Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-22, 07:36
  #373
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Varför ska dom?

Håller med. Det ska dom inte.
Citera
2023-02-22, 07:39
  #374
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Finns det ens utlänningar som tvingas betala för sig förutom den dumma jävla amerikanen som brände ner bocken i Gäfle för några år sedan? I landet mellanmjölk är ju allting gratis så länge man är mena. Eller, jo det är klart... tandvården kostar väl 50kr eller något för papperslösa, my bad!!

Jodå, det finns. Men de är väl ungefär lika många som värdelösa rasse-b-svennar som betalar för sig.
Citera
2023-02-22, 07:44
  #375
Avstängd
Assault12s avatar
Rubriken är rätt missvisande. Det borde stå pojke från Sri Lanka…

Och självklart får man betala för sig.
Citera
2023-02-22, 08:54
  #376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsenastenytt
Familjen är emellan två uppehållstillstånd. Tvingas då betala fullt ut för svensk sjukvård.

Vsd anser ni om detta?

https://sverigesradio.se/artikel/sju...te-finansieras

Helt rätt , är det svårt att förstå ???
Citera
2023-02-22, 11:06
  #377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Helt rätt , är det svårt att förstå ???

Jag har otroligt svårt att förstå att vi ska ett system för papperslösa som uppehåller sig illegalt i landet och som numera har fri tillgång till all vård på lika villkor som den svenska befolkningen. Den tidigare bedömningen "rätt till vård som inte kan anstå" har omvandlats till att allt upplevt sjukvårdsbehov inte kan anstå. Det blir då otroligt märkligt att de invandrare som gör rätt för sig i landet ska straffas pga teknikaliteter, men det ligger helt i linje med den moderna anarkotyrannin som statsapparaten sköts enligt.

Det finns ett omfattande övervakningssystem som säkerställer att alla laglydiga medborgare betalar in sin del till staten medan bidragssidan bedrivs enligt tillitsmetoden med alla konsekvenser som det innebär.
__________________
Senast redigerad av trolljakt 2023-02-22 kl. 11:09.
Citera
2023-02-22, 13:12
  #378
Medlem
Kedoxs avatar
Klart det är tråkigt men inte kan väl jag räkna med att Vietnamesiska staten bekostar mitt sjukhusbesök om jag får för mig att resa dit såvida jag inte har en turistförsäkring? Men i Sverige skall sådant här basuneras ut i press och beskrivas som oetiskt.
Men, lär väl sluta med att räkningen plockas bort från familjen av "ömmande skäl" och sen får skattebetalarna stå för den.

Edit. Men det framgår inte i TS att det var utbildade föräldrar med jobb och inga papperslösa/bidragssugare som det handlade om. Men isåfall hade det väl betalats av staten direkt innan en räkning hunnit fram...
__________________
Senast redigerad av Kedox 2023-02-22 kl. 13:17.
Citera
2023-02-22, 13:36
  #379
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
I vissa kommuner gäller den försäkringen bara under skoltid och inte om man är på skolgården på sin fritid.
Ja men den här killen bröt armen under skoldagen.
Citera
2023-02-22, 13:39
  #380
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Ja men den här killen bröt armen under skoldagen.
Var framgår det?
Citera
2023-02-22, 14:18
  #381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Nu stod det väl inte vad för typ av uppehållstillstånd de har, men skäl för asyl har de ju inte och om det är det de söker så bör de utvisas, men om de är här som arbetskraft så låter 170k rätt saftigt. Bättre att skicka hem dem igen! Sri Lanka är inte i krig.
I ALLRA först inlägget finns ett radioinslag där de mycket tydligt framgår att de SAKNAR uppehållstillstånd - och att de dessutom inte är skrivan här...
Förstår inte varför folk diskutera detta utifrån att de har ett.
Citera
2023-02-22, 16:32
  #382
Medlem
spermaoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Du är naturligtvis fri att betala kostnaden, jag däremot vill inte avkrävas en enda krona till för människor jag inte bryr mig ett enda dugg om.

Haha. Du måste fan gråta blod över varje skattekrona.
Citera
2023-02-22, 16:37
  #383
Medlem
volvo 240s avatar
Det kan låta hårt men är man inte medborgare el har uppehållstillstånd så får man ju betala landet vad det kostar. De ska va glada att de inte "flytt" till USA.
Citera
2023-02-22, 19:40
  #384
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsenastenytt
Familjen är emellan två uppehållstillstånd. Tvingas då betala fullt ut för svensk sjukvård.

Vsd anser ni om detta?

https://sverigesradio.se/artikel/sju...te-finansieras

Folk som är här på semester eller dylikt skall inte ha gratis vård
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback