2023-01-26, 19:30
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ackefoley
Jo men Dyvik säger ju något helt annat.

Jo, jag vet. Men jag svarade på en fråga/antydning som inte var helt tydlig.
Citera
2023-01-26, 19:34
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jo, jag vet. Men jag svarade på en fråga/antydning som inte var helt tydlig.
Okej . Mycket som är oklart. Hoppas nån av journalisterna i svängen gör sitt jobb och reder ut ett och annat.
Citera
2023-01-26, 19:57
Medlem
Citat:
Fast den officiella versionen var ju att Dyvik beslutat att avstå pga ej tillräcklig återhämtning.
Så du menar att Dyvik ljuger?
Citera
2023-01-26, 19:59
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Så du menar att Dyvik ljuger?

Men vad är det med alla som skall hugga när jag bara försökte ge lite information på en otydlig fråga/antydning.
Citera
2023-01-26, 20:01
Medlem
Alltså.........Jag får inte ihop det här(och det kanske, om inte jag missat något, en rejäl känga till landslagsledningen).

Anna blir uttagen i truppen.
Resultaten från sprinten anses(?) som ganska avgörande för vem som ska bli uttagen till sprinten i VM.

Anna blir uttagen to distansloppet (10 km)?
Var kommer den uppgiften ifrån?

Varför ska Anna bli uttagen till 10 km när det är sprinten som är hennes huvudmål?
Hur ska hon kunna prestera max i en sprint om hon gått ett distanslopp dagen innan?

Anna säger att hon inte är återhämtad efter Tds.
Påstår hon detta för att hon tycker att hon inte får optimala chanser att prestera på sprinten?

Nu sitter jag inte på svaren på dessa frågor men..........
framkommer det inte några hållbara förklaringar så är ju detta ett jävla skämt!
Å då är jag inget fan av Anna........................
Citera
2023-01-26, 20:02
Medlem
Citat:
Men vad är det med alla som skall hugga när jag bara försökte ge lite information på en otydlig fråga/antydning.
Förbundet sprider desinformation och du försöker hjälpa dem.
Citera
2023-01-26, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Alltså.........Jag får inte ihop det här(och det kanske, om inte jag missat något, en rejäl känga till landslagsledningen).

Anna blir uttagen i truppen.
Resultaten från sprinten anses(?) som ganska avgörande för vem som ska bli uttagen till sprinten i VM.

Anna blir uttagen to distansloppet (10 km)?
Var kommer den uppgiften ifrån?

Varför ska Anna bli uttagen till 10 km när det är sprinten som är hennes huvudmål?
Hur ska hon kunna prestera max i en sprint om hon gått ett distanslopp dagen innan?

Anna säger att hon inte är återhämtad efter Tds.
Påstår hon detta för att hon tycker att hon inte får optimala chanser att prestera på sprinten?

Nu sitter jag inte på svaren på dessa frågor men..........
framkommer det inte några hållbara förklaringar så är ju detta ett jävla skämt!
Å då är jag inget fan av Anna........................
Anna blev inte uttagen till sprinten utan bara 10km för att fylla ut laget. Däremot kommunicerades det inte vid uttagningen (publikt)
Citera
2023-01-26, 20:11
Avslutad
Helt otroligt att Ebba, som för övrigt inte ens kommer att klara sig förbi kvalet får gå före Dyvik i sprint.

Inte undra på att 3 av våra största stjärnor står utanför landslaget när de myglar på detta sätt. Ruttet minst sagt.

Kommer att jubla när Ebba misslyckas på sprinten i vc.
Citera
2023-01-26, 20:13
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Anna blev inte uttagen till sprinten utan bara 10km för att fylla ut laget. Däremot kommunicerades det inte vid uttagningen (publikt)

Frågan är ju om det ens kommunicerades till Dyvik själv. Annars borde hon väl tackat nej direkt innan truppen kommunicerades publikt.
Citera
2023-01-26, 20:14
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Nu förstår jag inte?

Citat:
Fast den officiella versionen var ju att Dyvik beslutat att avstå pga ej tillräcklig återhämtning.
Om hon inte vore återhämtad hade hon väl inte blivit uttagen till 10 fritt heller
Citera
2023-01-26, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Ska man alltså lämna en plats vakant i VM?
Eller tänker Jonna (och övriga sprintdamer) fokusera på sprinten nu och sen köra distansloppet i Toblach för att kvalificera sig till distansloppen den vägen?

Jag tror och hoppas Linn, Emma och kanske Linn testar att köra distans i Toblach.
Men är väl nu som är sista uttagningshelgen? Lite skumt.

Jag tolkade det som att Byström tog ut Ebba istället för Dyvik i sprinten och att hon blev sur och strök sig från distansloppet. Helt slut kan hon väl inte vara om hon tänkt köra SM i nästa vecka och 10 km dagen innan sprinten. Det var kanske Byström så m hittade på att Anna var trött för att han inte vågade säga till media att vill satsa på Ebba efter paroditävlingen.

Jag är dock trött på Dyvik sen hon klagade på Charlottes uttagning och att hon tyvärr med någon millimeter slog ut glada Johann från OS. Så risk att jag tolkar signalerna negativt Dyvik fall men jag tror hon bråkat med någon igen.

Få se om Ebba klarar kvalet…
Senast redigerad av The-Festis 2023-01-26 kl. 20:34.
Citera
2023-01-26, 20:16
Medlem
14ccKemiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swdrdz
Helt otroligt att Ebba, som för övrigt inte ens kommer att klara sig förbi kvalet får gå före Dyvik i sprint.

Inte undra på att 3 av våra största stjärnor står utanför landslaget när de myglar på detta sätt. Ruttet minst sagt.

Kommer att jubla när Ebba misslyckas på sprinten i vc.

Om landslaget i förväg satt upp kriteria att Falun-sprinten är avgörande för kvalifikation till Les Rousses så är det ju inte möjligt för dem att inte erbjuda platsen till Ebba. Det konstiga är ju att Ebba väljer att tacka ja till platsen och därmed saboterar för Anna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in