Citat:
1. Så länge vi har skatt på ränteinkomster är det rimligt att vi har ett ränteavdrag. Helt fine med att slopa ränteavdrag om vi slopar skatt på ränteintäkter. Ska vi slopa all kapitalbeskattning också? Den kvittas ju mot att man får göra avdrag på kapitalförluster.
2. Jag slopar mer än gärna ROT så länge man drar ner arbetsgivaravgifterna kraftigt vilket borde framgått av mitt inlägg.
3. I den mån hyresregleringar finns i andra länder är det generellt på någon % av beståndet i form av tex social housing. Inte en kraftig reglering av i princip hela beståndet. Sådant existerar I länder som Nord Korea eller gamla sovjet.
Övrigt osammanhängande svammel är svårt att svara på.
2. Jag slopar mer än gärna ROT så länge man drar ner arbetsgivaravgifterna kraftigt vilket borde framgått av mitt inlägg.
3. I den mån hyresregleringar finns i andra länder är det generellt på någon % av beståndet i form av tex social housing. Inte en kraftig reglering av i princip hela beståndet. Sådant existerar I länder som Nord Korea eller gamla sovjet.
Övrigt osammanhängande svammel är svårt att svara på.
Gullig du är. Och precis som jag förstod en bortskämd liten sosse som vill peta russin ur kakan.
1) hur tycker du skatter SKA tas ut? För vi är väl överens om att vissa skatter ska finnas? Ränteintäkter är en VINST. Det torde vara rätt självklart att det är vinst som beskattas. Du kallar det "kapitalbeskattning" - Men KAPITALET ska inte beskattas. Men VINSTEN på kapital.
2) det framgick inte
3) Du har fel. Och som jag sa - kommunister SATTE en hyra utan privat ägande. Innan du bölar fram ett par länder som kör ditt system har jag redan givit ett exempel som kör mitt - vi kan dra länder hela natten om du vill men du har fel. Och oavsett vad du tycker om hyresregleringarna så finns det ett gäng privata ägare som väljer att äga hyresbestånd och de LIDER inte (tro mig) men såklart gråter Fastighetsägsrna precis som Hyresrättsföreningen. Eller facket eller vilken intresseorganisation som helst. Så hyresregleringen är inget problem. Ränteavdrag är det största problemet eftersom folk vill att staten betalar.