2023-02-01, 07:00
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe12345
Har du glömt hela våran diskussion? Där har du uttryckligt sagt flera gånger att det är helt ok för mig att sätta på min passiva flickvän. Du säger alltså att Våldtäkt är helt ok.
Åh jag ber om ursäkt. Du sa ju att hon gav samtycke till att vara passiv. Men nu menar du att du i själva verket våldtar henne helt mot hennes vilja när hon ligger passiv. Då missförstod jag. Nej, det är såklart inte okej om du våldtar din flickvän.
Citera
2023-02-01, 07:11
Avslutad
Citat:
Du förstå fortfarande inte vad han menar.

Rätta mig om jag citera dig fel DefactoAnarki!

DefactoAnarki menar att ex oral är en beståndsdel/moment i sexet, Vaginalt en annan och analt en annan.

Enligt förarbetet till lagen så är alla moment/beståndsdelar som ex oralt,analt och vaginalt lagliga förutsatt att alla moment är samtyckta till. Men! Samtycke till oral betyder inte samtycke till analt eller tvärt om. Så bara för att en tjej samtycker till oralt betyder inte det att hon samtycker till analt.

Sen i förarbetet kan man läsa att presumptionen ska vara att samtycke INTE föreligger när man byter moment.

Så om någon är passiv är det inte lagligt enligt förarbetet att byta moment ex att byta ifrån vaginalt till analt, Så passivitet är inte samtycke och byte av moment utan samtycke är olagligt.

Tänket ”Hon samtycker till oral därför samtycker hon nog till analt, därför är det ok för mig att sätta på henne analt utan att fråga” är det som lagstiftaren vill ta bort.

Jämför det med Misshandel som du ha tagit upp i tråden.

Att Anna samtycker till att bli smiskad hårt av Erik på rumpan. Innebär inte att hon samtycker till att Erik ska slå henne med en spade på pannan.

Så att Anna säger ”Jag samtycker till att du misshandla mig” säger ingenting om hon samtycker till att bli smiskad på rumpan eller eller bli slagen med en spade på pannan.

Därför behöver Anna förtydliga när hon säger ”Du får knulla mig när jag ligger här som en död sill"

Om Erik byter hål under sexet när Anna är passiv ja då Erik gjort sig skyldig till Våldtäkt.

Sammanfattning. Enligt förarbetet är det olagligt att inleda analsex med en passiv tjej som samtyckt till vaginalsex utan att uttryckligen få samtycke till analsex också.

Har du glömt hela våran diskussion? Där har du uttryckligt sagt flera gånger att det är helt ok för mig att sätta på min passiva flickvän. Du säger alltså att Våldtäkt är helt ok.

Du har fattat exakt vad jag menar.

Finns inte ens något att tillägga. Inget "men". Ingenting.

Du återger mig helt korrekt.
Citera
2023-02-01, 07:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Då gör vi så att du antingen citerar mig där jag sagt detta rakt ut eller så konstaterar vi att du sitter och fånar dig för att du är tjurig över att jag sticker hål på dina egendomliga fantasier om "moment" i lagtexten som du inte hittar.

Citat:
Men vet du, det hjälper inte. Det står nämligen ingenstans i lagboken ett endaste dugg om moment. Inte ens om man läser hundra timmar juridisk litteratur kan man med bästa vilja i världen påstå detta.

Det du efterfrågar i det första citerade tycker jag levereras i det andra citerade.

Du är såklart av annan åsikt och nu tänker jag inte försöka rädda dig från dig själv längre.

Du får bli varse hur det ligger till när du själv står inför skranket helt enkelt.
Citera
2023-02-01, 07:35
Medlem
Citat:
Åh jag ber om ursäkt. Du sa ju att hon gav samtycke till att vara passiv. Men nu menar du att du i själva verket våldtar henne helt mot hennes vilja när hon ligger passiv. Då missförstod jag. Nej, det är såklart inte okej om du våldtar din flickvän.

Enligt förarbetet till lagen spelar det ingen roll om min flickvän innerst inne samtycker eller inte. Utan domstolen kommer kolla på om hon har uttryckt samtycke eller inte.

Dvs.

Situation nr 1. Hon samtycker innerst inne+hon är passiv=Våldtäkt

Situation nr 2. Hon samtycker inte innerst inne+hon är passiv=Våldtäkt.

Situation nr 3. Hon samtycker inte innerst inne+hon utrycker samtycke=ingen Våldtäkt.

Situation nr 4. Hon samtycker innerst inne+hon utrycker samtycke=ingen Våldtäkt.

Jag befinner mig självklart situation nr 1 nämligen att hon samtycker innerst inne och inte på nr 2. Det skulle gå emot min moral. Men ändra inte på faktumet att det är Våldtäkt
Citera
2023-02-01, 07:38
Avslutad
Citat:

Det gick att misstolka vad han sa från början.

Men han har tydligt förklarat att det inte var så han menade och det vet du.

Du anklagar ofta andra för att skriva trams.

Men du är bra duktig på att leverera den varan själv tycker jag.

