2023-02-09, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Du har helt rätt i det. Har också funderat på att Sandras mormor aldrig varit med en enda jul så länge man läst hennes blogg. De verkar ses ca en gång per år inte mer. Och då bor de i samma stad! Nu har mina äldre släktingar gått bort men när de levde sågs vi minst 1-2 ggr i månaden trots att de bodde 10 mil bort.
Kan ju vara så att Sandras mormor har en demenssjukdom, det framgår ju inte av bloggen.
Citera
2023-02-09, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Kan ju vara så att Sandras mormor har en demenssjukdom, det framgår ju inte av bloggen.

Isåfall har hon haft den sedan 2007 (så länge jag har läst bloggen). Hon har ju först nyligen flyttat in på boende så tror hon var ganska frisk innan dess. Och hon har bara nämnts en handfull ggr i bloggen eller synts på bild.
Citera
2023-02-09, 22:28
Medlem
Huuuur kan ni tycka att det vore bra bloggcontent? Det kommer kanske som en chock för er men det är trots allt en curerad verklighet som de visar upp, allt de gör är inte redovisat. Det säger sig självt att en del saker lämnas utanför. Precis som ni inte verkar fatta att vissa personer kan lämnas utanför om de av integritetsskäl önskar det.
Senast redigerad av RubyTuesday 2023-02-09 kl. 22:36.
Citera
2023-02-09, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Huuuur kan ni tycka att det vore bra bloggcontent? Det kommer kanske som en chock för er men det är trots allt en curerad verklighet som de visar upp, allt de gör är inte redovisat. Det säger sig självt att en del saker lämnas utanför. Precis som ni inte verkar fatta att vissa personer kan lämnas utanför om de av integritetsskäl önskar det.

Men mormorn har ju figurerat mer på bloggen senaste tre åren än sammanlagt de senaste 17. Så uppenbarligen tyckte inte Sandra att hon var bra content förut men nu är hon det då? Och hon har tidigare tackat nej att medverka/synas men nu sen pandemin plötsligt tackat ja? Enligt din logik.
Citera
2023-02-09, 23:40
Medlem
Nej, logiken är att det inte är självklart att hon skriver om varje gång hon gör saker. Vissa gånger är det med, andra inte (kanske). Man behöver ju inte misstänka att en person är så pass egocentrisk och osympatisk att den bara gör saker som är bra för bloggen, när det väl är mer troligt att inte allt man gör kommer med i bloggen? Hur är det egentligen, borstar hon aldrig tänderna? Har bara sett att hon bloggat om det två gånger senaste året!? Enligt er logik då…
Citera
2023-02-10, 06:31
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Du har helt rätt i det. Har också funderat på att Sandras mormor aldrig varit med en enda jul så länge man läst hennes blogg. De verkar ses ca en gång per år inte mer. Och då bor de i samma stad! Nu har mina äldre släktingar gått bort men när de levde sågs vi minst 1-2 ggr i månaden trots att de bodde 10 mil bort.

Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Jag tror allt som vanlisar gör är jobbigt för Beijerskan.

Ja men precis! Känns lite sorgligt. Men antar att det kanske är ”normalt”. Vilket är ännu sorgligare.
Citera
2023-02-10, 06:34
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday

Hade genuint hellre sett inlägg om och med mormor och farmor än ”vad jag ska köpa i vår” och ”mina printscreen i mobilen”. Men det är ju jag.

Edit: gällande att borsta tänderna har i alla fall Sandra gjort hela inlägg om det. Och är ganska säker på att även Elsa poserat i bloggen iklädd pyjamas i det renoverade badrummet med en tandborste i käften. Tro mig, om hon ägnade ”nanna” eller ”mommo” eller vad hon nu kallar sin tyska mormor en stund av sitt liv så skulle vi få läsa om det. Men så långt sträcker sig inte den brokiga tokiga familjens värme.
Senast redigerad av Hamsterboll 2023-02-10 kl. 06:37.
Citera
2023-02-10, 07:02
Medlem
Alltså fy faaaaaan vad cringe det är när Pontus ska skriva text och försöka vara rolig. SÅ. KRYSTAT. Det där är som när man drömt något på natten, inte intressant för en enda människa utom en själv. Jag dör av pinsamhet. Är han 13 år gammal?
Citera
2023-02-10, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Alltså fy faaaaaan vad cringe det är när Pontus ska skriva text och försöka vara rolig. SÅ. KRYSTAT. Det där är som när man drömt något på natten, inte intressant för en enda människa utom en själv. Jag dör av pinsamhet. Är han 13 år gammal?
Ja det blir så töntigt när man vet hur jävla mycket satir man kan göra över influenser yrket och Elsa då, på riktigt. Det är ju bara elefanten i rummet när man inte gör narr av dom på riktigt.
Citera
2023-02-10, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ww-m
Ja det blir så töntigt när man vet hur jävla mycket satir man kan göra över influenser yrket och Elsa då, på riktigt. Det är ju bara elefanten i rummet när man inte gör narr av dom på riktigt.

Eller hur!! Spot on! Låt mig skriva dom där texterna, det skulle bli succé.
Citera
2023-02-10, 23:36
Medlem
Citat:

Tyckte förra gången han gjorde det var bra. Den här gången otroligt krystat och inget var kul. Känns som han hade fått en tillsägelse att inte driva så mycket med Elsa utan bara vara crazy och då försvann humorn.
Citera
2023-02-11, 09:04
Medlem
Citat:

Hahahaha jaaaa det är så otroligt töntigt.
Men typ tusen skratt i kommentarfältet haha helt sjukt va i hela friden har folk för urvattnad humpr fattar ej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in