2023-02-13, 09:14
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Springer de? Jag har för mig att de stod på avstånd för att inte eskalera situationen och att det var ett politiskt beslut.

Har du källor på att det var främst kvinnliga poliser som fick order om lågaffektivt bemötande?
Ja, gör dig inte dummare än vad du är.
Det "politiska beslutet" togs av kvinnliga ledare.
Under tiden körde orcherna polisbussar och satte dem i brand, men det räknas väl inte till eskalering?

Problemen med Polis har pågått i decennier och nu när vänstern och "woke" fått göra som de vill med dem, duger den snart inte till nånting. Eliasson var inte den första att visa vad som är fel med Polis, men han var den som väckte allmänheten. Jag vaknade när Götbladh var på Gotland, när Kapten Klänning hyllades som stjärna, när Hans Holmer mumlade runt Palmemordet, när Springare blåste hål på en massa lögner om invandringens problem och hånades och när Södertörn fick en polisutbildning.

Vad skulle väl kunna gå fel då?

De är inte rustade för ett krig mot buset och de får inte ens använda de verktyg de har och att de ställer sig på avstånd och bevakar att det inte eskalerar medan orcherna tänder eld på deras bilar och kraschar runt på gågator med dem och stjäl deras utrustning borde ha lett till skjutningar med dödlig utgång.
Om någon skulle försöka stjäla en väst av HA är en bra jämförelse.
Dra gränsen och håll den. Gå inte och göm er bakom knuten och bevaka att det inte eskalerar medan det eskalerar för fullt.
Senast redigerad av Pansarvecket 2023-02-13 kl. 09:17.
Citera
2023-02-13, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Jojo du kommer säkert tillbaka.

Jag vill som sagt att mina barn ska få växa upp och leva i Sverige. Ett land de är födda i. Och visst har de drag från mig, men även drag från mitt ex. Så de ser svenska ut. De behöver i Sverige inte vara "utlänningar". Vilket är mycket värt. Och något att kämpa för.

Så. Jag vill sätta dem i säkerhet. Sedan återvända och kämpa för det som är deras land. Så jo, det är stor säkerhet att jag kommer tillbaka.

Men du behöver givetvis inte tro på detta.
Citera
2023-02-13, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vart har jag skrivit att jag vill att just män ska stå vid fronten?
Ingenstans. Jag vill inte ens ha krig.

Du skrev att just du själv inte skulle behöva kriga eftersom du betalar skatt, i så fall borde du hålla med om att män inte behöver kriga heller eftersom män betalar mer skatt än kvinnor.
Citera
2023-02-13, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Men slippa kriga ska du göra, krigandet ska någon annan göra men inte lilla söta du?

Ingen aning. Jag kanske kommer kriga. Ingen aning. Men med stor säkerhet kommer jag få en placering inom min "samhällsviktiga" verksamhet. Dvs. civilförsvaret. Och då ska jag givetvis göra detta som jag ju då i princip blir beordrad att göra. Inte ut och kriga. Då man bedömt att jag gör mer nytta i civilförsvaret på min arbetsplats. I övrigt vet du inte ens vad jag gör, så det blir lite märkligt att ha denna diskussion. Det är inget "safe" jobb, om man säger... Infrastruktur, sjukvård är måltavlor för attacker. Brandförsvar etc. är ute på fält. Samtligt civilförsvar är utsatt i händelse av krig. Men så långt tänker du givetvis inte.

Och fortfarande: varför yttrar du dig ens? Du som flyttat, kommer göra noll insats för Sverige i händelse av krig. Dvs. du kommer varken kriga eller ingå i civilförsvaret, trots att du förmodligen är i en ålder där du skulle ingå i något av detta. Det är du som är smitaren här.
Senast redigerad av TomatKungen 2023-02-13 kl. 10:01.
Citera
2023-02-13, 10:01
Medlem
Citat:
Ingen aning. Jag kanske kommer kriga. Ingen aning.

Haha vem försöker du lura, bara en massa lögner och bortförklaringar som när du skrev att du först skulle fly med barnen och sedan komma tillbaks. Du skulle förstås skylla på att du inte kunde återvända pga transportproblem eller andra orsaker och gömma dig till kriget är över. Patetiska lögner du kommer med.
Citera
2023-02-13, 10:03
Medlem
Citat:
Haha vem försöker du lura, bara en massa lögner och bortförklaringar som när du skrev att du först skulle fly med barnen och sedan komma tillbaks. Du skulle förstås skylla på att du inte kunde återvända pga transportproblem eller andra orsaker och gömma dig till kriget är över. Patetiska lögner du kommer med.

