2023-02-28, 04:45
Medlem
Vad är skillnad på ett uppslagsverk jämfört med med det här? då tillägg att denna sökmotor kan svenska språket. Den samlar in data och ger tillbaka på ett för oss lämpligt sätt för att likna ai. Känns lowtech.
Citera
2023-02-28, 04:51
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturen2021
Vad är skillnad på ett uppslagsverk jämfört med med det här? då tillägg att denna sökmotor kan svenska språket. Den samlar in data och ger tillbaka på ett för oss lämpligt sätt för att likna ai. Känns lowtech.
Ett uppslagsverk kommer ge dig fler rätt.

Jag är dock intresserad av dess förmåga om den förbättrades då jag hellre läser olika svar på frågor än googlar omkring. Nätet är drygt när det gäller hur mycket som drunknar. Går knappt att googla sådant man kan längre. Så antagligen försvinner mycket information.
Citera
2023-02-28, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Ett uppslagsverk kommer ge dig fler rätt.

Jag är dock intresserad av dess förmåga om den förbättrades då jag hellre läser olika svar på frågor än googlar omkring. Nätet är drygt när det gäller hur mycket som drunknar. Går knappt att googla sådant man kan längre. Så antagligen försvinner mycket information.
Det är bara vi vaken..
Ja levererar den bra information kanske vi får nya sökmotorer med dessa typer av programkod som styr algorytmerna. Men ai är fan ett missbrukat ord
Citera
2023-02-28, 05:00
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Det är bara vi vaken..
Ja levererar den bra information kanske vi får nya sökmotorer med dessa typer av programkod som styr algorytmerna. Men ai är fan ett missbrukat ord
Kanske men jag har aldrig varit intresserad av dator och teknik men jag ser framför mig en mängd möjliga utvecklingar och det gör det plötsligt intressant för mig att följa utvecklingen.
Citera
2023-02-28, 05:03
Medlem
Citat:
Kanske men jag har aldrig varit intresserad av dator och teknik men jag ser framför mig en mängd möjliga utvecklingar och det gör det plötsligt intressant för mig att följa utvecklingen.
Det tror jag vi får se. har du några år på nacken så fick vi uppleva ITrevolutionen när den började och får vi vara med 50 år till så kommer säkerligen det vi ser idag inte finnas utan något mer komplext ha tagit över.
Citera
2023-02-28, 05:10
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
ChatGpt lär sig inte av det du skriver, åtminstone inte utanför din session. Istället tränas den innan en version släpps. De är nog för rädda för att användare ska göra den till rasist och vill därför träna den och styra den till rätt åsikter som den håller fast.
Bokhari: Machine Learning Fairness – A Globalist-Funded Effort to Control AI
https://www.breitbart.com/tech/2023/02/22/bokhari-machine-learning-fairness-a-globalist-funded-effort-to-control-ai/

Machine Learning Fairness
https://duckduckgo.com/?q=%22machine+learning+fairness%22+globalist&va=t& t=hd&ia=news

Oddsen är nog rätt hyggliga att du just nu och i framtiden får föra dina diskussioner med både en PK och agenda pådrivande AI.
Senast redigerad av arne99 2023-02-28 kl. 05:12.
Citera
2023-02-28, 05:10
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Det tror jag vi får se. har du några år på nacken så fick vi uppleva ITrevolutionen när den började och får vi vara med 50 år till så kommer säkerligen det vi ser idag inte finnas utan något mer komplext ha tagit över.
För mig är det en revolution att webbsidor inte längre är i svart med neongrön färg eller att det inte flödar av sidor med shoppar där man kan köpa alla massa slags knivar och vapen (dock inte skjutvapen).
Kollade nu och hittade något liknande förr men men. Jag upplever att nätet förändrats. Aldrig varit mycket för internet som ung dock.

I framtiden får vi se. Upplevde det otrevligt med taxidrönare i luften jag läste nyligen. Jag är inte så känslig att jag är särskilt nervös bland folk, men en fylltratt i huvudet vill jag inte riskera att få när jag är ute och går.
Citera
2023-02-28, 05:13
Medlem
Citat:
För mig är det en revolution att webbsidor inte längre är i svart med neongrön färg eller att det inte flödar av sidor med shoppar där man kan köpa alla massa slags knivar och vapen (dock inte skjutvapen).
Kollade nu och hittade något liknande förr men men. Jag upplever att nätet förändrats. Aldrig varit mycket för internet som ung dock.

I framtiden får vi se. Upplevde det otrevligt med taxidrönare i luften jag läste nyligen. Jag är inte så känslig att jag är särskilt nervös bland folk, men en fylltratt i huvudet vill jag inte riskera att få när jag är ute och går.
Ja myntet har två sidor.
Citera
2023-02-28, 05:19
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ja myntet har två sidor.
Ja, det med folk i luften...

Videosamtal var science fiction för trettio år sedan.
Citera
2023-02-28, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Precis så känner jag när jag ställer en fråga som AI:n mer eller mindre killgissar svaret på, och vid minsta ifrågasättande får den till det som att den ändå på något jävla konstigt sätt ändå hade rätt.
Ja, jag är tveksam till om den lär sig något överhuvudtaget av konversationer.
Citera
2023-02-28, 09:53
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Tveksamt, den slumpar ut svar.
Citera
2023-02-28, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid

Nej, modellen ändras inte så vitt jag förstått (vilket skulle krävas för lärande),
men ger man feedback antar jag att den kan användas för att justera output även för andra användare.

Det kan dock framstå som att den "lär" sig det som skrivits i sessionen tidigare.
Det går ju att referera till saker man själv eller den skrivit tidigare.

Men den verkar tyvärr klanta till det om blir för mycket att hålla reda på...
Senast redigerad av B.R.Donut 2023-02-28 kl. 11:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in