2023-02-12, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Vad är det som tyder på att den misstänkte har skyddade uppgifter? Den kandidat jag får fram, har ”öppna” uppgifter och är skriven på en ort i Västsverige?

Är det Uddevalla så är det nog fel kandidat.
Citera
2023-02-12, 02:35
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Vad är det som tyder på att den misstänkte har skyddade uppgifter? Den kandidat jag får fram, har ”öppna” uppgifter och är skriven på en ort i Västsverige?
Intressant hur har du fått fram din kandidat?
Om jag fattat rätt så kan inte jag hitta igen henne på ratsit.Men det kan bero på att jag inte är betalande och inte har tillgång till hennes personnummer eller hon kan ha bytt namn.
Sen undrar jag hur man kan veta om en person har skyddade uppgifter?Hur ska man ta reda på de?Ringa skattemyndigheten?
Citera
2023-02-12, 02:49
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Intressant hur har du fått fram din kandidat?
Om jag fattat rätt så kan inte jag hitta igen henne på ratsit.Men det kan bero på att jag inte är betalande och inte har tillgång till hennes personnummer eller hon kan ha bytt namn.
Sen undrar jag hur man kan veta om en person har skyddade uppgifter?Hur ska man ta reda på de?Ringa skattemyndigheten?

Du kan inte hitta henne på Ratsit eftersom hon har skyddade uppgifter. Det behövs inget fullständigt personnummer för att söka fram en person där, men är uppgifterna skyddade så är det stopp.

Du kan ringa till Skatteverket till veckan och fråga. Då kommer du få till svar att hennes uppgifter är skyddade.
Citera
2023-02-12, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jamen hon är arg på alla som tycker mördaren ska dömas och straffas. Den person som skrev och undrade hur mördaren mår idag reagerade hon med ett hjärta på. Rätt konstigt tycker jag.

jävligt skumt! hon kanske känner GM?! man undrar ju.
Citera
2023-02-12, 03:12
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Är det Uddevalla så är det nog fel kandidat.
Knappast att skärpta Ettsjutretton tror att det är hon i Udevalla.Enligt media var kvinnan 17 år och gravid när hon mördade Marie 2005.Då kan hon högst vara 34 år just nu om dessa uppgifter stämmer.
Citera
2023-02-12, 03:35
Medlem
C.H.Ts avatar
Den första tecknade fantombilden som polisen var orolig för att den skulle vara dålig...
Vittnet som satt med och fick till den skulle ju ha något pris.

Svårt å få till en minnesbild bättre än sådär?
Citera
2023-02-12, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Knappast att skärpta Ettsjutretton tror att det är hon i Udevalla.Enligt media var kvinnan 17 år och gravid när hon mördade Marie 2005.Då kan hon högst vara 34 år just nu om dessa uppgifter stämmer.

Jo precis, men tänkte att Uddevalla hör till Västkusten och namnet stämmer så att det därför är hon som avses i inlägget.
Vill sedan inte misskreditera någon, men missar är lätt att göra! Fick själv upp Uddevallakvinnan vid sökning men såg att åldern inte stämde.
Citera
2023-02-12, 03:40
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Det var väl någon i tråden som skrev och frågade om den av FB misstänkte hade skyddade uppgifter och fick föra att så var fallet.
Citera
2023-02-12, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo precis, men tänkte att Uddevalla hör till Västkusten och namnet stämmer så att det därför är hon som avses i inlägget.
Vill sedan inte misskreditera någon, men missar är lätt att göra! Fick själv upp Uddevallakvinnan vid sökning men såg att åldern inte stämde.

Udevalla är 38 år, denne är 34 som menas. Går ännu att hitta men har skyddad id
Citera
2023-02-12, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastareborg
Om gärningskvinnan hade begått ett så pass liknande brott med ungefär samma modus hade det varit tillräckligt uppseendeväckande för att nämnas. Det där kan vi tyvärr förkasta.

Som sagt tror jag att det bästa vi kan gå på är att kolla skolkataloger och klasslistor från gymnasium i centrala Göteborg 2005.

fast då kan man ju tycka att de som gick i gymnasiet då 2005 borde höra av sig till polisen om de tycks känna igen beskrivningen på GM?
Citera
2023-02-12, 06:39
Medlem
Leuraedinezs avatar
Är det nu bekräftat att det var den gravida 17 åriga kvinnan som begick detta hemska??
Senast redigerad av Leuraedinez 2023-02-12 kl. 07:11.
Citera
2023-02-12, 06:45
Citat:
Ursprungligen postat av Leuraedinez
Är det nu bekräftat att det var den gravida 17 åriga kvinnan som begick detta hemska?? Isåfall känner jag henne sedan tidigare och är i stor chock

Det är väl bekräftat att det är hennes DNA som hittats iaf. Längre än så kommer de väl inte pga preskription med det troliga är ju att det är hon.

Jag är ju skitnyfiken på motivet.
Hur kommer det sig att du vet att du känner henne ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in