Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-18, 18:22
  #47833
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Det er motstrid i dette om krypto valuta sporet. Jeg er sikker på at jeg en gang leste at internasjonale eksperter/politi sa at det var svært avansert. Dd stilte seg tvilende til at den da pågrepne (RU?) hadde nødvendig kunnskap.
Jeg forsøkte å finne denne artikkelen, men fant den ikke. Jeg vant derimot en annen artikkel fra Dagbladet med litt det samme innhold, uten at den er like klar.

«Samtidig beskrives motpartens kunnskap innen teknologi som ekstraordinær. Det samme gjelder evnen til å skjule spor.»

http://www.dagbladet.no/nyheter/inte...ende/72464157/

Andre eksperter sier det er amatørmessig. Det er ikke da enkelt for oss som knapt aner hva krypto valuta er, å gjøre oss opp en mening.

Her er det nok

https://www.nrk.no/norge/dette-vet-v...ken-1.15009573

https://www.nrk.no/norge/kidnapperne...lgt-1.14394650
Citera
2020-09-18, 18:43
  #47834
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Det er motstrid i dette om krypto valuta sporet. Jeg er sikker på at jeg en gang leste at internasjonale eksperter/politi sa at det var svært avansert. Dd stilte seg tvilende til at den da pågrepne (RU?) hadde nødvendig kunnskap.
Jeg forsøkte å finne denne artikkelen, men fant den ikke. Jeg vant derimot en annen artikkel fra Dagbladet med litt det samme innhold, uten at den er like klar.

«Samtidig beskrives motpartens kunnskap innen teknologi som ekstraordinær. Det samme gjelder evnen til å skjule spor.»

http://www.dagbladet.no/nyheter/inte...ende/72464157/

Andre eksperter sier det er amatørmessig. Det er ikke da enkelt for oss som knapt aner hva krypto valuta er, å gjøre oss opp en mening.

Her er en til link

https://www.nrk.no/norge/kryptoekspe...ere-1.14375106
Citera
2020-09-18, 20:48
  #47835
Medlem
Takker for mange linker. Jeg har skummet litt, men det var ikke riktig. Poenget som kommer frem er at det ikke er for hvem dom helst å lage ikke sporbare transaksjoner, ikke engang fra politiet kan spore.

Artikkelen sa at intwtnadjibalt politi hadde uttalt at det var så avansert ikje sporbart, at de tvilte på krtptomannen og kanskje ingen i Norge kunne så mye om krypto.

Når jeg ikke finner den linken er det jo bare mine ord, men det ble underbygget sv sitatet fra Dagbladet og også litt i de andre.

Hvor er journalistene med sine kritiske spørsmål til de eksperter som hevder dette, og til de eksperter som hevder det er amatørmessig? Hvem skal vi tro på?
Citera
2020-09-18, 21:29
  #47836
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Jeg tror det er sønnen som spiller offeret ikledd hvitt denne musikk-videoen.
https://www.youtube.com/watch?v=Q3BH4KJAGC4

Den er det mest groteske og uhyggelige jeg har sett noen gang (pleier ikke se slike ting, så er mulig andre er vant til å se mer av denne type greier).
Han spilte også offer i den meget groteske filmen Rovdyr.
Liker tydeligvis spille slikt offer.

Apropos dette med at hennes klær lå igjen i huset. Kan det være mulig at hun ble ikledd en hvit kledning som skulle symbolisere en slags uskyld, og at hun ble tatt med som et syndoffer eller noe slikt for å ofres? At for eks dette med hennes utroskap kan ha blitt sett på som så alvorlig at hun måtte bøte med livet for det? At hun ble tildelt skylden for at ting hadde blitt som det hadde blitt? Mange i forumet snakker jo om hvor håpløs TH har vært med kontroll av henne, så da kan man jo spørre....

