Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-02, 15:48
  #193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viko95
Jag överväger att köpa Apple Vision Pro när de släpps i sverige eftersom jag tror att augmented reality (AR) är framtiden för spel, särskilt bilspel som jag älskar. Som krögare med tidigare erfarenhet som lastbilschaufför finner jag hela marknaden för AR och VR mycket intressant. Både i privat och professionellt-bruk.

Vad tror ni om Apple Vision Pro och spel? Jag är nyfiken på att höra era åsikter och insikter

Her en själv för test/utveckling. Skulle inte rekommendera den till någon idag faktiskt. Helt olikt Apple känns detta som en ofärdig teknik-bög-pryl slash demo-produkt, där man inte tänkt igenom användning och helheten, något som brukar vara Apple's styrka.

Fantastsk bildsensorer från sony, ok passtrough och bästa hand/kamera interfacet i VR-världen idag. Men allt faller platt på tyngden, otympligheten, batteritiden, begränsningar, lag i interface, ljudkvalitet etc.etc. Att vara "bäst" för ett pris av 30-50.000 räcker inte.. man måste erbjuda ett bättre värde och användningfsfall.. Att bara få en extra virtuell skärm, och en bra tv-skärm att kolla film på.. räcker liksom inte som motiv atg svettas i denna tunga skidmask. Denna typ av use-case löses redan bra och billigare med mindre glasögon som Rokid, x-real etc.
Citera
2024-03-02, 15:54
  #194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viko95
Jag överväger att köpa Apple Vision Pro när de släpps i sverige eftersom jag tror att augmented reality (AR) är framtiden för spel, särskilt bilspel som jag älskar. Som krögare med tidigare erfarenhet som lastbilschaufför finner jag hela marknaden för AR och VR mycket intressant. Både i privat och professionellt-bruk.

Vad tror ni om Apple Vision Pro och spel? Jag är nyfiken på att höra era åsikter och insikter

Avråder från det. Om du ska spela bilspel är det sannolikt bättre att köpa något annat VR headset. Finns det ens något bilspel för Apple Vision Pro?

AR har möjligtvis en plats i framtiden, men har du inte osunt mycket pengar som du vill spendera på prylar som du nödvändigtvis inte kommer använda särskilt mycket känns det oförsvarligt att köpa en så dyr pryl.
Citera
2024-03-03, 15:43
  #195
Moderator
^Eazs avatar
Infogade tråd om Apples Vision Pro i stora tråden
/Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback