2023-02-10, 11:04
Medlem
Är det någon som vet hur många veckor man kan söka minimalt? Kan sig söka heltid csn för 12 veckor?
Citera
2023-02-10, 13:42
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Är det någon som vet hur många veckor man kan söka minimalt? Kan sig söka heltid csn för 12 veckor?
"För att ha rätt till studie*medel måste du studera på minst halvtid, det vill säga 50 procent, i minst tre veckor."
(https://www.csn.se/bidrag-och-lan/st...16ffa2588942b0)
Citera
2023-02-10, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
"För att ha rätt till studie*medel måste du studera på minst halvtid, det vill säga 50 procent, i minst tre veckor."
(https://www.csn.se/bidrag-och-lan/st...16ffa2588942b0)

Då är st lugnt för jag tänkte ta heltid csn i max 10 veckor så får jag tjäna hur mycket jag vill på fribeloppet till hösten.
Citera
2023-02-17, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Då är st lugnt för jag tänkte ta heltid csn i max 10 veckor så får jag tjäna hur mycket jag vill på fribeloppet till hösten.
Stämmer!
Citera
2023-02-20, 21:54
Medlem
Skulle få CSN 25e januari men det råkade bli fel så jag fick aldrig.

Men allt ska vara fixat nu hörde jag för 2v sen, dom skulle bara handlägga med pengarna har fortfarande inte kommit in.

Nu ska jag få CSN 25februari men är lite orolig över att jag bara får det jag ska få i februari och inte det gamla från januari också.

Har inte kunnat betala mina räkningar från förra månaden oturligt nog.

Är det helt glasklart att jag får dubbla nu denna månad eller finns det en chans att dom kanske gör en miss och bara utbetalar vanligt denna månad?
Citera
2023-02-20, 23:49
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliviaNalen666
Skulle få CSN 25e januari men det råkade bli fel så jag fick aldrig.

Men allt ska vara fixat nu hörde jag för 2v sen, dom skulle bara handlägga med pengarna har fortfarande inte kommit in.

Nu ska jag få CSN 25februari men är lite orolig över att jag bara får det jag ska få i februari och inte det gamla från januari också.

Har inte kunnat betala mina räkningar från förra månaden oturligt nog.

Är det helt glasklart att jag får dubbla nu denna månad eller finns det en chans att dom kanske gör en miss och bara utbetalar vanligt denna månad?
Kan du inte se beloppet du ska få utbetalat om du loggar in på Mina sidor på csn.se ?
Citera
2023-02-24, 13:13
Medlem
Hur får jag ett CSN lån?

1. Vad är maxbeloppet jag kan få per månad? och hur många år kan jag få?
2. Vad för smidigt sätt finns det att få CSN lån? jag tänkte spontant engelska kurs på distans. Jag vill läsa det på distans. Kom mer era lösningar
3. Måste man vara aktiv i kursen, och få godkända betyg? jag tänkte isåfall om man kan signa upp på kurs och sedan knappt studera eller isåfall om man kan studera minimalt.
Jag är ute efter maxbelopp och lång tid, med minimalt engagemang, alternativ engelska och sånt som jag kan ha nytta av, kan jag studera.

4. Kan man få CSN om man har heltidsjobb? det kommer jag ha.
Citera
2023-02-24, 13:21
Varför inte surfa in till csn.se och försöka ta reda på fakta själv istället för att starta en tråd här?

Typ, https://www.csn.se/fragor-och-svar.html
Citera
2023-02-24, 13:21
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traderman9801
1. Vad är maxbeloppet jag kan få per månad? och hur många år kan jag få?
2. Vad för smidigt sätt finns det att få CSN lån? jag tänkte spontant engelska kurs på distans. Jag vill läsa det på distans. Kom mer era lösningar
3. Måste man vara aktiv i kursen, och få godkända betyg? jag tänkte isåfall om man kan signa upp på kurs och sedan knappt studera eller isåfall om man kan studera minimalt.
Jag är ute efter maxbelopp och lång tid, med minimalt engagemang, alternativ engelska och sånt som jag kan ha nytta av, kan jag studera.

4. Kan man få CSN om man har heltidsjobb? det kommer jag ha.
ja du måste ta vissa poäng för att få förnyade lån inför nästkommande termin tror det är 75% eller nåt, inte säker. Och sedan får du inte ha ackumulerat för många icke-tagna poäng tror det är poäng för en termon, men osäker.
Ja du får arbeta men det finns ett fribelopp. Går du över det påverkas ditt lån rejält.
Ca 17.000 per månad
------------
Googla på csn allt står där
Citera
2023-02-24, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
ja du måste ta vissa poäng för att få förnyade lån inför nästkommande termin tror det är 75% eller nåt, inte säker. Och sedan får du inte ha ackumulerat för många icke-tagna poäng tror det är poäng för en termon, men osäker.
Ja du får arbeta men det finns ett fribelopp. Går du över det påverkas ditt lån rejält.
Ca 17.000 per månad
------------
Googla på csn allt står där
Okej, förstår man behöver bli godkänt viss %.
Tror du jag kan få 17 000 kr per månad? är bra belopp. Men jag har heltidsjobb, vad tror du kommer passa mig? jag tänkte engelska kurser, allt som finns. Vad tror du jag kan få ut och hur länge?

Läser en termin är 5 månader, kan jag ta lån då för 5 månader och kursen går skit och man är inte aktiv? Skulle vara hyffsat nöjd med lån på 5 månader. Förstår man inte kunde förnya lån då man misskött sig.
Citera
2023-02-24, 13:52
Medlem
darkSkyes avatar
Du kan inte få CSN för att gå 1 kurs bara och har du lön samtidigt så får du inte heller ta ut CSN.
Citera
2023-02-24, 13:53
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traderman9801
Okej, förstår man behöver bli godkänt viss %.
Tror du jag kan få 17 000 kr per månad? är bra belopp. Men jag har heltidsjobb, vad tror du kommer passa mig? jag tänkte engelska kurser, allt som finns. Vad tror du jag kan få ut och hur länge?

Läser en termin är 5 månader, kan jag ta lån då för 5 månader och kursen går skit och man är inte aktiv? Skulle vara hyffsat nöjd med lån på 5 månader. Förstår man inte kunde förnya lån då man misskött sig.

Nej det går inte, du får utbetalning per månad. Tror du måste gå minst 4-5 kurser för att få ut ett CSN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in