Ja, jag kommer ta ut barnen till säker plats. Helst innan kriget börjar. Självklart.
Jag behöver ha dem i säkerhet för att ens kunna fokusera på det jag ska göra sedan.
Sådant varje förälder förstår.

Men fortsatt är det obegripligt att en liten smitare som du ens uttalar dig.
Citera
2023-02-13, 10:11
Avslutad
Citat:
Men slippa kriga ska du göra, krigandet ska någon annan göra men inte lilla söta du?
Varför utgår du hela tiden från att ingen kommer att tilldelas vapen? Kanske både TomatKungen och Jenny kommer att placeras med vapen i hand att skjuta prick på fienden.

Och får de inga vapen kan de alltid kasta molotovcocktails genom fönstret om det behövs.
Citera
2023-02-13, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Varför utgår du hela tiden från att ingen kommer att tilldelas vapen? Kanske både TomatKungen och Jenny kommer att placeras med vapen i hand att skjuta prick på fienden.

Och får de inga vapen kan de alltid kasta molotovcocktails genom fönstret om det behövs.

Varför känner du ett sådant behov att försvara dem, kan du inte låta dem svara för sig själva?
Ingen av er har mönstrat och utbildat er för vapentjänst.
Citera
2023-02-13, 10:15
Medlem
Jobbar ju en hel del kvinnor i försvaret på olika poster. Man kan nog säga att de är med och försvarar även män i händelse av krig. Så frågan blir lite märklig...
Citera
2023-02-13, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrusek
Jobbar ju en hel del kvinnor i försvaret på olika poster. Man kan nog säga att de är med och försvarar även män i händelse av krig. Så frågan blir lite märklig...

Inte generellt, då är det män som krigar men inte kvinnorna. Kvinnorna skuldbelägger dock män för att de krigar samtidigt som de kräver att männen ska beskydda dem vid krig.

Är kvinnor dumma i huvudet?
Svar ja.
Citera
2023-02-13, 10:21
Medlem
Citat:
Nej vi vet redan nu att är en lögnare eller hycklare, ingen tror på dina bortförklaringar.

I så fall är du obildad. Läs på MSB.
Och börjar inse att vi inom "samhällsviktig" verksamhet med stor säkerhet kommer få en krigsplacering inom civilförsvaret. Och inse att jag (precis som många Ukrainare gjort) kommer placera mina barn i säkerhet och sedan återkomma för att göra min plikt. Att jag skriver detta gör mig varken till lögnare eller hycklare. Om det blir krig, så ser vi som sagt först efter kriget hur det är med den saken.

Du däremot. Har redan smitit iväg. och har inga planer alls på att hjälpa till i händelse av krig. Du är en smitare. Ändå sitter du och är spydig mot oss som med stor sannolikhet kommer vara placerade i civilförsvaret och göra ett bra jobb där. Jag börjar undra om du ens vet vad civilförsvaret är. Du verkar väldigt obildad iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi

Ja, med stor säkerhet kommer vi om inte annat, vilja ha vapen. Jag vill ha ett vapen att försvara mig med när jag tar mig till/från jobbet, om det är krig i Sverige. Jag vill ha vapen hemma. Man behöver ju kunna försvara sitt liv/andras liv mot de som eventuellt har invaderat Sverige
Citera
2023-02-13, 10:22
Medlem
Citat:
I så fall är du obildad. Läs på MSB.
Och börjar inse att vi inom "samhällsviktig" verksamhet med stor säkerhet kommer få en krigsplacering inom civilförsvaret. Och inse att jag (precis som många Ukrainare gjort) kommer placera mina barn i säkerhet och sedan återkomma för att göra min plikt. Att jag skriver detta gör mig varken till lögnare eller hycklare. Om det blir krig, så ser vi som sagt först efter kriget hur det är med den saken.

Du däremot. Har redan smitit iväg. och har inga planer alls på att hjälpa till i händelse av krig. Du är en smitare. Ändå sitter du och är spydig mot oss som med stor sannolikhet kommer vara placerade i civilförsvaret och göra ett bra jobb där. Jag börjar undra om du ens vet vad civilförsvaret är. Du verkar väldigt obildad iaf.

Ja, med stor säkerhet kommer vi om inte annat, vilja ha vapen. Jag vill ha ett vapen att försvara mig med när jag tar mig till/från jobbet, om det är krig i Sverige. Jag vill ha vapen hemma. Man behöver ju kunna försvara sitt liv/andras liv mot de som eventuellt har invaderat Sverige

Inget av detta bemöter att du är en lögnare eller hycklare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in