Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-01-30, 19:04
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dixie dog
Tackar!
Ja jag gjorde så, tuggade 2 st och då blev det fart!

Nu undrar jag.. kommer jag få samma mysiga känsla samt smärtstillande effekt på 10-15 mg nu kvällen efter?

Eller är toleransen redan så pass att jag kanske bara får smärtlindring på sin höjd på den mängden?

Det låter som att du är ganska ny på opioider.
Om så är fallet så för din egna och dina näras skull tycker jag du ska tänka en gång till om det verkligen är värt att jaga den där känslan idag igen för du leker med det lömskaste som existerar, och innan du vet ordet av så kommer du på dig själv med att ha jagat känslan i ett par veckor eller månader och då kan det vara för sent och tro mig du vill inte hamna där. Det är INTE kul. Och du behöver inte ens nämna att det inte kommer hända dig, eller att du bara vill prova. För det var så alla sa. 😅
Sen om du har ont så absolut, bota smärtan men jag råder dig verkligen att inte jaga ruset.

Jag vet också att du förmodligen inte kommer att lyssna på detta men det är ändå värt ett försök, kan man få åtminstone 1 person att tänka om så är det värt mycket!
Citera
2023-01-30, 19:50
Medlem
Dixie dogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youlaugh.
Det låter som att du är ganska ny på opioider.
Om så är fallet så för din egna och dina näras skull tycker jag du ska tänka en gång till om det verkligen är värt att jaga den där känslan idag igen för du leker med det lömskaste som existerar, och innan du vet ordet av så kommer du på dig själv med att ha jagat känslan i ett par veckor eller månader och då kan det vara för sent och tro mig du vill inte hamna där. Det är INTE kul. Och du behöver inte ens nämna att det inte kommer hända dig, eller att du bara vill prova. För det var så alla sa. 😅
Sen om du har ont så absolut, bota smärtan men jag råder dig verkligen att inte jaga ruset.

Jag vet också att du förmodligen inte kommer att lyssna på detta men det är ändå värt ett försök, kan man få åtminstone 1 person att tänka om så är det värt mycket!

Tack, märker att du menar väl!

Jag har tillgång till 4 st 5mg till, sedan är det slut.
Fick dessa av en vän som inte heller har fler och varken han eller jag kommer få tag i nya direkt. Vi har inte direkt någon kran.

Tänkte para passa på, denna gång! Tack för varningen, tar till mig den.
Citera
2023-01-30, 23:10
Medlem
TwnyForReals avatar
Citat:
Tackar!
Ja jag gjorde så, tuggade 2 st och då blev det fart!

Nu undrar jag.. kommer jag få samma mysiga känsla samt smärtstillande effekt på 10-15 mg nu kvällen efter?

Eller är toleransen redan så pass att jag kanske bara får smärtlindring på sin höjd på den mängden?
Det kommer du, men, jag måste avråda dig att göra det. Jag trodde ALDRIG, verkligen aldrig jag skulle bli den tunga opiatmissbrukaren jag blev. Tog 900mg oxy om dagen, gick senare äver till Heroin/Fentanyl. Och det började precis så. Just so you know. Jag hade allt innan det, pengar, tjej, planer, visioner.. nu jobbar jag ett piss jobb och har totalt tappat hoppet om den ljusa framtid jag hade framför mig. Det är verkligen en dröm förgörare. Och det är så otroligt påfrestande på dina relationer. Det tog sönder såå många vänskaper för mig, familje relationer. Har totalt11 knivstick i kroppen direkt relaterat till mitt missbruk. Det är vad som KAN hända, eller helt ärligt, det är vad som kommer hända om man börjar använda regelbundet förr eller senare. Välj livet 🙏
Senast redigerad av TwnyForReal 2023-01-30 kl. 23:15.
Citera
2023-01-31, 06:57
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Tack, märker att du menar väl!

Jag har tillgång till 4 st 5mg till, sedan är det slut.
Fick dessa av en vän som inte heller har fler och varken han eller jag kommer få tag i nya direkt. Vi har inte direkt någon kran.

Tänkte para passa på, denna gång! Tack för varningen, tar till mig den.

Det låter åtminstone som att du tar det till dig lite, det är bra! But know this; det är som sagt det lömskaste som finns, vill ”den” att du får tag på mer så kommer det att lösa sig väldigt enkelt så ditt skydd är ett väldigt klent skydd. Använd de du har för smärtlindring är mitt absoluta råd. Och även snubben som skrev efter mig vet vad han snackar om! 🙏🏼
Citera
2023-01-31, 08:55
Medlem
insertrandomnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Det låter inte som någon bra idé. Du lär få rätt ordentliga abstinenssymptom om du gått på den dosen en längre tid och plötsligt slutar.

