Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Springer de? Jag har för mig att de stod på avstånd för att inte eskalera situationen och att det var ett politiskt beslut.
Har du källor på att det var främst kvinnliga poliser som fick order om lågaffektivt bemötande?
Ja, gör dig inte dummare än vad du är.
Det "politiska beslutet" togs av kvinnliga ledare.
Under tiden körde orcherna polisbussar och satte dem i brand, men det räknas väl inte till eskalering?
Problemen med Polis har pågått i decennier och nu när vänstern och "woke" fått göra som de vill med dem, duger den snart inte till nånting. Eliasson var inte den första att visa vad som är fel med Polis, men han var den som väckte allmänheten. Jag vaknade när Götbladh var på Gotland, när Kapten Klänning hyllades som stjärna, när Hans Holmer mumlade runt Palmemordet, när Springare blåste hål på en massa lögner om invandringens problem och hånades och när Södertörn fick en polisutbildning.
Vad skulle väl kunna gå fel då?
De är inte rustade för ett krig mot buset och de får inte ens använda de verktyg de har och att de ställer sig på avstånd och bevakar att det inte eskalerar medan orcherna tänder eld på deras bilar och kraschar runt på gågator med dem och stjäl deras utrustning borde ha lett till skjutningar med dödlig utgång.
Om någon skulle försöka stjäla en väst av HA är en bra jämförelse.
Dra gränsen och håll den. Gå inte och göm er bakom knuten och bevaka att det inte eskalerar medan det eskalerar för fullt.