Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-01-23, 10:32
Medlem
Har fått tag på en 5mg Oxynorm kapsel, har aldrig tagit oxy förut men är van vid tramadol ruset. Är det farligt att käka den här oxyn på något sett? Kapseln är orange typ
Citera
2023-01-23, 18:14
Medlem
Xanyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleballe420
Har fått tag på en 5mg Oxynorm kapsel, har aldrig tagit oxy förut men är van vid tramadol ruset. Är det farligt att käka den här oxyn på något sett? Kapseln är orange typ

Så länge du inte blandar i dig något annat som Benzo eller alkohol är det lugnt. Oxynorm är betydligt starkare än Tramadol men har en mycket kortare halveringstid än tramadol, ruset är intensivt men klingar av mycket snabbare är tram.

Men 5mg är liten dos speciellt om du är van vid Tramadol. Så inget att noja svälj kapseln lägg dig ner och njut av ruset.
Citera
2023-01-24, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andre82
Orkade inte vänta längre på svar så jag tog dem nu Får hoppas att film och tom mage gör susen!

hur länge kan man ta Oxynorm innan man blir beroende, och är det sant att så länge man har ont så blir man inte opiatberoende ?
Citera
2023-01-24, 07:07
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professorlind
hur länge kan man ta Oxynorm innan man blir beroende, och är det sant att så länge man har ont så blir man inte opiatberoende ?

Hur långt är ett snöre?
Nej det är inte sant.
Citera
2023-01-24, 13:42
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professorlind

Är väll väldigt olika va, vem du är, har du historik av missbruk förut osv. Men gillar man det skulle jag verkligen inte köra men än en vecka
Citera
2023-01-27, 14:42
Medlem
TwnyForReals avatar
Nån som har koll på Oxydolor 80mg ? De stär ej OC 80 på dom. Helt blanka. Jag brukar ta o i näsan, hur fu kar det med denna variat ? Den var lite små svår o skala.
Citera
2023-01-27, 16:45
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwnyForReal
Nån som har koll på Oxydolor 80mg ? De stär ej OC 80 på dom. Helt blanka. Jag brukar ta o i näsan, hur fu kar det med denna variat ? Den var lite små svår o skala.

Prova tvätta av skalet istället, det gör jag alltid på vanliga oxy när jag ska lösa dom för IV. Har sett folk sitta o pilla bort skalet i en evighet och kan inte förstå 😅 jag tar bara ett kaffefilter o blöter upp det lite sen är det bara o gnugga tabletten i några sekunder mellan pappret så är färgen borta. 👍🏼
Citera
2023-01-28, 11:23
Medlem
insertrandomnames avatar
Går på runt 80mg om dagen på grund av svår smärta efter en olycka. Ska iväg på 2 dagars kryssning om några veckor.

Kan man bara ta en paus under 2 dagar och supa hela resan, och börja som vanligt igen efter? Tar både oxycontin och oxynorm, om jag inte tar något dagen båten går, en fredag klockan 14, och börjar igen på söndagen när båten kommer hem igen?
Citera
2023-01-29, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insertrandomname
Går på runt 80mg om dagen på grund av svår smärta efter en olycka. Ska iväg på 2 dagars kryssning om några veckor.

Kan man bara ta en paus under 2 dagar och supa hela resan, och börja som vanligt igen efter? Tar både oxycontin och oxynorm, om jag inte tar något dagen båten går, en fredag klockan 14, och börjar igen på söndagen när båten kommer hem igen?

Det låter inte som någon bra idé. Du lär få rätt ordentliga abstinenssymptom om du gått på den dosen en längre tid och plötsligt slutar.
Citera
2023-01-29, 10:12
Medlem
Dixie dogs avatar
Tjena!

Tog en 5mg oxycodone depot mot revbenssmärta för 2 timmar sedan, men detta har inte givit mig någon lindring alls.

Kan jag fylla på med 1-2 till?
Bör jag tugga istället för att svälja hela?
Tacksam för svar!
Citera
2023-01-30, 15:58
Medlem
TwnyForReals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dixie dog
Tjena!

Tog en 5mg oxycodone depot mot revbenssmärta för 2 timmar sedan, men detta har inte givit mig någon lindring alls.

Kan jag fylla på med 1-2 till?
Bör jag tugga istället för att svälja hela?
Tacksam för svar!
Ja det skulle jag göra. Du kan tugga på dom för att få bort depot effekten.
Citera
2023-01-30, 18:15
Medlem
Dixie dogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwnyForReal
Ja det skulle jag göra. Du kan tugga på dom för att få bort depot effekten.

Tackar!
Ja jag gjorde så, tuggade 2 st och då blev det fart!

Nu undrar jag.. kommer jag få samma mysiga känsla samt smärtstillande effekt på 10-15 mg nu kvällen efter?

Eller är toleransen redan så pass att jag kanske bara får smärtlindring på sin höjd på den mängden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in