2023-02-20, 22:56
Medlem
Ungen fick i alla fall vård, inte som att de behövde betala i förskott eller att polisen kommer och stympar ungen vid utebliven betalning.

Tycker rimligen staten kan teckna försäkringar för barn som får gå i skolan utan ut. Blir ju underligt med skolplikt annars, särskilt som vi inte kan skydda barnen nämnvärt från skador.
Citera
2023-02-20, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
De har fått lära sig att allt är gratis i Sverige.

Gratis i invandrarnas liv är 1/3 eller 1/2 av svenskarnas lön, varje fucking månad!
Glöm aldrig det svenska bröder och systrar!
De kommer hit för att parasitera på våra löner. Vårat land. Vårat folk!!
Citera
2023-02-20, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KR12345
Jag har många synpunkter kring frågan om uppehållstillstånd osv men jag har samtidigt svårt vara del av ett samhälle som inte kan bekosta akut vård till en 7-åring. Jag tycker vi ska betala detta.

i en perfekt värld har du såklart rätt problemet är att det finns ganska många 7-åringar på den här planeten och om en stor del av dem flyttade hit vore det inte ekonomiskt gångbart. Det är tyvärr resultatet av en ojämlik värld
Citera
2023-02-20, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsenastenytt
Familjen är emellan två uppehållstillstånd. Tvingas då betala fullt ut för svensk sjukvård.

Vsd anser ni om detta?

https://sverigesradio.se/artikel/sjuaring-fick-sjukhusnota-pa-170-000-varden-maste-finansieras

Vad är problemet. Varför tänkte du att du skulle betala? En familj kan betala av 170.000 utan problem. Icke-problem.
Citera
2023-02-20, 23:20
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Om du på riktigt tror att vi betalar för allt vi gör, så är du dum i huvudet på allvar.

Med tanke på att allting kräver en insats av någon i något skede av förloppet, så betalar någon för allting antingen med sin tid eller sina pengar.
Och med tanke på era "idealisters" ganska jämna förmåga att se efter att någon betalar för er idealism så är jag klart övertygad om att du faller i kategorin människor som gärna är givmilda med andra människors tid och pengar, och ser dig själv som nobel så länge du får ut ditt eget och lite mer.
Citera
2023-02-20, 23:31
Medlem
AreYouBacks avatar
Kostar det 170 000 kr att träffa en läkare och få gips lindat samt ett återbesök? Är det vad sjukhuset fakturerar staten vid brnbrott?
Citera
2023-02-20, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, det kan man tycka, men vad med det egna ansvaret? Skall alltid ansvaret och rättigheterna falla på myndigheter och de styrande? Vad med skyldigheter för de enskilda? Dessa är inte ens medborgare i Sverige. Vilka andra länder skulle detta vara kosher i, tror du? Ingenting är gratis, även om skolan skulle haft en försäkring - vi betalar, blattar och niggers skrattar över vår naivism. Om inte - gå till MSM, de är alltid behjälpliga för idioter och oansvariga element, särskilt om de är från MENA...

Fan vad du sitter och gastar över blattar. Du är ju själv nåt jävla Balkansmuts som borde definitivt åka tillbaka till det skithål du kom ifrån.

För övrigt så kommer denna fråga snart vara utraderad då pojken har skolplikt och borde utan något större beskymmer omfattas av skolans försäkringar.
Citera
2023-02-20, 23:46
Medlem
KattenLattens avatar
Helt rätt. Dessa ekonomiska migranter ska naturligtvis få betala för den ypperliga service de fått åtnjuta av svensk sjukvård. Sjukhuset och samhället skall ha sitt från dem som inte är svenskar. Svårare än så är det inte.

Tyvärr kommer man garanterat vända detta till att etniska svenska skattebetalare skall stå för notan, som vanligt. Det gäller att aldrig vackla i kampen mot vänstersvinen, så att vi kan få ett slut på deras galenskap någon gång i en förhoppningsvis inte alltför avlägsen framtid.
Citera
2023-02-20, 23:47
Medlem
Citat:
Vad faan klagar du på ditt mähä?! Du skrev att det är "gratis sjukvård i Sverige" och sedan blev du tagen med buxurna nede och har då mage att klaga på budbäraren av ren fakta!? Är du helt bombad ditt kommunisthelvete?! Vem betalar in dessa "gratispengar" till sjukvården, anser du?

Idiotiska mähän finns det tydligtvis gott om - du är ett av de värsta fallen!

PATETISKT!!!

Vart skrev jag gratis sjukvård?
Citera
2023-02-20, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsvag
Ungen fick i alla fall vård, inte som att de behövde betala i förskott eller att polisen kommer och stympar ungen vid utebliven betalning.

Tycker rimligen staten kan teckna försäkringar för barn som får gå i skolan utan ut. Blir ju underligt med skolplikt annars, särskilt som vi inte kan skydda barnen nämnvärt från skador.

Är inte säker på detta, men om uppehållstillståndet, UT går ut så måste de återvända till hemlandet och söka ett nytt på svenska ambassaden där. Nästan alla EU-länder har väl det på det viset
numera skulle jag tro. Skolplikt och förmåner upphör i och med att uppehållstillståndet går ut.

Det stod väl tidigare för många år sedan om en från Japan som hade fått blindtarmen opererad, troligen i Lund. Det blev också en dyr räkning, typ 130 000 kronor.
Och som verkar bara ha varit en turist på besök.
Citera
2023-02-20, 23:58
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Vart skrev jag gratis sjukvård?

Ja, du antydde det i ett tidigare inlägg, men kanske jag övertolkade detta och ber då om ursäkt för mitt utbrott - tycker du inte så, så har jag fel om dig - sorry!
Citera
2023-02-21, 00:02
Medlem
Citat:
Ja, du antydde det i ett tidigare inlägg, men kanske jag övertolkade detta och ber då om ursäkt för mitt utbrott - tycker du inte så, så har jag fel om dig - sorry!

Tror du misstar mig för någon annan.
Inget att be om ursäkt för..
Glåporden känns lite overkill dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in