Och som moderator ska du ju rimligen kunna bedöma vad som är trams och inte. Det är ju trots allt en av de saker ni jobbar mest med.
Citera
2023-02-01, 07:41
Avslutad
Citat:
Enligt förarbetet till lagen spelar det ingen roll om min flickvän innerst inne samtycker eller inte. Utan domstolen kommer kolla på om hon har uttryckt samtycke eller inte.

Dvs.

Situation nr 1. Hon samtycker innerst inne+hon är passiv=Våldtäkt

Situation nr 2. Hon samtycker inte innerst inne+hon är passiv=Våldtäkt.

Situation nr 3. Hon samtycker inte innerst inne+hon utrycker samtycke=ingen Våldtäkt.

Situation nr 4. Hon samtycker innerst inne+hon utrycker samtycke=ingen Våldtäkt.

Jag befinner mig självklart situation nr 1 nämligen att hon samtycker innerst inne och inte på nr 2. Det skulle gå emot min moral. Men ändra inte på faktumet att det är Våldtäkt

Jag antar att du menar att det är det scenariot du beskriver. Inte att det är det du praktiserar privat?
Citera
2023-02-01, 07:46
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Det du efterfrågar i det första citerade tycker jag levereras i det andra citerade.

Du är såklart av annan åsikt och nu tänker jag inte försöka rädda dig från dig själv längre.

Du får bli varse hur det ligger till när du själv står inför skranket helt enkelt.
Du tycker. Okej så du fånar dig som sagt bara för att du blev sur. Varför ska du dra ner diskussionen i sandlådan för? Kamma till dig och kliv upp ett steg.

Du behöver tydligen högst personligen rutiner och moment att förhålla dig till. Det betyder inte att det står så i lagen. De flesta män förstår att en våldtäkt är en våldtäkt helt oavsett vart man haft kuken innan. Det är som med mord. Ett mord är ett mord helt jävla oavsett om du drack kaffe helt lagligt med offret strax innan. Rätten tar inte hänsyn att du bytt "moment" från fika till mord. Det är mord du kommer fällas för.

Men, skillnaden från ett samtyckande vaginalt samlag och en anal våldtäkt tycks vara hårfin för dig. Jag ska inte lägga några värderingar i det. Vissa behöver strikta rutiner och snäva regler att förhålla sig till för att slippa bryta mot lagen i onödan. Och det är väl jättebra. Men det står inte i lagen att alla måste förhålla sig till samma regelverk du själv satt upp för dig själv.
Citera
2023-02-01, 07:50
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Så vad jag förstår som kommer du alltså bli fälld för våldtäkt när polisen sparkar in dörren när ni har sex, varpå din flickvän säger "Åh nej, alltså jag samtyckte till samlaget. Det är ingen våldtäkt här!"?
Citera
2023-02-01, 07:50
Medlem
Citat:
Jag antar att du menar att det är det scenariot du beskriver. Inte att det är det du praktiserar privat?

Ja! Privat praktisera jag situation nr 4 alla dagar i veckan då jag inte tänder på att sätta på en död sil liksom.

Att tjejen stönar,ler,vill kyssas,andas högre,kramas,smeker den andra,vill ha närhet,ser kåt ut,ser glad ut,trycker kroppen nära den andra, Pulsen är högre än vanligt,hennes ansiktsuttryck säger att hon njuter,ta ens händer på sina intima delar. Hon har glimten i ögat osv osv osv osv.

Är drömmen för mig.

Det va mest att jag ville ta reda på om situation 1 va laglig eller olaglig då alla säger olika saker! Men tack för att du visade till förarbetet så jag nu vet!
Senast redigerad av Challe12345 2023-02-01 kl. 08:01.
Citera
2023-02-01, 07:52
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Det gick att misstolka vad han sa från början.

Men han har tydligt förklarat att det inte var så han menade och det vet du.
Självklart vet jag att det inte var det han menade. Lika självklart som han vet att jag aldrig sagt att våldtäkt är okej.
Citera
2023-02-01, 08:01
Avslutad
Citat:
Ja! Privat praktisera jag situation nr 4 alla dagar i veckan då jag inte tänder på att sätta på en död sil liksom.

Att tjejen stönar,ler,vill kyssas,andas högre,kramas,smeker den andra,vill ha närhet,ser kåt ut,ser glad ut,trycker kroppen nära den andra, Pulsen är högre än vanligt,hennes ansiktsuttryck säger att hon njuter,ta ens händer på sina intima delar. Hon har glimten i ögat osv osv osv osv.

Är drömmen för mig.

Är perfekt det. Så det ska vara.

Alla dessa signaler du räknar upp är signaler på samtycke.

Var för sig kanske de inte duger alla gånger.

Men tillsammans är de en färgstark symfoni där himlens alla änglar sjunger att du har tillträde till himmelriket för en stund
Citera
2023-02-01, 08:07
Avslutad
Citat:
Självklart vet jag att det inte var det han menade. Lika självklart som han vet att jag aldrig sagt att våldtäkt är okej.

Nja.

Nu är det ju definitionen av våldtäkt du ifrågasätter.

Det är lite som att säga "Självklart är jag emot mord. Men att ta livet av någon som ber om det är inte mord." Då är man liksom för mord i vissa fall fast man hävdar motsatsen. Man kör bara sitt eget lilla race i fråga om språkbruk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in