2022-10-11, 08:48
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRANK-Gollum
Jag köpte Meta Quest 2.
Hoppas det blir bra.
Har du/ni hunnit testa nåt? Hur är det?

Så, idag smäller det hos Meta! Vilken tid (svensk) tror ni att det brakar lös? Jag lär väl ha gått & lagt mig redan antar jag. Eller kan det ske i Östkusttid?
Citera
2022-10-15, 12:32
Medlem
L3nn4rts avatar
Någon som har ett GTX 1060 och lirar VR med det?
Funkar det bra eller bör man ha ett bättre kort?
Citera
2022-10-15, 12:43
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Någon som har ett GTX 1060 och lirar VR med det?
Funkar det bra eller bör man ha ett bättre kort?
Det funkar. Jag körde med ett Gtx 680 i flera år!
Citera
2022-10-15, 12:45
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autismpower
What?

Jag som hela tiden har trott att 1060 var minimum.
Citera
2022-10-15, 12:45
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ja, och det går att köra GTA V på ett GT 1050. Men det är ju inte roligt för det.
Citera
2022-10-15, 12:57
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
What?

Jag som hela tiden har trott att 1060 var minimum.
När konsument-VR rullades ut 2016 var de marknadsförda minimumspecsen ett Gtx 970, då funkade Gtx 680 för att spela inte allt men mycket utan lagg. Det enda var att man inte kunde köra med lika hög supersampling för det mesta. Det är tillverkarna som vill kränga nya kort till stor del.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja, och det går att köra GTA V på ett GT 1050. Men det är ju inte roligt för det.
Många spel för VR har faktiskt inte så höga systemkrav, många spel har dessutom knappt några grafikinställningar ofta är det i princip bara inställningar för supersampling.

Spel som funkar bra på Gtx 680 är Beat Saber, Budget Cuts, Virtual Desktop, Bigscreen, Ultrawings, Top The Top och många andra jag tror många nya spel skulle funka okej på det fortfarande faktiskt. Så 1060 duger ju lätt!
Senast redigerad av Autismpower 2022-10-15 kl. 12:59.
Citera
2022-10-15, 12:59
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
När konsument-VR rullades ut 2016 var de marknadsförda minimumspecsen ett Gtx 970, då funkade Gtx 680 för att spela inte allt men mycket utan lagg. Det enda var att man inte kunde köra med lika hög supersampling för det mesta. Det är tillverkarna som vill kränga nya kort till stor del.

Många spel för VR har faktiskt inte så höga systemkrav, många spel har dessutom knappt några grafikinställningar utom för supersampling.

Spel som funkar bra på Gtx 680 är Beat Saber, Budget Cuts, Virtual Desktop, Bigscreen, Ultrawings, Top The Top och många andra jag tror många nya spel skulle funka okej på det fortfarande faktiskt. Så 1060 duger ju lätt!
Vänta lite... Menar du att jag skulle kunna spela Beat Saber på mitt 980Ti och få en bra upplevelse?
Visst, det är ju inte det tyngsta spelet, och i Geforce Experience står det ju "VR ready". Men det har jag som sagt lite sett som att visst, det går att spela GTA V på ett GT 1050 men vill jag göra det?
Citera
2022-10-15, 13:03
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Vänta lite... Menar du att jag skulle kunna spela Beat Saber på mitt 980Ti och få en bra upplevelse?
Visst, det är ju inte det tyngsta spelet, och i Geforce Experience står det ju "VR ready". Men det har jag som sagt lite sett som att visst, det går att spela GTA V på ett GT 1050 men vill jag göra det?
Det flöt som smör på mitt 680 på Vive och det ser lika bra ut som på ett bättre kort bortsett från att du kanske inte kan köra med högsta supersamplingen. Svaret är självklart.
Senast redigerad av Autismpower 2022-10-15 kl. 13:05.
Citera
2022-10-15, 13:06
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Det flöt som smör på mitt 680 på Vive och det ser lika bra ut som på ett bättre kort bortsett från att du kanske inte kan köra med högsta supersamplingen. Svaret är självklart.
Se på fan. Dags att jaga rätt på en VR-rigg som någon tröttnat på alltså.
Citera
2022-10-15, 13:07
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Jag lirar GTA: V just nu på ett 660 utan några problem.
Citera
2022-10-15, 13:09
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag lirar GTA: V just nu på ett 660 utan några problem.
Precis, men det är ju inte roligt för det. Det lär se sämre ut och flyta sämre än på mitt gamla Xbox One. Hela poängen med PC gaming är ju att det är bättre än konsol.
Citera
2022-10-15, 13:13
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Precis, men det är ju inte roligt för det. Det lär se sämre ut och flyta sämre än på mitt gamla Xbox One. Hela poängen med PC gaming är ju att det är bättre än konsol.
Haha, ja det är ju en annan sak att tycka spelet suger oavsett vilket grafikkort man sitter på. Har som sagt inga problem att spela det spelet med det här grafikkortet. Men sen är jag ju en sån som inte behöver ha allt på max när jag spelar. Men det ser inte dåligt ut för mig i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in