Vad är en längre tid? Började med oxy för 2 veckor sedan, kommer höja dosen igen på fredag, och när båten går kommer jag ha använt oxy i 5 veckor totalt, med 2 höjningar av dosen. Blir det AT på det om jag ändå dricker dygnet runt i 2 dagar?

Men, du har nog rätt ändå. AT eller inte så tror jag inte spriten kommer dämpa smärtan lika bra som oxyn, och då är jag full, har ont som fan så jag inte kan sitta, stå eller gå. Och uppe på allt så kan jag inte ta en oxy för att jag druckit för mycket.

Recept på en dålig minicruise. Får lära mig att leva nykter till ryggen är fixad..
Citera
2023-01-31, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insertrandomname
Vad är en längre tid? Började med oxy för 2 veckor sedan, kommer höja dosen igen på fredag, och när båten går kommer jag ha använt oxy i 5 veckor totalt, med 2 höjningar av dosen. Blir det AT på det om jag ändå dricker dygnet runt i 2 dagar?

Men, du har nog rätt ändå. AT eller inte så tror jag inte spriten kommer dämpa smärtan lika bra som oxyn, och då är jag full, har ont som fan så jag inte kan sitta, stå eller gå. Och uppe på allt så kan jag inte ta en oxy för att jag druckit för mycket.

Recept på en dålig minicruise. Får lära mig att leva nykter till ryggen är fixad..

Funkar ett tag sen kommer din kropp hitta på nya smärtor för att du ska ta mer oxy. Ja gick på rätt höga doser för min rygg och fick mindre ont när ja la ner oxyn.
Citera
2023-01-31, 12:35
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Förbättras effekten av oxynorm om man sköljer ner den med en wirre elller två. Kan ju inte väl bara sätta sig på andningen först utan måste väl vara nåt som händer innan.
Citera
2023-01-31, 16:53
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Förbättras effekten av oxynorm om man sköljer ner den med en wirre elller två. Kan ju inte väl bara sätta sig på andningen först utan måste väl vara nåt som händer innan.
Det förstärker effekten, ja. För det första är det ju dumt om man inte har vana (goes without saying) men för att vara saklig så kan det också förstöra känslan. Det går till en gräns sen känner man sig påverkad av både och, o då tycker jag det är förstört. Det ska bara vara för att potentiera opioider i fråga. OM man nu ska göra det.
Citera
2023-02-03, 18:37
Medlem
Har fått tag i 80mg Oxydolor, har bara vid ett tiotal tillfällen testat max 30mg Oxynorm förut.
Antar att Oxydolor är samma sak som Okycontin dvs depot.
30mg Okynorm är perfekt, blir det typ samma effekt med halva tabletten Oxydolor, bara dela och svälj?

Eller bör jag ta alla 80mg? Vill vara hyffsat döljbart "normal" imorgon morgon efter sovmorgon om jag tar det ikväll vid tio-halv elva tiden.

Hur länge sitter det i vid oralt intag vs Oxynormen?

Tips?
Senast redigerad av Arbetare52 2023-02-03 kl. 18:39.
Citera
2023-02-03, 21:30
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetare52
Har fått tag i 80mg Oxydolor, har bara vid ett tiotal tillfällen testat max 30mg Oxynorm förut.
Antar att Oxydolor är samma sak som Okycontin dvs depot.
30mg Okynorm är perfekt, blir det typ samma effekt med halva tabletten Oxydolor, bara dela och svälj?

Eller bör jag ta alla 80mg? Vill vara hyffsat döljbart "normal" imorgon morgon efter sovmorgon om jag tar det ikväll vid tio-halv elva tiden.

Hur länge sitter det i vid oralt intag vs Oxynormen?

Tips?

Om 30 är en perfekt dos för dig så förstår jag inte varför du ens funderar på 80. Dela tabletten och tugga så är du fit imorgon även om du fortfarande kan ha små pupiller och se lite trött ut. Men vem är inte trött ibland? 🤷🏼‍♂️
Citera
2023-02-03, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youlaugh.
Om 30 är en perfekt dos för dig så förstår jag inte varför du ens funderar på 80. Dela tabletten och tugga så är du fit imorgon även om du fortfarande kan ha små pupiller och se lite trött ut. Men vem är inte trött ibland? 🤷🏼‍♂️
Måste jag tugga den? Vad händer om jag bara delar och sväljer den?
Citera
2023-02-04, 01:43
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetare52
Måste jag tugga den? Vad händer om jag bara delar och sväljer den?
Måste och måste, ju mer finfördelad den är desto mindre depoteffekt helt enkelt. Desto mer depoteffekt, desto mindre rus ungefär. Klart du även får ett längre rus men också lite lägre kännbar effekt per mg. Dvs du känner av 20mg snabbverkande på ett starkare sätt än 20mg okrossad depot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in