2023-02-13, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loffelus
Alla i Norrtälje vet vem denne H*k*n S*derman är och alla vet att han är stans största rövhatt.

Han jobbade på fängelset i många år och både intagna och kollegor avskydde honom och han ansågs vara puckad och elak. Ingen har någonsin sagt ett gott ord om honom.

Så vitt jag vet tycker inte ens hans närmaste familj, så som föräldrar och syskon att han är en trevlig person. Han har varit vidrig mot alla alltid.

Det finns sannolikt inte en människa på jorden som tycker synd om honom. Han är ett vider utan dess lika.

Otroligt stort självhävdelsebehov..

Alla ska titta på honom o hur duktig o kunnig han är. Särskilt i jämförelse med barn o frun.

Sen är jag ovillig att sudda bort kvinnans eget ansvar. Hon som mamma har ett föräldraansvar och ska inte o får inte utsätta sina barn för idioter.

Vet ej hur många av barnen som är gemensamma och hur många hon hade innan, men att gå in i ett sjukt förhållande med barn är också tecken på att kvinnan inte prioriterade sina barn gentemot den nya mannen..

Jag köper inte att man blir ”manipulerad” på en kvart.
Citera
2023-02-13, 17:09
Medlem
Citat:
Alla i Norrtälje vet vem denne H*k*n S*derman är och alla vet att han är stans största rövhatt.

Han jobbade på fängelset i många år och både intagna och kollegor avskydde honom och han ansågs vara puckad och elak. Ingen har någonsin sagt ett gott ord om honom.

Så vitt jag vet tycker inte ens hans närmaste familj, så som föräldrar och syskon att han är en trevlig person. Han har varit vidrig mot alla alltid.

Det finns sannolikt inte en människa på jorden som tycker synd om honom. Han är ett vider utan dess lika.

Lugn, bara lugn. KARMA kommer ta hand om honom när kriminalvården har gjort sitt ;-).
Citera
2023-02-13, 17:12
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:

Hur lyckades han bli lärare? Om dom uppgifterna nu stämmer.
Citera
2023-02-13, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Carola är svenska. Håkan tycks vara en lapp.. Annars är det svårt att förstå varför han skulle ha kompetens att undervisa svenska som andra språk i sameskolan (likaså religion, samhällskunskap och musik).

Hans ursprung kan också delvis förklara hans beteende: mindervärdeskomplex? Stolt över att kunna läsa o skriva? Svåra hemförhållanden: missbruk, våld, snäv kvinnosyn i barndomshemmet etc.

Ovanstående är mina fördomar gentemot lappar efter att ha umgåtts med en del av dem. Finns såklart även normala bland dem, men exempelvis är missbruket bland lapparna väldigt vanligt. Misär är bara förnamnet..

Och om man inte har analyserat sin egen barndom och tagit avstånd från den, då för man ”arvsynden” vidare i sitt eget liv.

Det fetade:
Bra skrivet, för det är precis så det är.
Barn gör, som bekant, inte vad föräldrarna säger - de gör som de gör.
Senast redigerad av zilvereko 2023-02-13 kl. 17:17.
Citera
2023-02-13, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Hur lyckades han bli lärare? Om dom uppgifterna nu stämmer.

Han har grundskolelärarkompetens..
Att komma in på lärarhögskolan kräver inte toppbetyg.
Har han dessutom gått i sameskolor finns det i princip ingen konkurrens om betygen.
Citera
2023-02-13, 17:33
Medlem
Citat:

Alla ska titta på honom o hur duktig o kunnig han är. Särskilt i jämförelse med barn o frun.

Sen är jag ovillig att sudda bort kvinnans eget ansvar. Hon som mamma har ett föräldraansvar och ska inte o får inte utsätta sina barn för idioter.

Vet ej hur många av barnen som är gemensamma och hur många hon hade innan, men att gå in i ett sjukt förhållande med barn är också tecken på att kvinnan inte prioriterade sina barn gentemot den nya mannen..

Läs detta så fattar du varför:
https://www.unizonjourer.se/helsingborgskvinnojour/om-vald/normaliseringsprocessen/

Var ytterst nära att själv fasta i detta för väldigt länge sen, men lyckades bokstavligen slå mig loss efter ett halvår när jag såg vartåt det lutade. För där och då började Dödsdansen. Tack gode gud att jag inte hann skaffa barn med fanstyget!

Det är alltid detsamma, för alla kvinnor som hamnar i klorna på en sån "man": Han är otroligt charmig och givmild i början och säger snälla ord: "du och jag mot världen" osv, men ett första varningstecken är att allt ska gå så fort! Flytta ihop, skaffa barn osv. "Jag gillar inte dina vänner, de är inte bra för dig", "Dina föräldrar är ju helt knäppa" osv osv.

Det onda kommer sakta men säkert smygande och efter inte ens ett halvår så har helvetet redan brakat loss och då ska det till mycket kraft men ofta också hjälp utifrån.
Senast redigerad av zilvereko 2023-02-13 kl. 17:37.
Citera
2023-02-13, 17:35
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Han har grundskolelärarkompetens..
Att komma in på lärarhögskolan kräver inte toppbetyg.
Har han dessutom gått i sameskolor finns det i princip ingen konkurrens om betygen.

Jo jag känner dessvärre till hur det har urholkats med intagningen men tänkte att psykopattyper iaf borde uppmärksammas.

Sameskolor? Är han lapp?
Citera
2023-02-13, 17:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brunettc80
Nej. Vet att jag inte borde läsa här. Men svårt att inte läsa när tråden handlar om mitt liv.
Måste också vara beredd på vilket skitsnack som väntar för barnen tyvärr. Sakerna som skrivs stannar ju tyvärr inte här.

En fråga, hur kommer det sig att du inte reagerade med tanke på barnen? För egen del gaslightad kan jag förstå, men barnen? De kommer ju före allting annat. Så svårt att förstå psykologin bakom då det måste ha funnits varningsklockor.

Jag förutsätter att ni får professionell hjälp, både enskilt och tillsammans; hur ni kan hantera traumat, samt bemöta omgivningens prat. Barnen valde inte, det gjorde du. Kan knappt föreställa mig skuldkänslorna som förälder.
Senast redigerad av skoputs 2023-02-13 kl. 17:42.
Citera
2023-02-13, 17:48
Medlem
Citat:
Jo jag känner dessvärre till hur det har urholkats med intagningen men tänkte att psykopattyper iaf borde uppmärksammas.

Sameskolor? Är han lapp?
Nej inte enl strecken i kartboken
Citera
2023-02-13, 17:49
Medlem
Citat:

Sameskolor? Är han lapp?

Han har behörighet att undervisa svenska som andra språk i sameskolan..
Citera
2023-02-13, 17:59
Medlem
Citat:

Du saknar alltså grundläggande kunskap om våld i nära relationer. Det får stå för dig. Har man minsta lilla allmänbildning och har tagit del av det här fenomenet förr så vet man att det handlar om en nedbrytningsprocess och nej det sker inte ”på en kvart”.
Citera
2023-02-13, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Läs detta så fattar du varför:
https://www.unizonjourer.se/helsingborgskvinnojour/om-vald/normaliseringsprocessen/

Var ytterst nära att själv fasta i detta för väldigt länge sen, men lyckades bokstavligen slå mig loss efter ett halvår när jag såg vartåt det lutade. För där och då började Dödsdansen. Tack gode gud att jag inte hann skaffa barn med fanstyget!

Det är alltid detsamma, för alla kvinnor som hamnar i klorna på en sån "man": Han är otroligt charmig och givmild i början och säger snälla ord: "du och jag mot världen" osv, men ett första varningstecken är att allt ska gå så fort! Flytta ihop, skaffa barn osv. "Jag gillar inte dina vänner, de är inte bra för dig", "Dina föräldrar är ju helt knäppa" osv osv.

Det onda kommer sakta men säkert smygande och efter inte ens ett halvår så har helvetet redan brakat loss och då ska det till mycket kraft men ofta också hjälp utifrån.

Tack. Jag känner till normaliseringsprocessen sen tidigare, men är inte överens om att man kan manipulera någon på en kvart.

Kvinnan - om hon ska räknas som en vuxen människa - har en egen vilja och egen hjärna o förhoppningsvis även eget omdöme..

Det att man flyttar ihop med någon direkt och dessutom skaffar barn med vederbörande är inte tecken på att mannen är en supermanipulatör utan att kvinnan saknar gott omdöme. Om hon dessutom har barn sen tidigare är det ännu mer allvarligt. En förälder måste kunna bedöma sin omvärld för att kunna skydda sitt barn. En förälder ska visa gott exempel för sina barn - inte agera som ett barn själv.

Den här sortens kvinnor utsätter sina barn för en fara. Mannen kunde lika väl ha visat sig vara en pedofil, om man nu inte behöver känna varandra innan man flyttar ihop med barn o allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in