Citat:
Ursprungligen postat av
Refugen
Men du vet ju fortfarande inte om jag kommer köra "rakt fram" eller "vänster" om jag inte blinkar eftersom inte alla följer era efterblivna påhittade regler, d.v.s. ni måste ÄNDÅ stanna för alla i rondellen som inte blinkar ut sig eftersom de kanske följer rådande lagar som säger att man blinkar höger när man ska svänga höger. Inte någonstans står det att jag ska blinka vänster om jag ska svänga höger om tre avfarter.
Någon gång kanske du växer upp och inser att teori och praktik är olika saker och att allt inte är så svart och vitt.
Om mötande bil blinkar vänster så kan jag i god tid anpassa farten genom att antingen öka eller minska lite för att slippa stanna. Funkar oftast ganska bra. Sen visst händer det väl någon enstaka gång att man får pallnita för någon som dig, men det är relativt sällsynt.
Tycker attityden du och dina gelikar visar upp är så otroligt intressant. "Det står ingenstans att jag måste så därför vägrar jag!" Verkligen femårsnivå på den
Det är verkligen synd att de tog bort kravet på att blinka vänster. Det fungerade bättre när det fanns.