Hvis det var okkulte miljø i bildet kunne jo det være flere involverte isåfall. Der kan det være noen halvkriminelle som har peil på endel datakunnskap og kan ha voldskapasitet og. De som driver med denne type musikk har jo ofte noe forgreining inn i okkulte miljø. Vitner som så bilen på Ås sa også at hun som satt i bilen var ikledd noe hvitt. Det må jo være en forklaring på dette med klærne hennes synes jeg....Hvilke kidnappere skulle liksom bry seg om å bruke tid på klær?

Dette skjedde også på Halloween, og den symbolikken skal man ikke kimse av som en tilfeldighet synes jeg. For slike folk kan Halloween være å anse som en viktig symbolsk dag. Mørke og død.

Dette er en vanvittig teori isåfall som jeg aldri har tenkt på før nå i det siste, men alle de mer logiske teorier virker til å være grundig etterforsket. Er nærliggende å tenke at det er helt syk forklaring på denne hendelsen synes jeg, med tanke på at saken ikke er oppklart. Og det er naturlig å tenke at nærstående relasjon til AE er involvert. Slik saken har utviklet seg synes jeg det er minst like stor grunn å tro på noe sånt som de mer logiske forklaringene om ektemannen eller kidnapping.

Angående TH håper jeg virkelig politi tar ut tiltale snart slik at vi får bevis på bordet mot TH når de mener han er skyldig, for til nå er det jo helt latterlig å lese disse svake indisiene som kommer i media. At hun hadde skjema for å fylle ut skilmisse i huset osv, som altså da skal indikere drap? Håper de kommer med noe som det er tyngde i snart.

Jeg synes hverken at det er sannsynlig at TH står bak, eller at dette er kidnapping, og da må løsningen være noe helt spesielt tenker jeg.
Mener du at TH dekker over sønnens handling. Feks at teh begikk drapet etter telefonsamtalen med aeh 9.14. Jeg synes det er påfallende at han slet med å forklare seg om innholdet i samtalen. Hvem mener du hettemannen ligner på?
Citera
2020-09-18, 21:30
  #47837
Medlem
Det er begge deler. Delvis totalt amatør-messig, og delvis avansert.

Bitcoin-kodene og trusselbrevet er avslørende amatørmessig, og ikke kokt i hop av noen som har hengt noenlunde med på den digitale revolusjonen.
Citera
2020-09-18, 21:30
  #47838
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Takker for mange linker. Jeg har skummet litt, men det var ikke riktig. Poenget som kommer frem er at det ikke er for hvem dom helst å lage ikke sporbare transaksjoner, ikke engang fra politiet kan spore.

Artikkelen sa at intwtnadjibalt politi hadde uttalt at det var så avansert ikje sporbart, at de tvilte på krtptomannen og kanskje ingen i Norge kunne så mye om krypto.

Når jeg ikke finner den linken er det jo bare mine ord, men det ble underbygget sv sitatet fra Dagbladet og også litt i de andre.

Hvor er journalistene med sine kritiske spørsmål til de eksperter som hevder dette, og til de eksperter som hevder det er amatørmessig? Hvem skal vi tro på?

Kan det vara denna

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...i-hagen-fallet
Citera
2020-09-18, 21:51
  #47839
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Det er motstrid i dette om krypto valuta sporet. Jeg er sikker på at jeg en gang leste at internasjonale eksperter/politi sa at det var svært avansert. Dd stilte seg tvilende til at den da pågrepne (RU?) hadde nødvendig kunnskap.
Jeg forsøkte å finne denne artikkelen, men fant den ikke. Jeg vant derimot en annen artikkel fra Dagbladet med litt det samme innhold, uten at den er like klar.

«Samtidig beskrives motpartens kunnskap innen teknologi som ekstraordinær. Det samme gjelder evnen til å skjule spor.»

http://www.dagbladet.no/nyheter/inte...ende/72464157/

Andre eksperter sier det er amatørmessig. Det er ikke da enkelt for oss som knapt aner hva krypto valuta er, å gjøre oss opp en mening.

