Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Och ändå så hittar du ingen åsikt som jag gett uttryck för.
Verkar ganska skräpigt.
Jag hittar att du gör uttryck för dina åsikter nästan varje dag. Ditt problem är att du inte förstår hur tydlig du är.
Du är den tydligaste proponenten för åsikten att priserna inte är eller varit för höga.
Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Nej det hittar du ingenstans.
Det är vad du säger även om du inte förstår det. Du var tydlig med att du trodde på en justering av priserna till jämvikt. Det betyder prissänkningar.
Du menar kanske att jag ska tolka dig som att du tror att Riksbanken ska ge oss minusränta igen? Det är nämligen det enda alternativet till prissänkningar.
Återigen: du är mycket tydligare än vad du tror.
Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Vaddå behov?
Du må vara kommunist som talar om behov, men du gör fel när du utgår från det i kommunikation med andra.
Gäsp
Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Om du ser ett behov så starta ett företag och bygg bostäder som du säljer billigt då.
Varför har du inte gjort det när du ser behovet. Verkar ju lite odugligt.
Gäsp
Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Nej, problemet är att du fantiserar ihop vad andra skrivit. Det är bara halmgubbar du värker fram.
Nej, ditt kioskmongo. Jag återkopplar på vad du faktiskt skriver.
Du tror på prissänkningar trots att du argumenterat mot dem under lång tid. Utan att erkänna att du haft fel hela tiden.
Du för fram Singapores som föredömde trots att du är motståndare till Singapores modell med amorteringar och hårda krav på maximala lånebelopp.
Det är nästan som att du inte förstår vad tex Singapore faktiskt står för: dvs kapitalism.