2023-02-13, 18:32
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Han har behörighet att undervisa svenska som andra språk i sameskolan..

Ok. Då förstår jag.

Udda ändå. Det finns alltså sameskolor i Stockholm? Som dessutom undervisar i svenska? Samer i Stockholm pratar väl svenska flytande?
Citera
2023-02-13, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Hur lyckades han bli lärare? Om dom uppgifterna nu stämmer.

Intelligens har ingenting med narcissism och/eller psykopati att göra när det gäller utbildning.
Citera
2023-02-13, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
En fråga, hur kommer det sig att du inte reagerade med tanke på barnen? För egen del gaslightad kan jag förstå, men barnen? De kommer ju före allting annat. Så svårt att förstå psykologin bakom då det måste ha funnits varningsklockor.

Jag förutsätter att ni får professionell hjälp, både enskilt och tillsammans; hur ni kan hantera traumat, samt bemöta omgivningens prat. Barnen valde inte, det gjorde du. Kan knappt föreställa mig skuldkänslorna som förälder.

Jag har en dröm att i framtiden kunna föreläsa på skolor och arbetsplatser om hur en människa lyckas bryta ner en annan under 9 år. Hur normaliseringen gör att gränser flyttas, att man börjar bejaka världen utifrån våldsutövarens ögon.

Men på ett personligt plan om mig och mina barn kommer jag inte skriva om på ett forum som flashback finns väldigt många sidor ute på nätet som förklarar dom olika stegen i processen.
Citera
2023-02-13, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Han arbetar på lågstadiet verkar det som, i Norrtälje. Knappast någon som kan vara gammal nog att haft honom som lärare här?

OK, visste inte att det var lågstadiet. Men han är ju inte ung direkt så inte omöjligt. Medelåldern här är lite högre numera men om fallet är uppe i media kan yngre hitta hit som känner till honom.
Citera
2023-02-13, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
C*rola

Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Du saknar alltså grundläggande kunskap om våld i nära relationer. Det får stå för dig. Har man minsta lilla allmänbildning och har tagit del av det här fenomenet förr så vet man att det handlar om en nedbrytningsprocess och nej det sker inte ”på en kvart”.

”Mannen hotade att lämna henne” ..
Vad rädd hon måste ha blivit .. 😳

Otaliga orosanmälningar - men kvinnan vägrade yppa ett ord. Ändå menar hon nu efteråt att ingen vågade göra något. Att samhället inte reagerade. Att andra inte brydde sig..🤔

Så hon är det ständiga offret? Det är någon annans ansvar om hennes barn mådde dåligt?

Är det så man vill att dessa kvinnor ska känna o tänka?
Citera
2023-02-13, 19:56
Avslutad
Citat:

Otaliga orosanmälningar - men kvinnan vägrade yppa ett ord. Ändå menar hon nu efteråt att ingen vågade göra något. Att samhället inte reagerade. Att andra inte brydde sig..🤔

Så hon är det ständiga offret? Det är någon annans ansvar om hennes barn mådde dåligt?

Från ab Artikeln beskriver sista mötet, då är hon INTE avlyssnad

Citat:

Plötsligt går en av socialsekreterarna ut ur rummet. Den andra, en kvinna som Sara aldrig sett förut, vänder på ett kollegieblock och håller upp det mot Sara.

Där står: ”Är du avlyssnad?”.

Nej, det är hon inte. Diktafonen sambon skickade med henne, för att spela in allt som sägs när han inte är med, är kvar i bilen.

Sara får veta att i rummet bredvid sitter poliser. Utan hennes vetskap har en polisutredning påbörjats. Om hon bara vågar berätta den här gången så kommer de direkt åka och gripa sambon.

Den här majdagen blir första gången som Sara gläntar på dörren. Och ut flödar nio års tortyr.
Slut citat.
Citera
2023-02-13, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bset
Nä det var inte så jag menade såklart, värsta är självklart hur han behandlat tjejen.

Men du har ändå en poäng. Kanske har han mer hävdelsebehov pga att han är så efterbliven och omogen? Hittade en 15 år yngre stackars tjej som han tryckte ner för att försöka känna sig bättre själv?
Citera
2023-02-13, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonthaman
Vilka hjältar ändå på soc, skönt att höra att dom gör lite nytta!
Det var en bra insats av dem, polisen och inte minst hennes väninna som anmälde anonymt. Annars hade hon varit kvar i skiten fortfarande...
Citera
2023-02-13, 20:13
Medlem
Blackmonks avatar
Citat:

Du glömde delen med att han skulle stycka henne.
Citera
2023-02-13, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackmonk
Och att han bokstavligen övervakade varje steg. Med övervakningskameror i varje rum, hennes väg till jobbet (GPS/telefon övervakning gissar jag). Han ringde till hennes jobb flera gånger om dagen och när det blev mobilförbud på jobbet ringde han till jobbtelefonen. När hon var på möten tex soc skulle hon ha en diktafon på sig.
Inte så lätt att planera sin flykt under de omständigheterna. Han kollade alla hennes samtal etc - säkert dator och mejl med, om hon fick ha det vill säga.
Citera
2023-02-13, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackmonk

Men den kom ju senare..
Citera
2023-02-13, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Och att han bokstavligen övervakade varje steg. Med övervakningskameror i varje rum, hennes väg till jobbet (GPS/telefon övervakning gissar jag). Han ringde till hennes jobb flera gånger om dagen och när det blev mobilförbud på jobbet ringde han till jobbtelefonen. När hon var på möten tex soc skulle hon ha en diktafon på sig.
Inte så lätt att planera sin flykt under de omständigheterna. Han kollade alla hennes samtal etc - säkert dator och mejl med, om hon fick ha det vill säga.

Och du glömde säga att övervakningen i hemmet kom med i bilden när de hade byggt ett hus ihop..

Så mannen börjar bete sig konstigt direkt - men man flyttar ihop trots det och trots att man har ett ansvar över tre barn. Sen börjar man bygga ett hus ihop trots att man måste bära diktafon och GPS..

Jag anser att kvinnans första prio var hennes barn. Inte hennes BSM begär eller hennes egen lycka med någon idiot.

Hennes plikt var att skydda sina barn o se till att de inte råkade illa ut. Inte lyssna på underlivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in