Kan det vara denna också


https://www.dagbladet.no/nyheter/den...andet/72408324
Citera
2020-09-18, 22:22
  #47840
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Regner med at evaluering av alle saker er standard prosedyre.

Mer enn det.

Når politiet henlegger siktelsen mot TH i november, og i praksis gir opp og innrømmer at alle folkene ble brukt på feil arbeidsoppgaver, trengs det ny politikk.

Hvis vi i tillegg ser på all villedning av det norske folk som foregikk, så bør det få konsekvenser i form av langt strengere regler for samarbeid mellom pressen og politiet.

I løpet av denne saken fikk vi plutselig et politi som syntes det viktigste var å være omtalt i VG.

Jeg er hundre prosent enig med SH som i dag uttaler: « Lekkasjene i Lørenskog-saken har vært svært belastende for min klient og hans familie, og det er ingen tvil om at også etterforskningen av saken har blitt skadelidende. Jeg frykter videre at lekkasjene har svekket folks tillit til at politiet overholder sin taushetsplikt, og det vil utvilsomt kunne skade etterforskningen av fremtidige straffesaker.»
Citera
2020-09-18, 23:37
  #47841
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Den som har blitt arrestert, er jo du, som mener at de eneste ryktene som har blitt bekreftet i media, er samtalen med sønnen. Men du er unnskyldt, du følger jo ikke så mye med i saken, og her på Flashback. Det er jo perioder du har vært borte i månendsvis, dropper innom, slenger en kort kommentar, før du blir borte igjen.
Selvfølgelig er Jemtland-saken sammenliknbar, hvis man sammenliker de sentrale punktene.
Hvor mye penger de har på konto, alder, hvilken musikk de liker å høre på, eller farge på huset, har ingenting å si. Heller ikke om de har gulvteppe eller parkett i andre etasje.
Jemtlandsaken. Det var først en forsvinningssak, flere hypoteser, sant?, hvorav den ene blir mindre sannsynlig, men ikke blir lagt helt bort, men på hylla. Man fant bioogiske spor som knyttet SJ til forsvinningen, som nå dreide mot å bli en drapssak. I begge sakene hadde vi med en super-manipulator å gjøre. Meget mulig at SJ var psykopat, akkurat som TH. Begge kvinnene ville ut av forholdet, men hadde ikke økonomi. Om den ene av kvinnene er 35, og den andre 67, har lite med saken å gjøre, det skjønner du også.

Creepy linker du legger ved, men har nok lite med Lørenskog-saken å gjøre.
Lørenskog-saken er nemlig ingen kidnappingssak.
I Lørenskog-saken har man ikke fått noe som helst livstegn fra Anne, og null interesse for å hente inn penger, men derimot en TH som får kontakt først når politiet endrer hypotese fra kidnapping til drap
TH lever seg sånn inn i sine egne løgner, at han faktisk tror på dem selv, og gråter fordi han ikke får kontakt med kidnapperne. Du har kanskje hørt uttrykket "å lyve så man tror det selv"? Det er her det uttrykket viser seg.
Her ser vi han gå over gårdsplassen, og spiller en slagen mann. Bare skuespill alt sammen.
https://imgur.com/a/aLWc6x5
Og her ser vi han står utenfor politikontoret på Lillestrøm, og har fått beskjed om at politiet tror at Anne er drept. Vi kan tydelig se at han står å gliser for seg selv. TH er en alvorlig psykisk syk og farlig mann. Og nei, det er ikke sol og at han myser, slik z-z-z har prøvd å bortforklare det med. Vi ser på lysforholdene at det ikke er sol. Ingen skygger, og ingen lysspotter.
https://imgur.com/a/0qpdzxg
Ref "de creepy" lenkene:

