Citat:
Ursprungligen postat av
Cha-Cha-Boys
Jag håller med, men alla svenska kvinnor är inte feminister så därför jag ställer mig frågande till denna tråden överhuvudtaget. Men jämlikhet är ju givet, dock fattar nog de flesta kvinnor att män fysiskt ofta passar bättre i krig. Men att göra samma jobb på ett kontor lika bra och få samma lön ska väl inte betyda att de jämlika kvinnorna där inte ska bli beskyddade i krig, det är bara det jag menar blir larvig tankegång
De är feminister även om de inte kallar sig för det, alla kvinnor (och män för den delen) som anser att kvinnor har ett högre skyddsvärde än män är feminister. De kvinnorna "fattar" det för det gynnar dem. Det gynnar knappast män att de tvingas ut i krig och dö och lida, om zelensky hade tvingat ut kvinnor ur sina bilar emot deras vilja då de försökte fly för de istället ska dö för honom medens han lät män fly, så hade synen på han varit lite annorlunda.
Män och kvinnor får mer än gärna byta roller, att hela tiden ses som offret även då man inte är det, är enorm makt. Bara för ge några exempel på fördelarna det ger.
- Allt dåligt som inträffar dig är värre än då det inträffar andra,
- Du uppmuntras även till att klaga och får gehör för det, medens andra ska ta allt skit som kastas åt dem som en man.
- Alla ska se saker ifrån din synvinkel men du behöver inte se något ifrån deras synvinkel,
- Lagar rättas efter skydda dig
- Få hjälp och/eller göra det enklare jobbet utan att det hålls emot dig, medens andra får klara sig själva.
- Gör du fel så blir fördömandet inte lika hårt.
- Oftast om inte alltid så vägs ditt ord högre än andra, för du ses som oskyldig och ljuger därför inte,
- Om någon attackera dig, oavsett anledning så visar omvärlden ingen nåd emot den som attackera dig, men om du attackera någon så hånar eller så är omvärlden aggressiv emot den du attackerade,
etc.
Kvinnor får mer än gärna ta mäns roll, det är en riktigt slavroll, medens kvinnor har en prinsessa roll. Jag är hellre en prinsessa än en slav.
Varför ska kvinnor beskyddas i krig? Genom att säga att de ska skyddas öht är att säga att de har högre värde.