Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Otroligt stort självhävdelsebehov..
Alla ska titta på honom o hur duktig o kunnig han är. Särskilt i jämförelse med barn o frun.
Sen är jag ovillig att sudda bort kvinnans eget ansvar. Hon som mamma har ett föräldraansvar och ska inte o får inte utsätta sina barn för idioter.
Vet ej hur många av barnen som är gemensamma och hur många hon hade innan, men att gå in i ett sjukt förhållande med barn är också tecken på att kvinnan inte prioriterade sina barn gentemot den nya mannen..
Jag köper inte att man blir ”manipulerad” på en kvart.
Läs detta så fattar du varför:
https://www.unizonjourer.se/helsingborgskvinnojour/om-vald/normaliseringsprocessen/
Var ytterst nära att själv fasta i detta för väldigt länge sen, men lyckades bokstavligen slå mig loss efter ett halvår när jag såg vartåt det lutade. För där och då började Dödsdansen. Tack gode gud att jag inte hann skaffa barn med fanstyget!
Det är alltid detsamma, för alla kvinnor som hamnar i klorna på en sån "man": Han är otroligt charmig och givmild i början och säger snälla ord: "du och jag mot världen" osv, men ett första varningstecken är att allt ska gå så fort! Flytta ihop, skaffa barn osv. "Jag gillar inte dina vänner, de är inte bra för dig", "Dina föräldrar är ju helt knäppa" osv osv.
Det onda kommer sakta men säkert smygande och efter inte ens ett halvår så har helvetet redan brakat loss och då ska det till mycket kraft men ofta också hjälp utifrån.