En 43 år gammel amerikansk bookmaker i Costa Rica ble kidnappet september 2018.
Kopk* (*=o) skal ha blitt kidnappet ifm en kollisjon. 2 transporttjenestemenn medvirket til kollisjonen, og bortførte kidnappingsofferet.
Politiet fant bilen, som ble stående igjen på stedet kidnappingen skjedde.
Kopk*s familie ble utsatt for utpressing, og betalte 1 million dollar i løsepenger. Det opprinnelige løsepengekravet var på 5 millioner dollar.
Pengene ble utbetalt i bitcoinvaluta, og etter dette sluttet kidnapperne å kommunisere.
Ett år senere ble Kopk* funnet død på en kirkegård i kystbyen Quepos, tre timers kjøretur fra stedet han ble kidnappet.

Lokale myndigheter etterforsker saken, og dødsårsaken er fremdeles ukjent.
Bitcoinoverføringen gav politiet tilgang til en bitcoin-lommebok, og IP-en ble sporet.
Totalt 12 personer ble arrestert i januar 2019, mistenkt for å ha vært involvert i kidnappingen.
Politiet mener at de tre personene som ble arrestert i Zaragoza/Spania er hovedmennene i kidnappingsligaen. De skal ha flyktet fra Costa Rica etter at offerets familie betalte løsepengene, og tilbrakte litt tid på Cuba før de reiste til Spania.
Blant de 9 andre involverte, er det også inkludert en bestemor og onkel til gruppens leder.
Alle de mistenkte er nå tiltalt, inkludert Jord*n Mor*les Veg*, hans mor, Guiselle Veg* *guirre og Mari* Fernand* Solis Ch*ves (*=a).
Citera
2020-09-19, 00:41
  #47842
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Uansett er det helt på viddene å henge seg opp i dette nå, så lenge hovedhypotesen er en helt annen en den gang.

Fravær av spor fra ukjente GM var sannsynligvis en vesentlig del av vurderingen «militær- eller polititeknisk erfaring» hvis det ble nevnt den gangen.

Nå er forklaringen på dette selvsagt en helt annen, og vi snakker heller trolig om stoppeklokke- og rundetidserfaring når det gjelder drapsplanens presisjon.

At man har brukt sambandsutstyr er også en del av min teori, noe som er helt vanlig blant kriminelle, uten at det er snakk om MI5 eller andre.

Gudbedre...
Citera
2020-09-19, 00:44
  #47843
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
3) Uansett er det helt på viddene å henge seg opp i dette nå, så lenge hovedhypotesen er en helt annen en den gang.

1) Fravær av spor fra ukjente GM var sannsynligvis en vesentlig del av vurderingen «militær- eller polititeknisk erfaring» hvis det ble nevnt den gangen.

2) Nå er forklaringen på dette selvsagt en helt annen, og vi snakker heller trolig om stoppeklokke- og rundetidserfaring når det gjelder drapsplanens presisjon.

At man har brukt sambandsutstyr er også en del av min teori, noe som er helt vanlig blant kriminelle, uten at det er snakk om MI5 eller andre.
1) Må man ha «militær- eller polititeknisk erfaring» for å ha kunnskap om og for å få til å bruke nylonstrømper og tape (slik at man ikke legger igjen sitt DNA på åstedet)?
2) Er det? Vi vet fremdeles ikke hvem GM er.
3) Selv om hovedhypotesen er endret til planlagt drap, så vet vi ikke hvem som er GM og vi vet ikke hvem som eventuelt planla det eventuelt planlagte drapet. Og vi vet heller ikke om forbrytelsen mot AEH var et planlagt drap eller ikke.
Hvis forbrytelsen mot AEH var en kidnapping-for-penger, så kan det tenkes at GM hadde planlagt å drepe AEH uansett om løsepengene ble utbetalt eller ikke. Hvis det var slik, så var det kidnapping-for-penger + planlagt drap.

