Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-19, 19:04
  #102685
Medlem
Citat:
Jeg avgrenser ikke hennes påståtte uttalelse om å stå ovenfor et vanskelig valg til å gjelde skilsmisse.
Ja, det har jeg forstått. Og jeg er enig.
Citat:
Det kan ha vært noe helt annet hun måtte velge mellom.
Enig.
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMixRoc
Jeg avgrenser ikke hennes påståtte uttalelse om å stå ovenfor et vanskelig valg til å gjelde skilsmisse.

Det kan ha vært noe helt annet hun måtte velge mellom.

Vi derimot får velge mellom konemord & kidnapping.

Et klassisk innsalg det kunden (folket), får valget mellom å kjøpe to ting og dermed skyves fokuset vekk fra om du trenger(tror på) varen, til hvilke av variantene som passer deg.

Det er elementær psykologi.
Du har rett i det. Politiet hadde jo 6 hypoteser (inkludert hypotesen frivillig forsvinning) i initialfasen, men flere av de 6 hypotesene ble raskt utelukket. Men hvorfor ble de raskt utelukket?
Det er kanskje slik at det er rutinemessig hos politiet å ha disse 6 hypotesene i initialfasen?

"Da politiet startet etterforskningen 31. oktober 2018 hadde de seks hypoteser:
At Anne-Elisabeth Hagen hadde forsvunnet av fri vilje, at hun hadde fått akutt sykdom, at hun hadde tatt sitt eget liv, at hun var utsatt for en ulykke, at hun var utsatt for en økonomisk motivert kidnapping og at hun kunne være drept.
Politiet utelukket raskt de fire første hypotesene.
"

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
1) Må man ha «militær- eller polititeknisk erfaring» for å ha kunnskap om og for å få til å bruke nylonstrømper og tape (slik at man ikke legger igjen sitt DNA på åstedet)?
2) Er det? Vi vet fremdeles ikke hvem GM er.
3) Selv om hovedhypotesen er endret til planlagt drap, så vet vi ikke hvem som er GM og vi vet ikke hvem som eventuelt planla det eventuelt planlagte drapet. Og vi vet heller ikke om forbrytelsen mot AEH var et planlagt drap eller ikke.
Hvis forbrytelsen mot AEH var en kidnapping-for-penger, så kan det tenkes at GM hadde planlagt å drepe AEH uansett om løsepengene ble utbetalt eller ikke. Hvis det var slik, så var det kidnapping-for-penger + planlagt drap.

Det sto i en artikkel at politiet i begynnelsen så på 6 ulike hypoteser, der 4 av disse raskt ble utelukket av politiet. Men ingen av disse 6 nevnte hypotesene var at samme gjerningsmenn hadde utført både kidnapping-for-penger og planlagt drap.

Burde politiet i initialfasen ha jobbet ut fra flere hypoteser enn de 6 nevnte hypotesene?

Da politiet startet etterforskningen 31. oktober 2018 hadde de seks hypoteser:
At Anne-Elisabeth Hagen hadde forsvunnet av fri vilje, at hun hadde fått akutt sykdom, at hun hadde tatt sitt eget liv, at hun var utsatt for en ulykke, at hun var utsatt for en økonomisk motivert kidnapping og at hun kunne være drept.
Politiet utelukket raskt de fire første hypotesene.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...rsmaal-og-svar
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2023-02-19 kl. 19:11.
Citera
2023-02-19, 19:13
  #102686
Medlem
BlueMixRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja, det har jeg forstått. Og jeg er enig.

Enig.

Du har rett i det. Politiet hadde jo 6 hypoteser (inkludert hypotesen frivillig forsvinning) i initialfasen, men flere av de 6 hypotesene ble raskt lagt bort.
Det er kanskje slik at det er rutinemessig hos politiet å ha disse 6 hypotesene i initialfasen?

"Da politiet startet etterforskningen 31. oktober 2018 hadde de seks hypoteser:
At Anne-Elisabeth Hagen hadde forsvunnet av fri vilje, at hun hadde fått akutt sykdom, at hun hadde tatt sitt eget liv, at hun var utsatt for en ulykke, at hun var utsatt for en økonomisk motivert kidnapping og at hun kunne være drept.
Politiet utelukket raskt de fire første hypotesene.
"

Vet ikke hvor mye vekt man skal legge på politiets rutiner i slike saker.

De droppet noe helt essensielt ved å ikke sikre seg søpla fra SV 4, hvilke er i strid med å kunne kalle seg rutinert og dro.i uniformert bil for å møte TH, tross at han skal ha eksplisitt bedt om sivil, av forståelige grunner.

Hvorfor dette møtet overhode skulle finne sted sånn mitt i alles åsyn, er vel " en arm eller bein " inn i saken verdig.
Citera
2023-02-19, 19:13
  #102687
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Mye trolling her nå.

Tom Hagen er siktet for drap, eller medvirkning til drap, på fjerde året.

Det er to alternativer, enten ble Anne-Elisabeth drept av Tom Hagen selv, eller, Anne-Elisabeth ble drept at Medhjelper(e) engasjert av Tom Hagen.

"Ekte kidnappere" er ikke aktuelt. Uansett hvor mange ganger det blir gjentatt her i tråden.
Hva med en eller annen form for frivillig forsvinning?
Citera
2023-02-19, 19:14
  #102688
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Nei.

Det er elementær konspirasjonsteori.

Altså, rent sprøyt.

Godt og presist formulert.
Citera
2023-02-19, 19:20
  #102689
Medlem
BlueMixRocs avatar
Ber folk om å huske at ingen egentlig vet hva som har skjedd her.

Ser noen forsøker uten blygsel å fremstille noe som sannhet, fakta og sant, tross at man faktisk ikke vet overhode.

Man man kan TRO, MENE og ANTA.

Det er ingen, meg inkludert som med sikkerhet kan si hvordan eller hvorfor AEH forsvant.

Det man kan si med sikkerhet, er at det syntes å være aktive krefter bak at man SKAL tro, mene og anta noe rundt konemord eller Kidnappings teorien.

At det som ikke faller inn de utlagte mulige forhåndsbestemte spor, er helt utidig.

Alle finurligheter lagt inn i saken, gir den en appell til det brede folk.

Her er det rikdom, hvilke folk elsker å se om på tv. Her er det grobunn for særnorsk misunnelse og smålighet og egentlig lagt frem noe som går klakk inn i folkesjela.

Spennende krypto er slengt inn, slik at man kan trekke inn, omtale, dømme og baktale en hærskare med folk, " i etterforskningens navn".


Vi, folket blir lurt og bedratt jevnlig.

De løy om masse ødeleggelse våpen på åpen TV, ja faktisk flere stater, for å oppnå krigen med hauger av lik som resultat.

Selv det mest essensielle av alle etterforsknings strategier av alle, nemlig følg penga, er for konspirasjonsteorier å regne her inne fra enkelte representanter for sakens fakta.

Hvor dum kan man bli, er legitimt spørsmål da.

Folk må våge å gi faen i autoritære krefter som stadig lemper en tilbake til det designede sporet som skal følges.

Ja her kommer begrepet "føringsoffiserer" til rette.

Folk må våge å tenke selv. Ikke la seg true, latterliggjøres eller unnlate å gå all inn på teorier som ikke stemmer overens med dagsplanen for trådens føringsoffiserer.
__________________
Senast redigerad av BlueMixRoc 2023-02-19 kl. 19:50. Anledning: skivebom 🥴
Citera
2023-02-19, 20:02
  #102690
Medlem
BlueMixRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei.

Det er elementær konspirasjonsteori.

Altså, rent sprøyt.

Håper ikke du forsøker med dette å fremstille tråden som et hangout for komplette idioter?

Når jeg sier "elementær psykologi", står det som konklusjon på strategien mellom åfå folk til å velge mellom to varianter av en vare, og ikke om de skal ha varen.

Så kommer du som full ramlende inn og roper " konspirasjons teori"? 🤔

Har du ingen tanker om hvor dumt dette ser ut?
Citera
2023-02-19, 20:22
  #102691
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Mye trolling her nå.

Tom Hagen er siktet for drap, eller medvirkning til drap, på fjerde året.

Det er to alternativer, enten ble Anne-Elisabeth drept av Tom Hagen selv, eller, Anne-Elisabeth ble drept at Medhjelper(e) engasjert av Tom Hagen.

"Ekte kidnappere" er ikke aktuelt. Uansett hvor mange ganger det blir gjentatt her i tråden.

Fordi?
Citera
2023-02-19, 20:57
  #102692
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMixRoc
Folk må våge å tenke selv. Ikke la seg true, latterliggjøres eller unnlate å gå all inn på teorier som ikke stemmer overens med dagsplanen for trådens føringsoffiserer.

Spørsmålet da blir jo hva slags kjente fakta i saken som peker i retning av et såkalt "tredje alternativ", og hva det i såfall består av.

Ellers fremstår jo det du skriver bare som løse og ubegrunnede antagelser.
Citera
2023-02-19, 22:41
  #102693
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja, er enig med deg, jeg tror også at nøkkelen ligger i hendelsen på badet på kvelden eller natten til forsvinningsdagen.

