2023-02-13, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loffelus
Man kan väl anta att det är pervon han mött på nätet. Det är knappast så att han bjudit ut henne till grannen.
Nä det är sant, det måste ju vara okända vider från nån skum site.
Citera
2023-02-13, 21:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Har tjocka lärare rolex och guldkedjor numera.. lol
Paketpris hos en glad och mycket sympatisk Afrikan på Kanarieholmarna.
Citera
2023-02-13, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men den kom ju senare..

Du förstår uppenbarligen inte vad normaliseringsprocess innebär, och vill inte förstå. Såklart ska man skydda sina barn, men om du förstod detta så skulle du fatta varför det kan bli så här. Den enda som har gjort fel här är vidret till sambo och ingen annan. HAN är dessutom pappa och utsätter sina barn för detta. Stora fel i huvudet på den. Urk!!
Citera
2023-02-13, 22:06
Medlem
David_Ss avatar
Släng in fanskapet på en normal avdelning på kåken och se hur tuff lille Håkan bråkan är!
Citera
2023-02-13, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunettc80
Nej. Vet att jag inte borde läsa här. Men svårt att inte läsa när tråden handlar om mitt liv.
Måste också vara beredd på vilket skitsnack som väntar för barnen tyvärr. Sakerna som skrivs stannar ju tyvärr inte här.

Så starkt av dig att ta steget att berätta till slut. Nu börjar ditt och barnens nya, mycket bättre, liv <3 Hoppas H blir inlåst länge.
Citera
2023-02-13, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Men du har ändå en poäng. Kanske har han mer hävdelsebehov pga att han är så efterbliven och omogen? Hittade en 15 år yngre stackars tjej som han tryckte ner för att försöka känna sig bättre själv?
Jojo så är det och det var så jag tänkte men tyvärr så kan det jag skrev bli missuppfattat
Citera
2023-02-13, 22:32
Medlem
differentdayss avatar
Sjuk jävel. Lär få uppvaktning den dagen han stiger ut.
Citera
2023-02-13, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasson0411
Du förstår uppenbarligen inte vad normaliseringsprocess innebär, och vill inte förstå. Såklart ska man skydda sina barn, men om du förstod detta så skulle du fatta varför det kan bli så här. Den enda som har gjort fel här är vidret till sambo och ingen annan. HAN är dessutom pappa och utsätter sina barn för detta. Stora fel i huvudet på den. Urk!!

Så kan man ju inte säga. Åtminstone inte om man ska vinna någon trovärdighet.

Om mannen hade sagt till mamman att kasta ut ungarna från fönstret skulle mamman då ha gått fri pga att hon var ”manipulerad”?

Var går gränsen?

Såklart har hon ett ansvar när det gäller ungarna.

Han är såklart sjuk i huvudet, men med det sagt tycks hon inte vara helt frisk heller..

Att hon väljer en äcklig fet BDSM gubbe inför sina barn beskriver hennes priolista.

Och nu vill hon börja föreläsa för oss andra angående HUR man kan bli så manipulerad som hon blev.. kanske skriva en bok också? Bli kändis på kuppen 🙈

Hennes barn borde skriva om hur det känns att inte ha några föräldrar..

Var var ungarna då när hon låg fastbunden knullad av någon random äckel som gubben hade beställt till hemmet? Menar hon att barnen varken hörde eller råkade se ngt och absolut inte fattade ngt?

Paret har ju barn i alla åldrar.
Citera
2023-02-13, 23:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tack. Jag känner till normaliseringsprocessen sen tidigare, men är inte överens om att man kan manipulera någon på en kvart.

Kvinnan - om hon ska räknas som en vuxen människa - har en egen vilja och egen hjärna o förhoppningsvis även eget omdöme..

Det att man flyttar ihop med någon direkt och dessutom skaffar barn med vederbörande är inte tecken på att mannen är en supermanipulatör utan att kvinnan saknar gott omdöme. Om hon dessutom har barn sen tidigare är det ännu mer allvarligt. En förälder måste kunna bedöma sin omvärld för att kunna skydda sitt barn. En förälder ska visa gott exempel för sina barn - inte agera som ett barn själv.

Den här sortens kvinnor utsätter sina barn för en fara. Mannen kunde lika väl ha visat sig vara en pedofil, om man nu inte behöver känna varandra innan man flyttar ihop med barn o allt.

Håller med, som kvinna måste man använda sin sunnda förnuft och tänka med hjärnan speciellt om barn finns med i bilden. Tyvärr är många kvinnor desperata och tar första bästa man som finns speciellt ensamstående mammor. Statistiskt sätt är det betydlugt större chans att mannen ger sig på styvbarnen så man måste vara försiktig!
Citera
2023-02-14, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av msbiatch
Håller med, som kvinna måste man använda sin sunnda förnuft och tänka med hjärnan speciellt om barn finns med i bilden. Tyvärr är många kvinnor desperata och tar första bästa man som finns speciellt ensamstående mammor. Statistiskt sätt är det betydlugt större chans att mannen ger sig på styvbarnen så man måste vara försiktig!

Vad är det som säger att hon inte skulle kunna bli ”manipulerad” igen. På hennes Facebook finns det redan åtminstone en man som vill komma i kontakt med henne..och som tycker att hon är helt fantastisk..

Tänk om han köper henne en bukett! Eller säger att hon är vacker.. och ”stark” 🤔

Hon har väl inte slutat tycka om BDSM heller?

Någon annan säger sig ha swishat pengar till en ny tatuering.

Det finns många sätt att ”bli manipulerad”.

Någon annan kvinna skulle inte ha börjat bygga hus med en man som ständigt anklagade en för lögner. Eller kritiserade en. Och absolut inte skaffat barn med idioten.
Citera
2023-02-14, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
En fråga, hur kommer det sig att du inte reagerade med tanke på barnen? För egen del gaslightad kan jag förstå, men barnen? De kommer ju före allting annat. Så svårt att förstå psykologin bakom då det måste ha funnits varningsklockor.
Nu är ju frågan inte ställd till mig men då BO inte vill svara för egen del så tänkte jag ge mig på ett försök. Vet inte exakt hur du menar med reagerade och varningsklockor dock.

Att träffa en sådan här människa kan kännas för bra för att vara sant, personen är perfekt och när små varningsflaggor dyker upp kan man tänka att det är en själv som missförstått, att det är ens eget fel eller liknande därför att det är svårt att förstå att den så perfekta människan som alla andra älskar och lovordar har gjort fel. Istället kan det vara lättare att lägga skulden på sig själv, särskilt om man har låg självkänsla sedan tidigare.
Med tiden kanske man matas med att man är psykiskt sjuk och har svårt att se vad man blir utsatt för. ”Det är ju mitt fel att han slog mig för jag är psykiskt sjuk, ingen skulle ju orka med mig så därför räknas det inte”.

När man väl inser vad man är med om kan förvirringen över vad sjutton man ska göra bli total. Man har sedan länge isolerats så man har ingen längre att rådfråga och få stöttning av. Om jag lämnar kommer jag tvingas att lämna mina barn ensam med den här människan för umgänge eller delat boende, stannar jag kvar kan jag åtminstone gå emellan och skydda barnen. Men får soc reda på allt kan barnen omhändertas. Och får soc reda på att vi levt med detta och jag ej ”skyddat dem” genom att inte omedelbart lämna, vad händer då? Kommer han döda mig om jag lämnar?
Allt är inte svart eller vitt. När man väl inser kan det vara försent, då är man så insnörad att man inte ens vet hur man ska ta sig ut. Jag säger inte hur det varit för BO, men berättar hur det kan se ut.

Jag är övertygad om att BO gjort så gott hon kunnat, utefter de omständigheter som rått. Har även läst i två olika böcker, en svensk (eller norsk?) och i ”When dad hurts mom” av Lundy Bancroft att mammor som varit i sådana relationer efteråt aktivt jobbar mycket hårdare för att vara extra bra mammor och väga upp för allt som varit.

Citat:
Jag har en dröm att i framtiden kunna föreläsa på skolor och arbetsplatser om hur en människa lyckas bryta ner en annan under 9 år. Hur normaliseringen gör att gränser flyttas, att man börjar bejaka världen utifrån våldsutövarens ögon.

Men på ett personligt plan om mig och mina barn kommer jag inte skriva om på ett forum som flashback finns väldigt många sidor ute på nätet som förklarar dom olika stegen i processen.
Det är ett mycket viktigt arbete och jag hejar på dig att du en dag kommer att ta dig dit!
Från en överlevare till en annan vill jag säga till dig att det finns hopp även när allt känns nattsvart. Med tiden kommer allt kännas lättare även om det kan verka tröstlöst. Jag lovar ❤️
Kan verkligen rekommendera alla Lundy Bancrofts böcker, det går att lyssna på dem på Nextory om man har engelska inkluderat. De har hjälpt mig så mycket och är väldigt validerande.

Och angående det som skrivs här så har du rätt att anmäla inlägg så kan de tas bort. Referera gärna till skyddad id. Kanske du även kan få TikTok att radera klippen. Att bli uthängd är det minsta du ska behöva oroa dig för just nu.
Swishade en liten slant jag med för tatueringsborttagningen och önskar dig verkligen allt gott. Använd din oerhörda styrka du byggt upp till din superkraft, det finns inget som kan stoppa dig nu.
Citera
2023-02-14, 01:20
Avslutad
Citat:
Jag har en dröm att i framtiden kunna föreläsa på skolor och arbetsplatser om hur en människa lyckas bryta ner en annan under 9 år. Hur normaliseringen gör att gränser flyttas, att man börjar bejaka världen utifrån våldsutövarens ögon.

Men på ett personligt plan om mig och mina barn kommer jag inte skriva om på ett forum som flashback finns väldigt många sidor ute på nätet som förklarar dom olika stegen i processen.

Det vore guld om du förverkligar drömmen och omvandlar svärtan till hjälp för andra.

Människor tacklar saker olika, och jag hoppas det inte blir en kvinna/man fråga; finns män som lider under kvinnliga tyranner. Hörde ett radioprogram för många år sedan som handlade om partnervåld; en gråtfärdig man ringde in som levde i fångenskap; glömmer aldrig hans förtvivlan.

Alla goda tankar till dig!

—-

Edit*
Citat:
Ursprungligen postat av Pagojuice
Nu är ju frågan inte ställd till mig men då BO inte vill svara för egen del så tänkte jag ge mig på ett försök. Vet inte exakt hur du menar med reagerade och varningsklockor dock.

Att träffa en sådan här människa kan kännas för bra för att vara sant, personen är perfekt och när små varningsflaggor dyker upp kan man tänka att det är en själv som missförstått, att det är ens eget fel eller liknande därför att det är svårt att förstå att den så perfekta människan som alla andra älskar och lovordar har gjort fel. Istället kan det vara lättare att lägga skulden på sig själv, särskilt om man har låg självkänsla sedan tidigare.
Med tiden kanske man matas med att man är psykiskt sjuk och har svårt att se vad man blir utsatt för. ”Det är ju mitt fel att han slog mig för jag är psykiskt sjuk, ingen skulle ju orka med mig så därför räknas det inte”.

När man väl inser vad man är med om kan förvirringen över vad sjutton man ska göra bli total. Man har sedan länge isolerats så man har ingen längre att rådfråga och få stöttning av. Om jag lämnar kommer jag tvingas att lämna mina barn ensam med den här människan för umgänge eller delat boende, stannar jag kvar kan jag åtminstone gå emellan och skydda barnen. Men får soc reda på allt kan barnen omhändertas. Och får soc reda på att vi levt med detta och jag ej ”skyddat dem” genom att inte omedelbart lämna, vad händer då? Kommer han döda mig om jag lämnar?
Allt är inte svart eller vitt. När man väl inser kan det vara försent, då är man så insnörad att man inte ens vet hur man ska ta sig ut. Jag säger inte hur det varit för BO, men berättar hur det kan se ut.

Jag är övertygad om att BO gjort så gott hon kunnat, utefter de omständigheter som rått. Har även läst i två olika böcker, en svensk (eller norsk?) och i ”When dad hurts mom” av Lundy Bancroft att mammor som varit i sådana relationer efteråt aktivt jobbar mycket hårdare för att vara extra bra mammor och väga upp för allt som varit.

[..]

Tusen tack för din beskrivning.
Senast redigerad av skoputs 2023-02-14 kl. 01:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in