Det sto i en artikkel at politiet i begynnelsen så på 6 ulike hypoteser, der 4 av disse raskt ble utelukket av politiet. Men ingen av disse 6 nevnte hypotesene var at samme gjerningsmenn hadde utført både kidnapping-for-penger og planlagt drap.

Burde politiet i initialfasen ha jobbet ut fra flere hypoteser enn de 6 nevnte hypotesene?

Da politiet startet etterforskningen 31. oktober 2018 hadde de seks hypoteser:
At Anne-Elisabeth Hagen hadde forsvunnet av fri vilje, at hun hadde fått akutt sykdom, at hun hadde tatt sitt eget liv, at hun var utsatt for en ulykke, at hun var utsatt for en økonomisk motivert kidnapping og at hun kunne være drept.
Politiet utelukket raskt de fire første hypotesene.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...rsmaal-og-svar
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-19 kl. 01:31.
Citera
2020-09-19, 00:55
  #47844
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Jeg tror det er sønnen som spiller offeret ikledd hvitt denne musikk-videoen.
https://www.youtube.com/watch?v=Q3BH4KJAGC4

Den er det mest groteske og uhyggelige jeg har sett noen gang (pleier ikke se slike ting, så er mulig andre er vant til å se mer av denne type greier).
Han spilte også offer i den meget groteske filmen Rovdyr.
Liker tydeligvis spille slikt offer.

Apropos dette med at hennes klær lå igjen i huset. Kan det være mulig at hun ble ikledd en hvit kledning som skulle symbolisere en slags uskyld, og at hun ble tatt med som et syndoffer eller noe slikt for å ofres? At for eks dette med hennes utroskap kan ha blitt sett på som så alvorlig at hun måtte bøte med livet for det? At hun ble tildelt skylden for at ting hadde blitt som det hadde blitt? Mange i forumet snakker jo om hvor håpløs TH har vært med kontroll av henne, så da kan man jo spørre....

Hvis det var okkulte miljø i bildet kunne jo det være flere involverte isåfall. Der kan det være noen halvkriminelle som har peil på endel datakunnskap og kan ha voldskapasitet og. De som driver med denne type musikk har jo ofte noe forgreining inn i okkulte miljø. Vitner som så bilen på Ås sa også at hun som satt i bilen var ikledd noe hvitt. Det må jo være en forklaring på dette med klærne hennes synes jeg....Hvilke kidnappere skulle liksom bry seg om å bruke tid på klær?

Dette skjedde også på Halloween, og den symbolikken skal man ikke kimse av som en tilfeldighet synes jeg. For slike folk kan Halloween være å anse som en viktig symbolsk dag. Mørke og død.

Dette er en vanvittig teori isåfall som jeg aldri har tenkt på før nå i det siste, men alle de mer logiske teorier virker til å være grundig etterforsket. Er nærliggende å tenke at det er helt syk forklaring på denne hendelsen synes jeg, med tanke på at saken ikke er oppklart. Og det er naturlig å tenke at nærstående relasjon til AE er involvert. Slik saken har utviklet seg synes jeg det er minst like stor grunn å tro på noe sånt som de mer logiske forklaringene om ektemannen eller kidnapping.

Angående TH håper jeg virkelig politi tar ut tiltale snart slik at vi får bevis på bordet mot TH når de mener han er skyldig, for til nå er det jo helt latterlig å lese disse svake indisiene som kommer i media. At hun hadde skjema for å fylle ut skilmisse i huset osv, som altså da skal indikere drap? Håper de kommer med noe som det er tyngde i snart.

Jeg synes hverken at det er sannsynlig at TH står bak, eller at dette er kidnapping, og da må løsningen være noe helt spesielt tenker jeg.
Enig at det er mye rart der. Jeg sliter bare med å forestille meg at politiet ikke har kontroll på hans bevegelser etc. Får dessverre ikke opp videoen, men kan tenke meg at den er rimelig morbid.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback