2023-02-08, 12:00
Medlem
Melange5738s avatar
Är det någon som kommer in på Archetyp? Jag kan inte trycka förbi cirklarna utan att bli utkastad.
Citera
2023-02-08, 12:32
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Är det någon som kommer in på Archetyp? Jag kan inte trycka förbi cirklarna utan att bli utkastad.

Samma för mig! Nån jävla bugg som dom fixar snart hoppas jag
Citera
2023-02-08, 12:34
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigaretten
Ja det kan jag väl ändå ha lite förståelse för, jag känner mig gammal i gamet nu då jag var på både fs1, 2, dm, fs3 men aldrig fs4.

Har haft över 100 omdömen på en av dessa webbplatser utan dispyter, men jag märkte att även på archetyp så finns det riktiga idioter nu för tiden trots att det är runt hörnet och bra mycket bättre än vad fs3 var. Fs4 verkar ju vara ren katastrof och fs3 var inte bra heller... Fan gubbar ta er till archetyp istället, det är säkrare åtminstone.

På vilket sätt är det säkrare?
Citera
2023-02-08, 12:37
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techfox
Har en bekant som nyligen har både satt in pengar på Fs4 och fått hem sin beställning. Kommer även in på sidan utan problem. Har hela tiden fungerat felfritt för mig. Även väldigt nyligen. Är det bara vissa konton som har problem?

Har heller aldrig krånglat för mig eller någon annan jag känner... Att folk klickar på phishing länkar sen skyller på fs eller Archetyp 🤡
Citera
2023-02-09, 12:52
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Har heller aldrig krånglat för mig eller någon annan jag känner... Att folk klickar på phishing länkar sen skyller på fs eller Archetyp 🤡

F.S har blivit mycket sämre vad gäller vendors, också köpt sen första flugsvamp... även sålt på både arch och fs.2 och 3.

Men visst, det kommer oftast fram, men som sist fick jag ksalol som inte fungerade. Posten som alltid tog 2- arbetsdagar tar nu 1.5 veckan mm... vet ej om det är postnord eller ej men tror intere det eftersom jag innan för bara 3 v sen la hos en välkänd säljare jag köpt ksalol av i år och år och som är 110% och han sålde från fs.4 och det kom på 3 dagar, samma med en annan vendor på fs.4

Har ej köpt på arche så kan inte jämföra men många jag hört som säger de är bättre och säkrare aang vendors där iaf.

Från FS.4 vet jag barra att man kan inte litas spå varken vendors med bra recensioner/låg dispyt eller postnord längre, spec. med nya postlagen och hur dåliga många vendors är på att packa ordentlig stealth.

MvH
Citera
2023-02-09, 12:56
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flykick666
Är det så att dom börjat scamma vanliga folk på FS? Det är ju en stor grej.. Ska man råda alla man känner nu då som använder flugsvamp att använda nån annan? Alla använder ju flugsvamp.. När detta kommer ut är dom ju körda

Hej,
tvivlar på detta.. hur stor summa pratar vi om? jag satte in 300kr och hade över 30+ bekräftelser när jag kollade sista ggn innan jag skrev till support, men innan support svarade kom de ut med nyheter att många som ej fått in sina insättningar pg.a seg blockedja men att det skulle vara löst nu, annars bara skriva till support så fortsätter dom lösa det manuellt stod det.

Mina kom iaf in sen efter 2-3 dagar.

MvH
Citera
2023-02-09, 13:00
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techfox
Har en bekant som nyligen har både satt in pengar på Fs4 och fått hem sin beställning. Kommer även in på sidan utan problem. Har hela tiden fungerat felfritt för mig. Även väldigt nyligen. Är det bara vissa konton som har problem?

Har sen första fs aldrig blivit av med några pengar eller mer än handfull best., men då blåste vendorn en givetvis.

Fick problem med insättningarna för första ggn ngnsin nu för 4-7 dagarr sen eller vad det var, men de kom in sen efter 24tim.
Men det är vendors på FS.4 man absolut aldrig kan lita på längre, enda jag vet man kan lita på till 110% är en men tror ej jag får skriva det här för fick varning ang. att man ej fick skriva om specifika vendors i denna tråd. Men han har sålt under alla år och det dyker alltid upp, alltid gjort tar MAX 33 arbetsdagar och alltid bra grejer.
Det är den enda.

MvH
Citera
2023-02-09, 13:02
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgViking
Kan tillägga att jag har handlat minst 100 gånnger på Fs4 Av en och samma vendor under min tid. Och mina omdömen och poäng inte finns kvar. Jag antog att det inte skulle vara ett problem. Jag hade fel. Ja ja kan inte bevisa det men jag hoppas att ni läser mina inlägg och tar till informationen jag giver er så att andra kanske tänker till en gång extra. Jag vill inte smutskasta men läget ser som så ut..

Jag delar med mig utav denna upplevelse och information så att andra kan läsa och bilda sig en uppfattning om vad som kan ske när man handlar.

