2023-02-21, 00:34
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hahaha, din nolla - är etnisk svensk sedan minst 1600-tal, är du detta, månne? Betvivlar det! Menar du min avatar så är detta Liverpool FCs klubbmärke, din nolla! Hur djävla ignorant får man vara, egentligen?!

Om då det visar sig att skolan icke har en försäkring vilket flera i tråden påstår, vems är då ansvaret? Skall alltid staten, kommuner och/eller myndigheter ta ansvar för idiotiska blattar och även etniska svenskar?

Det är lite kul det där blattar vill bli svenskar varför? Det ger dig inga förmåner i livet heller. Se bara på mig.
Citera
2023-02-21, 00:44
Medlem
HomoDeuss avatar
En ickenyhet.. självklart så kommer inte familjen att tvingas betala detta.
Citera
2023-02-21, 01:06
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
En ickenyhet.. självklart så kommer inte familjen att tvingas betala detta.
Varför ska dom?
Citera
2023-02-21, 01:21
Medlem
Psykonaut-s avatar
Artikelns innehåll:
Barn, utlänningar, uppehållstillstånd, bruten arm, springnota.
Av det så skapar läsaren själv en fantasibild i skallen som nu blivit till 24 sidor av en diskussion som jag förgäves försöker begripa.

Förklara vad jag har missat.

Citat:
En sjuårig pojke bröt armen på skolgården och opererades på Akademiska barnsjukhuset i Uppsala. Kort efteråt fick pojken sjukhusräkningar på drygt 170 000 kronor.
Pojken och hans föräldrar är från Sri Lanka och de befann sig i glappet mellan två olika uppehållstillstånd när olyckan skedde.
Då har de enligt Region Uppsalas tolkning av lagen inte rätt till fri sjukvård.
Citera
2023-02-21, 01:36
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emphorn
Gud vad ni är elaka. Stackars 7-åring har ingen aning om att han är skuldsatt för livet, när han har möjlighet att ens kunna börja betala av skulden så har den säkert tredubblats. Vad är alternativet, amputation? Fan, ni låter som amerikaner. Vem fan bryr sig vad 7-åringen är i mellan, det är fri sjukvård i både Sverige och i Sri Lanka.

Hoppas ni bryter armen när ni besöker Guatemala era bittra jävlar. Vi är för fan ett i-land.
Enligt mig har alla världens barn under 15 år fri sjukvård oavsett försäkring, ursprung eller anledning till varför de är här.

Jag ser till att ha en försäkring när jag reser utomlands. Svenskar som inte har det får också skylla sig själva. Pojken kommer inte få betala något, det är vårdnadshavarnas ansvar. De har en skyldighet att ha koll på regelverket. Det är så det fungerar i en rättsstat. Det går inte att säga "jag visste inte" och tro att du skall slippa situationen du själv satt dig i. Svensk sjukvård betalas med skattemedel och familjen hade uppenbarligen inte något tillstånd att vara i Sverige, så då kan de inte heller jobba och betala skatt. Det samma gäller turister som kommer till Sverige. Se till att ha rätt försäkring, ingen annan skall ta er nota om det skiter sig.
Citera
2023-02-21, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Artikelns innehåll:
Barn, utlänningar, uppehållstillstånd, bruten arm, springnota.
Av det så skapar läsaren själv en fantasibild i skallen som nu blivit till 24 sidor av en diskussion som jag förgäves försöker begripa.

Förklara vad jag har missat.
Vad tror du diskuteras? Vad tror du att du har missat? Vad menar du med ditt inlägg?
Citera
2023-02-21, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hahaha, din nolla - är etnisk svensk sedan minst 1600-tal, är du detta, månne? Betvivlar det! Menar du min avatar så är detta Liverpool FCs klubbmärke, din nolla! Hur djävla ignorant får man vara, egentligen?!

Om då det visar sig att skolan icke har en försäkring vilket flera i tråden påstår, vems är då ansvaret? Skall alltid staten, kommuner och/eller myndigheter ta ansvar för idiotiska blattar och även etniska svenskar?

Helt säker på att du är nåt jävla smuts från forna Balkan och nej, jag skiter totalt i din avatar.

Sen att folk tror att det kommer bli av nåt med denna skuld säger ju en hel del hur genomkorkade folk är och hur fan kan du ens tro att en skola inte har försäkringar? Man är bra jävla korkad om man tror det och ännu mer korkad om man sätter sin unge i en skola som inte har försäkringar för kidsen.
Citera
2023-02-21, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Jag ser till att ha en försäkring när jag reser utomlands. Svenskar som inte har det får också skylla sig själva. Pojken kommer inte få betala något, det är vårdnadshavarnas ansvar. De har en skyldighet att ha koll på regelverket. Det är så det fungerar i en rättsstat. Det går inte att säga "jag visste inte" och tro att du skall slippa situationen du själv satt dig i. Svensk sjukvård betalas med skattemedel och familjen hade uppenbarligen inte något tillstånd att vara i Sverige, så då kan de inte heller jobba och betala skatt. Det samma gäller turister som kommer till Sverige. Se till att ha rätt försäkring, ingen annan skall ta er nota om det skiter sig.

Det är precis vad de gör, om du hade bemödat dig med att läsa/höra artikeln.
Citera
2023-02-21, 02:42
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Det är lite kul det där blattar vill bli svenskar varför? Det ger dig inga förmåner i livet heller. Se bara på mig.

Och hur fan vet jag/vi det? Hur vet vi att du inte fått några förmåner?
Citera
2023-02-21, 02:48
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Helt säker på att du är nåt jävla smuts från forna Balkan och nej, jag skiter totalt i din avatar.

Sen att folk tror att det kommer bli av nåt med denna skuld säger ju en hel del hur genomkorkade folk är och hur fan kan du ens tro att en skola inte har försäkringar? Man är bra jävla korkad om man tror det och ännu mer korkad om man sätter sin unge i en skola som inte har försäkringar för kidsen.

Blatte, much? Ja, jag förstår att du vill erkänna dig såsom svensk, men är mer som en zigenare - detta är dig förlåtet, nästan... Ni zigenare är mästare på att undkomma räkningar så kudos till dig/er! Bra jobbat!

170 000 är väl enkom en helg för er klan - bara "hej, hej, hej" i en helg så är ni hemma - lämna Mercedesen på tomgång så sparaar även detta sina penningar, Katitzi!

Går du nu och betalar dessa 170 000 kronor så är du lite förlåten - annars dra från vårt land zigenarhelvete! Sjuåringen kommer säkerligen klara sig då denne blatte redan fått sin vård!
Citera
2023-02-21, 03:32
Medlem
170 000 kronor är ju samma summa som Region Norrbotten ville ha av matförgiftade finska ungdomar som var med i en fotbollsturnering i Luleå i somras.
Regionen jagade pengarna hela hösten trots att ungarna var skrivna i Finland. Är summan max som kan tas ut eller är detta bara en slump?

Vad gäller pojkens arm så vet vi ju inte om han gick i skolan. Sannolikheten är ju stor att detta skedde under skoltid och då kan ju inte pojken/föräldrarna bli betalningsskyldiga.
Citera
2023-02-21, 04:22
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Det är precis vad de gör, om du hade bemödat dig med att läsa/höra artikeln.

Man får inte jobba utan uppehållstillstånd så det är något som inte stämmer i.s.f. Jag litar inte på artikeln här, eller så har man jobbat och studerat när man inte får. Som sjukvården säger, de borde haft en egen försäkring och när olyckan skedde så räknades de som tillfälliga besökare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in