Citat:
Ursprungligen postat av
Nattvindensgrat
Haha, nej det är nästan tragikomiskt! Jag får känslan (som så många gånger förr) att ”alla” i Elsas närhet och miljö, dvs inkl terapeuter, klappar henne medhårs. Hon har ju dessutom bytt terapeut flera gånger, något som jag gissar skulle kunna ha med detta att göra, att denne sagt något som inte fallit Elsa i smaken, och då har hon bytt. Jag tror inte Elsa vill använda terapi för att gå till botten med problematik (som kan vara både ful, genant och osmickrande) utan för att få bekräftat sin egen bild av vem hon är och varför det egentligen är synd om just henne.
På samma tema av avstannad utveckling - i dagens blogginlägg diskuterar några att hon fortfarande firar födelsedag med sin ursprungliga familj, vilket inte är självklart för alla i hennes ålder.
Elsa skriver "Nu har du ju fått massa fina svar men tänkte ge en liten mer nyanserad bild till varför släktfirande är så viktig del i vår familj. Jag tror det har att göra med att vi hittat till ett fint umgänge efter att mina föräldrar skilde sig 2011 och det gör att vi är så himla tacksamma och glada att kunna vara en stor brokig lycklig familj så vi tar varje chans som går!".
Men det är ju inte "en stor brokig" familj eller något släktfirande utan alltid samma lilla gäng - hennes make och son, hennes föräldrar och syskonen och en (1) respektive till ett syskon. Inga fler. Inga svärföräldrar, inga ingifta (förutom Sigges tjej), inga farbröder eller mormödrar eller kusiner eller något. Den stora brokiga familj som hon är så tacksam och glad för lyser evigt med sin frånvaro.