Så vidt jeg husker var det Tom Hagen som nevnte badekarhistorien først, i et avhør enten i januar eller februar 2019.

Jeg antar at politiet må ha spurt Hagen direkte om spor etter blodvask, vann og glasskår på gulvet på badet i 2. etasje, uten at jeg vet nøyaktig hvilke ord og formuleringer som ble brukt.

Men, hvis jeg antar at hvis politiet fortalte at de hadde en delvis dna av blodet, og at den delvise dna-profilen inneholdt y-kromosom, som kunne passe både for Tom Hagen selv, og sønnen TEH, så blir det lettere å forså at Hagen grep til nødløgnen om TEH og uhell-på-badet mens han var hundevakt. Hagen har så sterk makt over sønnen at han kunne tvinge eller presse TEH til å bekrefte badekarhistorien overfor politiet.

Hvis det var blitt identifisert blod, både fra AE selv og TH/TEH, så ville det være mer naturlig, og tryggere for Hagen, å lyve opp at AE forårsaket blod, glasskår og vann selv. At det var AE som hadde dette uhellet med moppen og lampen. Etter at de kom hjem fra teateret. Politiet vil aldri kunne motbevise det, så lenge AE er død.

Så, jeg lurer på den nøyaktige formuleringen da politiet spurte Hagen.

Hva om politiet bløffet, at de allerede hadde en full dna-profil som identifiserte Hagen, men sa de kun hadde delvis dna som kunne tilhøre både Hagen og sønnen, kan det bli ansett som en provokasjon? At Hagen ble lurt inn i en situasjon der han løy om sønnen.

En bløff, som fikk Hagen til å avsløre at han kan presse TEH til å lyve for ham.

Men, utover det, så kan Hagen kanskje fremdeles hevde at blodet hans kan forklares ut fra at han bor i huset.
th kunne ikke vite sikkert at det var en delvis dna ykromosom. Hvis det senere kan testes og det viser seg å være ths vil han slite. Tror derfor det er tehs, men selvsagt kun på intuisjon.
Citera
2023-02-19, 22:58
  #102694
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
AE har vært veldig tydelig på hva som plaget henne og det dreide seg om nettopp TH og ekteskapet.
Hennes ord kan bevitnes av en rekke personer og ikke minst hennes egne ord i alt fra SMS til notater.
ble det ikke uttalt at th var brutal.
Citera
2023-02-19, 23:18
  #102695
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
th kunne ikke vite sikkert at det var en delvis dna ykromosom. Hvis det senere kan testes og det viser seg å være ths vil han slite. Tror derfor det er tehs, men selvsagt kun på intuisjon.

Jeg tenkte altså ... hvis politiet under avhøret fortalte at de hadde fått en delvis dna-profil fra blodet på badet i 2. etasje, og at del-profilen passet både med THs og TEHs dna, og at det var usikkert om de ville lykkes med å få frem en fullverdig dna senere ... så kan det ha provosert TH til å forsøke å skyve politiets interesse for hva-som-hadde-skjedd-på-badet-i-2.etasje over fra seg selv, og til TEH.

Min teori baserer seg på at politiet fortalte at helt åpent at delprofilen passet både TH og TEH. Og at politiet spurte TH om det var han som hadde blødd på badet, eller, om det var TEH.

Og så svarte Hagen med å fortelle badekar-historien. Altså, kaste mistanke på TEH. Og håpe det beste. Altså, at politiet aldri skulle greie å få frem noen fullverdig dna-profil fra denne prøven.

Jeg tror det er mest sannsynlig samme dna-prøve, først omtalt som delprofil, og som Brøske forteller at politiet har lyktes i å få frem en fullverdig profil fra, like før pågripelsen av Hagen i april 2020.

Det er uansett skikkelig stygt gjort mot sønnen, først kaste mistanker på sønnen, og så tvinge TEH til å bekrefte badekar-historien.
Citera
2023-02-19, 23:20
  #102696
Medlem
Hvis TH er GM og hvis forbrytelsen ble planlagt i lang tid. Kunne han vite om AE eventuelt kom til å flytte fra han eller ikke før (feks noen uker før den 31.10.2018) han fikk gjennomført den planlagte forbrytelsen ?

AE hadde begynt å jobbe igjen på Futurum noen måneder før forsvinningsdagen.
AE hadde sagt at hun ikke skulle møte opp i den nevnte foreningen mer.
Hva kan det tyde på?

Alle endringene som var det siste året før forsvinningsdagen, burde man kanskje se litt nøyere på.

Skrev AE et kort til TH på bryllupsdagen den 25.10.2018, og hva sto det skrevet på kortet i så fall?
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2023-02-19 kl. 23:51.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback