2023-02-12, 19:10
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Fångar in samtliga feminister i Sverige till min kvinnoarmé. Tjejor kan!

Ja, kärringar kan minsann. Se upp för sexanklagelserna bara, som lätt uppstår när kärringarna blir avundsjuka på den manlige chefen.
Citera
2023-02-12, 19:25
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och vad ska den armén göra? Vakta din mamma?

Skjuta ner fighter jets med slangbellor!

Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Ja, kärringar kan minsann. Se upp för sexanklagelserna bara, som lätt uppstår när kärringarna blir avundsjuka på den manlige chefen.

Äsch inte är väl lilla jag creepy bara för att jag tycker det är viktigt att duscha och skrubba tillsammans 2 gånger om dagen.
Citera
2023-02-12, 19:29
Avslutad
Citat:
Skjuta ner fighter jets med slangbellor!

Äsch inte är väl lilla jag creepy bara för att jag tycker det är viktigt att duscha och skrubba tillsammans 2 gånger om dagen.
Du vet inte vad du skulle göra om centerpartiet tvingade bort den nuvarande regeringen med våld med hjälp av utländsk militär alltså. Så det lutar väl åt att du sitter hemma och vaktar mamma även då.
Citera
2023-02-12, 19:45
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Du vet inte vad du skulle göra om centerpartiet tvingade bort den nuvarande regeringen med våld med hjälp av utländsk militär alltså. Så det lutar väl åt att du sitter hemma och vaktar mamma även då.

Nu tycker jag du är väldigt sexistisk mot kvinnoarmén.
Citera
2023-02-12, 20:08
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
För att jag frågar vad du har tänkt att den ska göra??

Precis. Så skulle du aldrig hålla på med andra arméer "åh lol nu kommer ryska militären vad skall dom ens göra här lol".
Allting i den svenska kvinnoarmén kommer inte handla om att välja ut dom bästa krigsstringen utan det skall pratas bomber och vapen med....
Citera
2023-02-12, 20:24
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ska armén vakta din mamma mot Centern eller vad? Varför behöver du en armé? Vad ska den försvara och varför?

Appappapp! Det är hemlighetsstämplat med hänvisning till rikets säkerhet. Men låt oss säga såhär att det andra gör ja det gör vi med fast vi gör det sexigt. Vem hade trott att tex Bianca Ingrosso hade blivit självmordsbombare i kvinnoarmén? Nä ingen så den såg ingen komma och så sa det KABOOM. Bianca 1 tanks 0.
Citera
2023-02-12, 20:29
Avslutad
Citat:
Appappapp! Det är hemlighetsstämplat med hänvisning till rikets säkerhet. Men låt oss säga såhär att det andra gör ja det gör vi med fast vi gör det sexigt. Vem hade trott att tex Bianca Ingrosso hade blivit självmordsbombare i kvinnoarmén? Nä ingen så den såg ingen komma och så sa det KABOOM. Bianca 1 tanks 0.
Andra försvarar Sverige, svenska folket och demokratin men det har jag förstått att du är totalt ointresserad av.
Citera
2023-02-12, 21:16
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Feminiseringen och pacificeringen av dem gick som smort.
Börjar folk kasta sten släpper de allt de har i händerna och springer.

Lågaffektivt bemötande som är en så viktig paradgren för kvinnliga poliser.

Springer de? Jag har för mig att de stod på avstånd för att inte eskalera situationen och att det var ett politiskt beslut.

Har du källor på att det var främst kvinnliga poliser som fick order om lågaffektivt bemötande?
Citera
2023-02-13, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Så du är totalt jävla dum i huvudet alltså.

Har jag påstått nåt annat? Citat.

Japp du är totalt jävla dum i huvudet.

Män betalar mer skatt än kvinnor så om du ska slippa för att du betalar skatt så gäller det i ännu högre utsträckning männen. Med din logik borde alltså endast kvinnor tvingas ut i det militära försvaret. Ditt svar på topic borde alltså bli nej, kvinnor är inte värda att försvaras i krig.

De "mänskliga rättigheter" du anser dig ha är heller inga verkliga rättigheter om ingen annan har en skyldighet att ge dig dessa, det borde du förstå.
Citera
2023-02-13, 02:22
Medlem
Trådfrågan bör nog också ses i ett vidare perspektiv och bör inte formuleras som:
"Är svenska kvinnor värda att försvara i krig?"

Första frågan att ställa sig är:
"Finns det några riktiga kvinnor i Sverige?"

Kvinnor ska vara feminina, sensuella, mjuka, vackra osv. men i Sverige är de aggressiva kravmaskiner, käftar emot, fula, feta, manliga kroppsformer osv.

Kort sagt, det finns inga riktiga kvinnor i Sverige att försvara.
Citera
2023-02-13, 06:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Trådfrågan bör nog också ses i ett vidare perspektiv och bör inte formuleras som:
"Är svenska kvinnor värda att försvara i krig?"

Första frågan att ställa sig är:
"Finns det några riktiga kvinnor i Sverige?"

Kvinnor ska vara feminina, sensuella, mjuka, vackra osv. men i Sverige är de aggressiva kravmaskiner, käftar emot, fula, feta, manliga kroppsformer osv.

Kort sagt, det finns inga riktiga kvinnor i Sverige att försvara.

Svenska kvinnor generellt och kvinnor här i forat i synnerhet är en avart som är destinerad till utdöende. Labbråttor helt enkelt.

Det spelar ingen roll vilka sanningar man håller upp framför dem, de är helt avskärmade från verkligheten. De lajvar livet som labbråttor.

När man här lyfter uppenbara symptom och potentiella åtgärdsfokus så slår de bara ifrån sig och vägrar ens befatta sig med att slå av på takten med vansinnet;

1. Nu är det 70-30 vad gäller representation på högskola och universitet (inte en chans att de vill skruva tillbaks på 'positiv särbehandling')
2. Kvinnor initierar 70% av alla skilsmässor (men skyller på fäderna såklart)
3. Pojkgäng skjuter ihjäl sig själva och andra i aldrig för sett utbredning och brutalitet (svaga mödrar)
4. I 'jämställdhetens namn' så klassificerar Jämställdsmyndigheten ALL relationsvåld som 'Mäns våld mot kvinnor" (bra uppmuntran till kidsen..)
5. Kvinnor äter psykofarmaka som aldrig förr och sjukskriver sig dubbelt så mycket som män.
6. Att sälja sex ses som en helt legitim sysselsättning men de man gärna säljer till är samtidigt svin och avskum?!?

...således springer de svenska kvinnorna över stupet likt lämmlar. ..men men, de håller iallafall varandra i händerna, ser varandra djupt i ögonen (över Instagram med full make-up och kläder köpta på kredit) och är överrens om att Systerskapet™ är på deras sida.

Aldrig har eliten haft det så lätt att dupera en folkgrupp till tjänare som när de gjorde Sverige till en feministiskt 'experiment'.
Citera
2023-02-13, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Du kommer sitta betydligt säkrare än om du står med vapen vid fronten som du vill att män ska göra, men själv gör du inte det.

Du är en hycklare som inte gör det du vill att andra ska göra. Själv är jag däremot rakryggad och lever som jag lär.

Vart har jag skrivit att jag vill att just män ska stå vid fronten?
Ingenstans. Jag vill inte ens ha krig.

Men om det nu blir krig, så anser jag att folk ska vara placerade där de gör bäst nytta. Jag med min (i sammanhanget) höga ålder, gör mig bäst i civilförsvaret. Jobba med mitt "samhällsviktiga" jobb, som verkligen verkligen kommer behövas om det blir krig i Sverige. När jag var i 20-årsåldern hade jag däremot gjort mig bäst med vapen i hand i fronten. Då var jag starkare än nu, mer vältränad än nu och snabbare än nu. Och träffsäker.

Och fortfarande: varför sitter du här och har otrevlig ton mot mig, som kommer vara i civilförsvaret i händelse av krig. När du själv har flyttat och inte kommer bidra med något. Du behöver inte ens yttra dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in