2023-02-22, 17:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Gött stridstanten.

Ta dina feministmuppar och menapack med dig och kriga på.

Vi andra, över hälften av befolkningen, skiter fullständigt i vilket. Ha det så kul. Vi anser inte det finns ett skit att rädda här förstår du, lilla tanten.

GLHF mycket nöje med dina refugees i hemtjänsten (akhmed).
Ja, du kan ju skynda dig att flytta innan du blir utvisad.
Citera
2023-02-22, 19:21
Medlem
Du skulle inte skydda någon vilket land du än bodde i eller hur man än tyckte politiskt.
Senast redigerad av thelivingrose 2023-02-22 kl. 19:24.
Citera
2023-02-22, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Nu var det ju du so failade, inte så konstigt dock när du är en blattekvinna.

Kan du inte lära dig att stava och skriva grammatiskt rätt? Kallar du dina icke svenska kvinnor blattar med?
Citera
2023-02-22, 22:38
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Varför röstar kvinnorna på partier som driver detta då?
Är ni korkade?

Så du menar alltså på allvar att svenska män och kvinnor har röstat på högern och vänstern de senaste 20-30 åren för att de är för massinvandring, massiva integrationsproblem och gängkriminalitet? Att det är just dessa frågor som män och kvinnor har gått till valurnorna för att rösta för?

Citat:
Efterfrågade du just underlag på något som inte existerar?
Ingen pratar om jämlikhet i mitt land, detta är inget som kvinnor eftersträvar här. Om jag däremot berättar om svenska kvinnors värderingar tror de inte det är sant, de tycker ni är galna.

Jämlikhet är inget kvinnorna i mitt land ens talar om. De tycker det är naturligt att man lön efter prestation, jobbar man mindre eller inte lika bra så ska man ha lägre lön. För det är ju detta svenska kvinnor motsätter sig, ni vill ha samma lön trots sämre prestation eller andra typer av jobb. Ni vill kunna vabba, eller vara borta från jobbet av andra skäl men ändå ha lika lön.

De fetade påståendena är de jag gärna läser ditt underlag till.
Citera
2023-02-22, 22:48
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Vad snackar du om egentligen? En överväldigande majoritet
av kvinnor och män, ännu fler bland kvinnorna, har röstat på partier som förespråkat och genomdrivit massinvandring. I många fall har folk också röstat på dessa bland annat just eftersom folk velat ha fortsatt hög invandring av den typ som skapar problem.

Absolut, med tanke på att högern och vänstern fört ungefär samma invandrings-/asylpolitik de senaste 20-30 åren så har konsekvensen blivit det vi ser idag. Grunden för integrationsproblemen vi ser idag lades ju redan på 60-70 tal i och med arbetskraftinvandringen. Sen en radda verklighetsfrånvända beslut och undfallenheten från både högern och vänstern på det har lett fram till dagens katastrof.

Men majoriteten av svenska män och kvinnor har inte gått till valurnorna för att rösta för detta.
Citera
2023-02-22, 23:01
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Absolut, med tanke på att högern och vänstern fört ungefär samma invandrings-/asylpolitik de senaste 20-30 åren så har konsekvensen blivit det vi ser idag. Grunden för integrationsproblemen vi ser idag lades ju redan på 60-70 tal i och med arbetskraftinvandringen. Sen en radda verklighetsfrånvända beslut och undfallenheten från både högern och vänstern på det har lett fram till dagens katastrof.

Men majoriteten av svenska män och kvinnor har inte gått till valurnorna för att rösta för detta.

Du menar att väljarna inte kan förväntas ha konsekvenstänkande, eller?

Du skrev "absolut" om mitt inlägg, där jag beskrev att människor aktivt har velat ha och försvarat denna massinvandring. Så du måste mena att väljarna (som ytterst politiskr ansvariga i en demokrati) inte kan hållas ansvariga för konsekvenser av förd politik, ens när de är helt uppenbara.
Citera
2023-02-22, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Jag håller med, men alla svenska kvinnor är inte feminister så därför jag ställer mig frågande till denna tråden överhuvudtaget. Men jämlikhet är ju givet, dock fattar nog de flesta kvinnor att män fysiskt ofta passar bättre i krig. Men att göra samma jobb på ett kontor lika bra och få samma lön ska väl inte betyda att de jämlika kvinnorna där inte ska bli beskyddade i krig, det är bara det jag menar blir larvig tankegång

De är feminister även om de inte kallar sig för det, alla kvinnor (och män för den delen) som anser att kvinnor har ett högre skyddsvärde än män är feminister. De kvinnorna "fattar" det för det gynnar dem. Det gynnar knappast män att de tvingas ut i krig och dö och lida, om zelensky hade tvingat ut kvinnor ur sina bilar emot deras vilja då de försökte fly för de istället ska dö för honom medens han lät män fly, så hade synen på han varit lite annorlunda.

Män och kvinnor får mer än gärna byta roller, att hela tiden ses som offret även då man inte är det, är enorm makt. Bara för ge några exempel på fördelarna det ger.

- Allt dåligt som inträffar dig är värre än då det inträffar andra,

- Du uppmuntras även till att klaga och får gehör för det, medens andra ska ta allt skit som kastas åt dem som en man.

- Alla ska se saker ifrån din synvinkel men du behöver inte se något ifrån deras synvinkel,

- Lagar rättas efter skydda dig

- Få hjälp och/eller göra det enklare jobbet utan att det hålls emot dig, medens andra får klara sig själva.

- Gör du fel så blir fördömandet inte lika hårt.