Pma gärna eller svara på mina inlägg för fortsatt vuxen dialog och information gällande delade erfarenheter.

Mvh Argviking / PistolM

som jag skrev till en annan
'''Har sen första fs aldrig blivit av med några pengar eller mer än handfull best., men då blåste vendorn en givetvis.

Fick problem med insättningarna för första ggn ngnsin nu för 4-7 dagarr sen eller vad det var, men de kom in sen efter 24tim.
Men det är vendors på FS.4 man absolut aldrig kan lita på längre, enda jag vet man kan lita på till 110% är en men tror ej jag får skriva det här för fick varning ang. att man ej fick skriva om specifika vendors i denna tråd. Men han har sålt under alla år och det dyker alltid upp, alltid gjort tar MAX 33 arbetsdagar och alltid bra grejer.
Det är den enda.

MvH''

Men ja, jag tror dig. För det är nog bara en tidsfråga innan det kör en exitscam totalt på fs.4 då den varrit uppe länge nog nu och de ej vill riskera det längre så då kommer dom börja blåsa selektivt sen tar dom allt och stänger ned sidan, den är vad jag tror kommer hända iaf.
Citera
2023-02-09, 13:03
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbidMetalHead
Har väntat i 6 dygn, fortfarande inga pengar insatta på Fs... 🤬

ursäkta. Men varför fråga saker här, sen när man skrive svar så svarar du inte ens på medd?

Löste det sig för dig ....
Citera
2023-02-09, 15:46
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exade
F.S har blivit mycket sämre vad gäller vendors, också köpt sen första flugsvamp... även sålt på både arch och fs.2 och 3.

Men visst, det kommer oftast fram, men som sist fick jag ksalol som inte fungerade. Posten som alltid tog 2- arbetsdagar tar nu 1.5 veckan mm... vet ej om det är postnord eller ej men tror intere det eftersom jag innan för bara 3 v sen la hos en välkänd säljare jag köpt ksalol av i år och år och som är 110% och han sålde från fs.4 och det kom på 3 dagar, samma med en annan vendor på fs.4

Har ej köpt på arche så kan inte jämföra men många jag hört som säger de är bättre och säkrare aang vendors där iaf.

Från FS.4 vet jag barra att man kan inte litas spå varken vendors med bra recensioner/låg dispyt eller postnord längre, spec. med nya postlagen och hur dåliga många vendors är på att packa ordentlig stealth.

MvH

Så är det bland alla marknader, silkroad, fs, Archetyp osv...
Du kan inte lita hundra på recensioner, du måste skapa dig en egen uppfattning. Och dom flesta som finns på flugan, finns på Archetyp med..

Sist jag beställde ifrån Archetyp fick jag en karta lös i brevet, av en högrankad svensk säljare som skryter om sin Stealth... Dvs 0 stealth...
Så dom är inte bättre där, dom som är bäst på stealth i världen är vendors från Nederländerna, men dom är ett högrisk land så..

Har la blivit blåst en gång på flugan då jag fick pepparkaksdeg istället för hasch 😅.
Men det är en av flera hundra beställningar.

Fick själv vänta över 40 dagar på ett inrikes paket ifrån Archetyp. Välkänd säljare med.

Och jo, PostNord har ett stort ansvar när det gäller förseningar, ända sen första silkroad tiden då man sålde en del där..

Nu känner jag en som säljer både via HB, flugan och Archetyp. Han sköter utskicken vad jag vet, men det kan ändå ta 2-15 dagar för ett paket å komma fram..

Så dåliga vendors finns överallt.
Det viktigaste enligt mig är säkerheten sidorna har mot farbror blå.
Citera
2023-02-09, 17:40
Medlem
flykick666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exade
Hej,
tvivlar på detta.. hur stor summa pratar vi om? jag satte in 300kr och hade över 30+ bekräftelser när jag kollade sista ggn innan jag skrev till support, men innan support svarade kom de ut med nyheter att många som ej fått in sina insättningar pg.a seg blockedja men att det skulle vara löst nu, annars bara skriva till support så fortsätter dom lösa det manuellt stod det.

Mina kom iaf in sen efter 2-3 dagar.

MvH

Det är säkert det som har hänt. Jag kan skicka all den infon till supporten och dom borde kunna låsa upp det till mig manuellt, men för mig kommer det inte upp någon captcha bild så att jag kan fylla i det fältet med nått giltligt.. Hur ska jag då göra lixom?
Citera
2023-02-09, 19:13
Medlem
Hur har det sett ut med leveranstiderna för er den senaste tiden?

Senast rassla det till efter 12 dagar. Nu har flera stycken gått över 1 vecka igen. Beror väl på vem man köper av också, finns alltid rötägg som påstår att de jobbar snabbt med att dunka in den i lådan, men i själva verket lägger de allt på hög och skiter fullständigt i att klockan tickar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in