Citat:
Ursprungligen postat av
Nospheratu
Ändå sitter du som en femåring och fåntrattar dig om du trodde jag hade sagt just det. Sätt lite högre nivå på diskussionen.
Då gör vi så att du antingen citerar mig där jag sagt detta rakt ut eller så konstaterar vi att du sitter och fånar dig för att du är tjurig över att jag sticker hål på dina egendomliga fantasier om "moment" i lagtexten som du inte hittar.
Nej det har du verkligen inte. Vad du framhärdat med är att det är byte av moment i sig som är olagligt, och inte det påföljande övergreppet. Enligt ditt resonemang är det bytet som är övergreppet. Du har redan tjurigt insett att det förefaller helt orimligt att Erik blir fälld för våldtäkt om han har sex med en fullständigt samtyckande kvinna som vill ha sex om han inte får ett förtydligande om vilken kroppsöppning han är tillåten att stoppa in vilken kroppsdel i. Det är därför lite egendomligt att du framhärdar med att de som är för samtyckande sex tvärtom är för våldtäkt.
Nej det är väl klart att det är enklare att spela dum som en trotsig femåring, och hoppas att någon går på att du är så korkad att du faktiskt trodde att jag vid något tillfälle sagt att våldtäkt är okej. Men vet du, det hjälper inte. Det står nämligen ingenstans i lagboken ett endaste dugg om moment. Inte ens om man läser hundra timmar juridisk litteratur kan man med bästa vilja i världen påstå detta.
Att det är din egen personliga tolkning kan vi däremot diskutera. Det är självklart okej. Det är ju möjligt att just du har lite svårt med sociala koder och måste ha tydliga rutiner för hur du genomför olika typer av samlag. Vad vet jag. Något är det ju som föranleder att du är osäker på vilken typ av sex som kan vara våldtäkt eller inte med en kvinna som ber om sex. På det att du helst delar upp dina samlag i delmoment. Framhärda dock inte att det står om moment i lagtexten. Det gör det ju nämligen inte.
Att folk förklarar att det du hävdar inte stämmer när du gång på gång motbevisar din egen tes innebär inte att de är för våldtäkt. Men, det vet du ju självklart redan. Jag tänker inte tro på att du har ett intellekt som en femåring. Du kan bättre än så, det har jag sett.
Du förstå fortfarande inte vad han menar.
Rätta mig om jag citera dig fel DefactoAnarki!
DefactoAnarki menar att ex oral är en beståndsdel/moment i sexet, Vaginalt en annan och analt en annan.
Enligt förarbetet till lagen så är alla moment/beståndsdelar som ex oralt,analt och vaginalt lagliga förutsatt att alla moment är samtyckta till. Men! Samtycke till oral betyder inte samtycke till analt eller tvärt om. Så bara för att en tjej samtycker till oralt betyder inte det att hon samtycker till analt.
Sen i förarbetet kan man läsa att presumptionen ska vara att samtycke INTE föreligger när man byter moment.
Så om någon är passiv är det inte lagligt enligt förarbetet att byta moment ex att byta ifrån vaginalt till analt, Så passivitet är inte samtycke och byte av moment utan samtycke är olagligt.
Tänket ”Hon samtycker till oral därför samtycker hon nog till analt, därför är det ok för mig att sätta på henne analt utan att fråga” är det som lagstiftaren vill ta bort.
Jämför det med Misshandel som du ha tagit upp i tråden.
Att Anna samtycker till att bli smiskad hårt av Erik på rumpan. Innebär inte att hon samtycker till att Erik ska slå henne med en spade på pannan.
Så att Anna säger ”Jag samtycker till att du misshandla mig” säger ingenting om hon samtycker till att bli smiskad på rumpan eller eller bli slagen med en spade på pannan.
Därför behöver Anna förtydliga när hon säger ”Du får knulla mig när jag ligger här som en död sill"
Om Erik byter hål under sexet när Anna är passiv ja då Erik gjort sig skyldig till Våldtäkt.
Sammanfattning. Enligt förarbetet är det olagligt att inleda analsex med en passiv tjej som samtyckt till vaginalsex utan att uttryckligen få samtycke till analsex också.
Citat:
Då gör vi så att du antingen citerar mig där jag sagt detta rakt ut
Har du glömt hela våran diskussion? Där har du uttryckligt sagt flera gånger att det är helt ok för mig att sätta på min passiva flickvän. Du säger alltså att Våldtäkt är helt ok.