Citat:
Ursprungligen postat av
jeffreythugga
Jag hade vissa förstoppningar på tramadol, men de var aldrig så brutala som på kratom. Oftast var det mest att det trots allt kom ut, fast som väldigt många små kluttar. Nu tar det tvärstopp, hur mycket jag än känner att jag måste skita så går det inte. Är som att muskeln som sköter det där bara lägger av helt.
Misstänker att det kanske kan vara adhd-medicinen som förvärrat alltihop, för den blir man ju så satans skitnödig av. Blir kanske någon sjuk reaktion när det korsas?
Okej tack! Ska testa det där med att sänka 100mg/dag, låter ändå rimligt. Märks det ens öht att man trappar ned? Hur länge har du hållit på och trappat ned nu? Vad använder du för att väga?
Funderat ofta och länge på att trappa ned, men blir aldrig av i och med att jag aldrig fått den där riktigt bestämda känslan, svårt att förklara men du vet säkert vad jag pratar om. Har alltid någonstans "vetat" att jag inte kommer göra det helhjärtat, och kan då lika gärna skita i det.
När jag försökte sluta CT där i våras så lyckades jag åtminstone sänka mitt dagliga intag enormt. Var väl runt 50g i veckan ett par månader efter det, innan låg jag nog på runt 250g i veckan.
Var extremt mycket stress och ångest under en period vilket gjorde att jag växlade upp ännu en gång, dock inte till monster-mängden jag hällde i mig innan "pausen", men strax över 100g/ veckan vilket är vad jag ligger på nu också.
Jag började på 3g när jag började trappa ned så har kört min nedtrappning i lite över 3 veckor. Har som sagt inte märkt någon skillnad i humör i stort sett. Det enda jag känt av är huvudvärk nu senaste dagarna men det kan också bero på något helt annat.
Jag låg på mellan 10-15g om dagen för nån månad sedan. Kände att det var ohållbart och bestämde mig för att sluta och körde direkt ner till 3g första dagen från runt 10g dagen innan. Sov väl kanske inte så bra första natten men efter det gick allt som på räls
Lycka till!