2023-02-21, 11:54
Medlem
Xanyos avatar
4st ordrar som inte kommit på 2 veckor nu, det är mer eller mindre kört med dom beställningarna & pengarna.

Det var roligt så länge det varade tills denna nya post lagen trädde i kraft i år.
Citera
2023-02-21, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag skulle gladeligen skumma igenom 500 sidor innan jag skickade iväg 5000 spänn på darknet. Jag med mina 55IQ klarar att räkna ut att det blir 10 spänn per sida i ren vinst.

Har använt både flugsvamp 3 och 4 i ca 4-5 år. Totalt ca 15 individuella beställningar med BTC-överföring inför varje. Har funkat utmärkt och har alltid kopierat in adressen från Luffarn, så ja: Kanske använder sidan lite nonchalant numera.

Hittills har det alltså varit en helt fungerande sida för mig. Så är Flugsvamp 100% enbart för att scamma nu för tiden eller är sidan ett offer för många bedragare?
Citera
2023-02-21, 15:25
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretax
Har använt både flugsvamp 3 och 4 i ca 4-5 år. Totalt ca 15 individuella beställningar med BTC-överföring inför varje. Har funkat utmärkt och har alltid kopierat in adressen från Luffarn, så ja: Kanske använder sidan lite nonchalant numera.

Hittills har det alltså varit en helt fungerande sida för mig. Så är Flugsvamp 100% enbart för att scamma nu för tiden eller är sidan ett offer för många bedragare?

Verkar så men du ska ändå ALLTID verifiera alla länkar med den officiella signaturen från administratören.
Citera
2023-02-21, 15:47
Medlem
Citat:
Verkar så men du ska ändå ALLTID verifiera alla länkar med den officiella signaturen från administratören.

Exakt, det har jag varit slarvig med. Men säg att man kontrollerar adresserna när man loggar in samt vid insättningsadressen, och det stämmer så ska det alltså vara lugnt (om nu inte flugsvamps admin själva är bedragare)?

Är det en phishinglänk bör man då alltså se en skillnad i adresserna som anges vid captcha och i url:n?
Citera
2023-02-21, 15:53
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Exakt, det har jag varit slarvig med. Men säg att man kontrollerar adresserna när man loggar in samt vid insättningsadressen, och det stämmer så ska det alltså vara lugnt (om nu inte flugsvamps admin själva är bedragare)?

Är det en phishinglänk bör man då alltså se en skillnad i adresserna som anges vid captcha och i url:n?

Du kan aldrig identifiera en phisinglänk, du kan bara identifiera den riktiga. Den riktiga kommer från en officiell källa som du kan verifiera med PGP. En phisingsida kan se ut precis som den riktiga inkl. ha din PGP-nyckel (de mest avancerade har det även om jag personligen aldrig sett en sån).
Citera
2023-02-21, 17:21
Medlem
Citat:

Jag har testa de 5 original länkar som funkat tidigare. Det samma skit! Det är administratörerna på den äkta sajten som gör detta. Min btc-adress för insättning har nu ökat till 30,000 dollar, alltså en ökning på 10 tusen dollar sedan igår!
Antar att det är hundratals som blir lurade varje dag till alla fattar att det inte är phising utan det är admin/ägare som står bakom bedrägeriet.
Kolla värdet på din btc-adress. Jag är säkert på att den också är rätt mycket värt just nu och bara ökar för varje dag!
Citera
2023-02-21, 18:07
Medlem
moment-of-truths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mufflis
Tänkte testa den sidan men rädd att hamna på fel sida, någon som kanske kan skicka länk till mig ?? 😊

darkweb.wtf
Citera
2023-02-21, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanyo
4st ordrar som inte kommit på 2 veckor nu, det är mer eller mindre kört med dom beställningarna & pengarna.

Det var roligt så länge det varade tills denna nya post lagen trädde i kraft i år.

Vi får inte glömma att säljare använder Postnord som syndabock, mer än någonsin.

I längden håller det dock inte att blåsa sina kunder, får du en burgare med larver i så går du förmodligen till ett annat ställe nästa gång..Men jag skulle tippa på att en del säljare medvetet blåser någon kund, var 10e/15e/20e kund eller nåt sånt. Men detta kommer kunderna se igenom ändå tillslut. Att vara ärlig lönar sig i slutändan.

Känns iallafall helt klart som att det blivit en rejäl obalans på flera olika håll efter denna lagen satte sig ner.
Citera
2023-02-21, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealFlashback
Jag har testa de 5 original länkar som funkat tidigare. Det samma skit! Det är administratörerna på den äkta sajten som gör detta. Min btc-adress för insättning har nu ökat till 30,000 dollar, alltså en ökning på 10 tusen dollar sedan igår!
Antar att det är hundratals som blir lurade varje dag till alla fattar att det inte är phising utan det är admin/ägare som står bakom bedrägeriet.
Kolla värdet på din btc-adress. Jag är säkert på att den också är rätt mycket värt just nu och bara ökar för varje dag!

Citat:

Kalla mig dålig förlorare men vägrade ge upp, så testade nu att söka på flugsvamp.wtf på tor. Därefter loggar jag in som vanligt och kontrollerar att adresserna stämmer överens med captcha. Genererade en ny adress varav testade att föra över 100:- och skulle den gå förlorad är det en mindre öl på puben nästa gång.

Mot en skeptisk förmodan kom pengarna nu faktiskt fram. Gjorde om testet 2 gånger och har funkat även med dessa insättningar.

Så kommer nog i fortsättningen göra en testinsättning med låg summa. Om det funkar går jag vidare med att sätta in resterande pengar.

Mvh
Citera
2023-02-21, 23:26
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litteratur
Inga problem. När du använt köpfunktionen så är det bara att vänta 5-10min och sedan landar de direkt i din Trustwallet btc-plånbok. Skicka sen till din plånbok på FS, sen är du redo att lägga ordrar. Skicka aldrig direkt till säljare. Använd den inbyggda köp-funktionen på FS istället.

Har inget minne av att jag skapade en Trustwallet-plånbok. Jag tror det ska finnas en btc-plånbok redo direkt när du öppnar appen.

Kan man köpa Monero på trustewallet med om man ska använda archetyp?
Citera
2023-02-22, 19:20
Medlem
Citat:
Kalla mig dålig förlorare men vägrade ge upp, så testade nu att söka på flugsvamp.wtf på tor. Därefter loggar jag in som vanligt och kontrollerar att adresserna stämmer överens med captcha. Genererade en ny adress varav testade att föra över 100:- och skulle den gå förlorad är det en mindre öl på puben nästa gång.

Mot en skeptisk förmodan kom pengarna nu faktiskt fram. Gjorde om testet 2 gånger och har funkat även med dessa insättningar.

Så kommer nog i fortsättningen göra en testinsättning med låg summa. Om det funkar går jag vidare med att sätta in resterande pengar.

Mvh
Vilken adress är det som är rätt? Kan du vänligen dela med dig?
Citera
2023-02-22, 23:56
Medlem
Skickade ett brev till polaren i Malmö men brevet kom aldrig fram, luktar inte så gott med nya postnord-systemet!

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in