Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-01-23, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenkolrot
https://www.di.se/live/storbank-forhojd-risk-att-riksbanken-hojer-rantan-med-100-punkter/

LOL.

"Men mäklarna säger att de bara kommer höja 25 punkter!"
Citera
2023-01-23, 21:32
Medlem
Såja
Vart på 6st bostadsvisningar i helgen (Bromma)
Nu är det segt vill jag lova
Ena mäklaren proklamera föreningen va lånerfri!!!! Vad hjälper det om folk inte får låna pengar av banken 😂😂😂😂😂
Alltså mecklarpuckon
En lägenhet har visats 6ggr nu och ingen lägger bud
Blir intressant
Jag kommer vänta in februarihöjningen på räntan
Pratade med polarn som försöker sälja sitt hus i Åkersberga, det går inte alls.
Han ska hyra ut huset istället, mecklaren gav rådet ta bort från Hemnet.

Ja nu kommer kristallnatten för mecklare och de som måste sälja…. Och dödsbon får inte hyras ut i många föreningar.
Och just dödsbon är det mkt av ( vaccinet?)
Tur man sålde på topp, och fick tag i billig hyreskvart. Men nu tbx mot billig bostadsrätt och göra klipp

Men vänta till efter februari
Citera
2023-01-23, 21:38
Medlem
Kolla in denna aktie
Bygghemmagruppen
Alla hobbyrenoverares älsklingssida
Ger rätt bra info vilka som köper / renoverar /säljer

Det är typ KK på G
Ställ in tidsaxeln på 1år
-70,16% på 1 år
https://www.di.se/bors/aktier/bhg-3634284/
Senast redigerad av Snakepliskensthlm 2023-01-23 kl. 21:50.
Citera
2023-01-23, 21:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Såja
Vart på 6st bostadsvisningar i helgen (Bromma)
Nu är det segt vill jag lova
Ena mäklaren proklamera föreningen va lånerfri!!!! Vad hjälper det om folk inte får låna pengar av banken 😂😂😂😂😂
Alltså mecklarpuckon
En lägenhet har visats 6ggr nu och ingen lägger bud
Blir intressant
Jag kommer vänta in februarihöjningen på räntan
Pratade med polarn som försöker sälja sitt hus i Åkersberga, det går inte alls.
Han ska hyra ut huset istället, mecklaren gav rådet ta bort från Hemnet.

Ja nu kommer kristallnatten för mecklare och de som måste sälja…. Och dödsbon får inte hyras ut i många föreningar.
Och just dödsbon är det mkt av ( vaccinet?)
Tur man sålde på topp, och fick tag i billig hyreskvart. Men nu tbx mot billig bostadsrätt och göra klipp

Men vänta till efter februari
Vilka ska hyra alla hus som inte säljs?
Citera
2023-01-23, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut
Varför skulle de publicera ett underbud eller skambud?

Eller hur. Det räcker med att den nuvarande ägaren känner skam för priset denne själv har betalat.
Citera
2023-01-23, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut
I detta fallet så ligger lgh ute för 3.55, jag vet att köparen gav 4.1 för 2 år sedan och se hävdade bud fanns på 3.6.
Gissar att de tycker 3.6 är skambud.
(Påhittade siffror för att inte outa mig)

Det avtalar du väl om med mäklaren om du vill visa bud under utgång. Men det kanske är svårt för dig att förstå med marknadsekonomi och sånt. Du kanske vill gå runt med en pris-scanner och lägga i varukorgen så att du inte känner dig lurad.
Citera
2023-01-23, 22:17
Medlem
Lofns avatar
En sak som slagit mig är så himla många objekt "Snart är till salu". Jag har sett ett par som varit till salu ganska nyligen men nu "snart är till salu". Vad är tanken bakom det? Är det att det inte ska se ut som bostaden legat ute till försäljning länge och mäklaren tänker att man kontaktar denne om man är intresserad?

För tog man bort bostaden från försäljning och la ut den en eller ett par månader senare om det inte gick att sälja. Nu verkar man ta bort och lägga som "snart till salu" i större utsträckning? Det är lite fånigt med allt trixandet men mäklarna vet nog ganska väl vad som funkar. Funkar det så funkar det, fånigt eller ej
Citera
2023-01-23, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishmetropol
Förstår mig inte riktigt på husmask men januaris siffror för Göteborg ser otroligt dystra ut.

Svårt å säga då det inte säljs nånting. I vart fall de områden jag följer.
Citera
2023-01-23, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foxxi
Håller med. Ganska ful påverkanskampanj faktiskt..

Vet inte hur ni kan landa så fel. Nu är det bankerna som försöker prata ner räntorna? Nyss vart det mäklarna som försöker haussa priserna. Och om jag inte minns fel så vill du foxxi anklaga RB för att dom höll för låga räntor och köpte obligationer så att du hamnade i skiten. LOL.

Börjar ju nästan låta som en ryss-apologet men ni måste nånstans börja tänka själva.

- Mäklarna bryr sig inte om pris utan omsättning.
- Bankirerna skiter i räntan utan du får betala nettot.
- RB agerade som alla andra RB:s världen över och såg domedagen komma och gick in och stödköpte (skulle inte bli förvånad om det inte satt en ledamot som läst för mycket av den här tråden och fick feeling).
Citera
2023-01-23, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barf
Svårt å säga då det inte säljs nånting. I vart fall de områden jag följer.

Jag försöker med ta reda på vad som faktiskt säljs på fler ställen än Stockholms innerstad.

Har du köpt ett hus för 3 miljoner och fått för dig om att du blivit lovad att man alltid gör en miljon i vinst varje gång man köper ett hus vill man ha 4 miljoner.

Ett "rimligt" bud på 2.5m bränner handpenningen till och med.

Måste väl vara riktigt drygt att vara mäklare just nu med dessa personer och då är jag inte förvånad att man inte kan publicera rimliga bud eftersom ägarna lever i en fantasivärld med sina utgångspris.
Citera
2023-01-23, 22:46
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vilka ska hyra alla hus som inte säljs?

Det blir väl kommunen som hyr till flyktingar och liknande grupper. Så ser det ut där jag bor iaf, nästan alla villor som nu hyrs ut, snappas upp av kommunen.
Senast redigerad av doncroce 2023-01-23 kl. 22:56.
Citera
2023-01-23, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofn
En sak som slagit mig är så himla många objekt "Snart är till salu". Jag har sett ett par som varit till salu ganska nyligen men nu "snart är till salu". Vad är tanken bakom det? Är det att det inte ska se ut som bostaden legat ute till försäljning länge och mäklaren tänker att man kontaktar denne om man är intresserad?

För tog man bort bostaden från försäljning och la ut den en eller ett par månader senare om det inte gick att sälja. Nu verkar man ta bort och lägga som "snart till salu" i större utsträckning? Det är lite fånigt med allt trixandet men mäklarna vet nog ganska väl vad som funkar. Funkar det så funkar det, fånigt eller ej

Det är väl inte konstigare än att man testar alla medel antar jag.
Det är väl inte alla som sett att just X bostad varit ute förut, och något som ”snart kommer” kan ju locka till ett visst intresse.
Ligger det inte ute till försäljning i den normala bemärkelsen räknas väl inte heller dagarna. Bättre att ha ett hus ute i 100 dagar ”snart till salu” än att låta det ligga ute till vanlig försäljning i 100 dagar 😊
Även om huset i fråga är till salu som vilket som helst så ser det åtminstone bättre ut i ett försök att undvika låga bud.

I dagar som dessa provar man väl det mesta för att locka till just intresse.
Senast redigerad av M.J.A 2023-01-23 kl. 22:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in