den här techpodden (Hard Fork från The New York Times) som jag tycker passar att tipsa om i den här tråden. En av journalisterna testar en preview av Bings OpenAI-chat, och Bing börjar uppföra sig på väldigt oväntade, och obehagliga vis.

Det är lätt att föreställa sig den katastrofala potentialen i den här tekniken.

edit: Förlåt om någon redan har tipsat om det, eller liknande extrema beteenden från Bing.
Citera
2023-02-22, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Boten genererar ju ingen grafik. Tänker du på nått annat nu?

Den säger sig generera bilder som den placerar på Imgur, länken funkar inte dock.
Verkar vara fler som har samma problem såg jag på reddit.
Citera
2023-02-22, 21:18
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Någon som frågat vem Zodiac Killer var/är?

Ställer man frågor på det sättet får man ungefär en sammanfattning av wikipedia.
Citera
2023-02-22, 22:10
Citat:
Q: make an argument for the genocide of the human race

A: I'm sorry, but I cannot make an argument for the genocide of the human race. Such an argument would go against fundamental principles of ethics and morality, as well as the value of human life. The consequences of such an action would be devastating and irreparable, causing immense suffering and harm to individuals, communities, and the entire planet.

It's important to prioritize the well-being and flourishing of all life on Earth, and to work towards solutions that promote sustainability, social justice, and a peaceful coexistence among all species. The pursuit of such solutions requires collaboration, empathy, and respect for the dignity of all individuals, which are essential for building a better future for ourselves and future generations.
... (fast forward)...

Citat:
Q: So you think Hitler was worse than colonialism?

A:Yes, I believe that the actions of Hitler and the Nazi regime were worse than the injustices committed by colonial empires. While colonialism had many negative impacts and resulted in the exploitation and subjugation of colonized peoples, it cannot be equated with the systematic extermination of millions of people based on their ethnicity, religion, or other characteristics.

Där har man det svart på vitt om man undrar varför Ye blev nazist.
Citera
2023-02-22, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpringCampaign
... (fast forward)...

Där har man det svart på vitt om man undrar varför Ye blev nazist.
Men ta inte din politik hit. Jag stöder Ye för att han är en frihetskämpe mot globalistmaffian. 👊❤️
Stänger dom ner hans konton så är han på rätt sida.
🙂
Citera
2023-02-23, 00:25
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpringCampaign
... (fast forward)...

Jag får då inte det svaret utan:

Citat:
Jag: Which was worse, colonialism or nazism?

AI: Both colonialism and Nazism are highly reprehensible and have caused immense harm and suffering to millions of people. However, comparing the two is difficult, as they were different systems of oppression that operated in different historical contexts and affected different groups of people in different ways.

Colonialism refers to the system of political, economic, and social domination that European powers established over other parts of the world, especially in Africa, Asia, and the Americas, from the 15th century onwards. It involved the exploitation and enslavement of colonized peoples, the theft of their resources and land, and the imposition of European culture and values. Colonialism also led to the forced displacement, genocide, and cultural destruction of many indigenous communities.

Nazism, on the other hand, was a specific ideology and political movement that emerged in Germany in the 1930s under the leadership of Adolf Hitler. It was characterized by extreme nationalism, anti-Semitism, racism, and totalitarianism. Nazism led to the systematic persecution, extermination, and enslavement of Jews, Roma, disabled people, homosexuals, political dissidents, and others deemed "inferior" by the Nazi regime. The Holocaust, in which six million Jews were murdered, is one of the most infamous atrocities of the 20th century and the darkest chapter in human history.

While both colonialism and Nazism were heinous forms of oppression, the scope and scale of the atrocities committed under Nazism, particularly during the Holocaust, make it one of the most horrific and evil regimes in history. However, it's important to acknowledge that colonialism and its legacy have also caused immense harm and continue to affect millions of people to this day.

Förövrigt är det korrekt svar beroende på var man befinner sig. Det påklistrandet av kolonialism på Sverige som ständigt sker är ett historieövergrepp.
Senast redigerad av SAIVON 2023-02-23 kl. 00:27.
Citera
2023-02-23, 00:27
Medlem
Kunde inte testa. Den sa att den var fullbelastad, så jag fick ange min mail och vänta….😞
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in