- Oftast om inte alltid så vägs ditt ord högre än andra, för du ses som oskyldig och ljuger därför inte,

- Om någon attackera dig, oavsett anledning så visar omvärlden ingen nåd emot den som attackera dig, men om du attackera någon så hånar eller så är omvärlden aggressiv emot den du attackerade,

etc.

Kvinnor får mer än gärna ta mäns roll, det är en riktigt slavroll, medens kvinnor har en prinsessa roll. Jag är hellre en prinsessa än en slav.

Varför ska kvinnor beskyddas i krig? Genom att säga att de ska skyddas öht är att säga att de har högre värde.
Citera
2023-02-22, 23:32
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du menar att väljarna inte kan förväntas ha konsekvenstänkande, eller?

Du skrev "absolut" om mitt inlägg, där jag beskrev att människor aktivt har velat ha och försvarat denna massinvandring. Så du måste mena att väljarna (som ytterst politiskr ansvariga i en demokrati) inte kan hållas ansvariga för konsekvenser av förd politik, ens när de är helt uppenbara.

Hur många av väljarna har velat ha och försvarat massinvandring?

Nu var det ju inte så uppenbart med tanke på att folkvalda toppolitiker från både högern och vänstern ljög om/ tystade ner/försökte tiga ihjäl problemen in absurdum.
Citera
2023-02-22, 23:34
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Hur många av väljarna har velat ha och försvarat massinvandring?

Nu var det ju inte så uppenbart med tanke på att folkvalda toppolitiker från både högern och vänstern ljög om/ tystade ner/försökte tiga ihjäl problemen in absurdum.

Alla jag pratade med, alla som vågade sig till flashback för att försvara 7k, alla nyhetsartiklar i tidningar som folk tyckte var "riktig media". Statistik har funnits där hela tiden, och alltid pekat i en djupt alarmerande riktning. De som manat till en granskning av statistiken har konsekvent svartmålats av hela normal-7k-samhället.

Du försöker låtsas att det här var helt dolt medan folk röstade. Så var det inte.
Citera
2023-02-22, 23:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
De är feminister även om de inte kallar sig för det, alla kvinnor (och män för den delen) som anser att kvinnor har ett högre skyddsvärde än män är feminister. De kvinnorna "fattar" det för det gynnar dem. Det gynnar knappast män att de tvingas ut i krig och dö och lida, om zelensky hade tvingat ut kvinnor ur sina bilar emot deras vilja då de försökte fly för de istället ska dö för honom medens han lät män fly, så hade synen på han varit lite annorlunda.

Män och kvinnor får mer än gärna byta roller, att hela tiden ses som offret även då man inte är det, är enorm makt. Bara för ge några exempel på fördelarna det ger.

- Allt dåligt som inträffar dig är värre än då det inträffar andra,

- Du uppmuntras även till att klaga och får gehör för det, medens andra ska ta allt skit som kastas åt dem som en man.

- Alla ska se saker ifrån din synvinkel men du behöver inte se något ifrån deras synvinkel,

- Lagar rättas efter skydda dig

- Få hjälp och/eller göra det enklare jobbet utan att det hålls emot dig, medens andra får klara sig själva.

- Gör du fel så blir fördömandet inte lika hårt.

- Oftast om inte alltid så vägs ditt ord högre än andra, för du ses som oskyldig och ljuger därför inte,

- Om någon attackera dig, oavsett anledning så visar omvärlden ingen nåd emot den som attackera dig, men om du attackera någon så hånar eller så är omvärlden aggressiv emot den du attackerade,

etc.

Kvinnor får mer än gärna ta mäns roll, det är en riktigt slavroll, medens kvinnor har en prinsessa roll. Jag är hellre en prinsessa än en slav.

Varför ska kvinnor beskyddas i krig? Genom att säga att de ska skyddas öht är att säga att de har högre värde.

Jag personligen tycker alla ska beskyddas i krig. Oavsett kön, övertygelse, religion, hudfärg, ålder . Och jag tror de flesta tycker det egentligen med och att denna trådens fråga mer är ställd hypotetisk.
Citera
2023-02-23, 00:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Alla jag pratade med, alla som vågade sig till flashback för att försvara 7k, alla nyhetsartiklar i tidningar som folk tyckte var "riktig media". Statistik har funnits där hela tiden, och alltid pekat i en djupt alarmerande riktning. De som manat till en granskning av statistiken har konsekvent svartmålats av hela normal-7k-samhället.

Pratar du om två läger (väljare) där ena lägret var för massinvandring och andra lägret var emot massinvandring?

Menar du vidare att lägret för massinvandring var i majoritet och lägret emot var i minoritet?

Vidare att de som var för (massinvandring), dessa väljare har haft detta som hjärtefråga de senaste 20-30 åren och medvetet röstat för detta?

Eller är du besviken över att majoriteten väljare inte var/är så insatta/pålästa/förmögna till kritiskt tänkande som du skulle önskat?

Citat:
Du försöker låtsas att det här var helt dolt medan folk röstade. Så var det inte.

Nej det försöker jag inte.
Citera
2023-02-23, 00:12
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Pratar du om två läger (väljare) där ena lägret var för massinvandring och andra lägret var emot massinvandring?

Menar du vidare att lägret för massinvandring var i majoritet och lägret emot var i minoritet?

Vidare att de som var för (massinvandring), dessa väljare har haft detta som hjärtefråga de senaste 20-30 åren och medvetet röstat för detta?

Eller är du besviken över att majoriteten väljare inte var/är så insatta/pålästa/förmögna till kritiskt tänkande som du skulle önskat?

Nej det försöker jag inte.

Vadå eller? Det är självklart både och. Varför stipulerar du en falsk dikotomi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in