2022-11-06, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abouttogetcrazy
Nu har jag inte sökt igenom tråden men hur tar alla sitt kratom? Jag har alltid kört med att blötlägga det i vatten innan jag tvålar in mig men har hört att vissa gör té på det. Finns det några andra sätt som gör att intvålningen inte blir lika äcklig som den kan vara?

På jobbet så använder jag kapslar som jag matat in kratomet i..
Hemma så vattenkokare i med valfritt gram sen blanda om o sedan kallvatten o sveper det, prova med olika drycker om du tycker de är för äckligt

Jag blötlägger det och blandar ut med lite chokladmjölk och sveper.

Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Min sweetspot ligger på 3,3 gram. Allt utöver är bara onödigt. Jag har provat högre doser på 5-6 g men då infinner sig biverkningarna kraftigt.
Förstår inte hur du kan sånna extrema mängder.

Vilka biverkningar får du? Det kan ju ärligt vara min värdelösa våg från Jula som visar fel siffror. Hur många teskedar är dina 3,3g?
Citera
2022-11-07, 00:19
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
När jag tar kratom så har jag märkt att jag får svårt att pissa, alltså även när jag är nödig så behöver jag stå och trycka i typ 10-15 sekunder innan det kommer. Har någon annan märkt detta, och vad kan det bero på?

Jag upplever nästan tvärt om. Pissar som fan när jag dricker kratom. Men ska tilläggas att jag dricker ganska mycket vatten också, speciellt när jag tar kratom och brukar skölja glaset med vatten och dricka så jag får i mig alla rester som finns i glaset.
Citera
2022-11-07, 00:23
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blekmyr
Nu har jag inte sökt igenom tråden men hur tar alla sitt kratom? Jag har alltid kört med att blötlägga det i vatten innan jag tvålar in mig men har hört att vissa gör té på det. Finns det några andra sätt som gör att intvålningen inte blir lika äcklig som den kan vara?

Bara blanda det med kallvatten i ett glas och svep det. Jag brukar inte ens måtta det, utan höftar det som ser ut att vara en duglig dos.
Citera
2022-11-07, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abouttogetcrazy
Ja jag har tänkt på thailand men då är de väl blad och måste läsa på mer om hur man skall göra då och hur man skall kunna förvara o göra en dos på bästa möjliga sätt, kanske göra en stor dos kratom te o ha i flaska, men hur vet jag hur mycket jag får i mig då liksom...
Har tuggat blad i Thailand för ungefär 10 år sen men då kände jag ingenting o vetefan om de var kratom ens, men thailändarna vart hel flummiga av skiten...
Jag kör bil dagligen på kratom och andra maskiner på jobbet och de påverkar inte min förmåga alls... Fotboll, badminton o allt, går mkt bättre när jag är påverkad av kratom ..
Kör fan sämre utan när jag har rå ångest haha.. men förstår din tanke att inte köra påverkad, skulle aldrig köra när jag druckit alkohol eller tagit någon starkare tablett men vadå jag kan väl inte vara ensam om att köra bil påverkad av kratom?
Får du sämre sinnen när du intagit kratom eller?
Har blivit stoppad av polisen i somras för jag körde 9 km/h för snabbt o han kolla bara på mig o sa sänk farten sen lät mig åka vidare, fast mina pupiller är svin små när jag tagit kratom..
Jag nyttjar inte kratom, är en gammal missbrukare men nykter sen flera år, det var bättre när kratomet var spetsat med odestramadolhydroklorid (stavning?). Ja jag får sämre sinne av kratom och droger men det vet jag förstås senare när jag blivit nykter, finns inget som lurar hjärnan såmycket som droger.
Citera
2022-11-07, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blekmyr
Jag blötlägger det och blandar ut med lite chokladmjölk och sveper.

Vilka biverkningar får du? Det kan ju ärligt vara min värdelösa våg från Jula som visar fel siffror. Hur många teskedar är dina 3,3g?
1,5
Citera
2022-11-07, 12:29
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
1,5

Vilka biverkningar får du?
Är de svettningar? För de brukar jag få till o från.
Citera
2022-11-07, 15:35
Medlem
Kanonklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Vilka biverkningar får du?
Är de svettningar? För de brukar jag få till o från.

Svettningar är aldrig något som jag fått iallafall. Kastat upp en spya när jag tagit lite förmycket det är väl det ända. Hård i magen kan man bli också men allt är bara när man tar för mycket. Runt 10G+ kommer detta för mig.
Citera
2022-11-07, 15:37
Medlem
Kanonklass avatar
Kan tillägga att om man röker cigg kan illamåendet komma rejält, samma som när man tar andra opiater/opioder att man mår väl, sen röker man en cigg, sen 5 minuter senare bara pumpar det saliv i käften sen kan spyan komma.
Citera
2022-11-07, 16:29
Avstängd
Severlohs avatar
Göra snus på kratom

Jag har ganska nyligen börjat med kratom och gillar det hittills. Dock smakar det äckligt och är lite knepigt att ta, därför undrar jag om det skulle vara möjligt att ta det i snusform?

Jag menar alltså att man köper tomma snusprillor och fyller dem med kratom, som man sedan stoppar under läppen.

Hade det funkat? Hade det absorberats i tandköttet på samma sätt som tobak?

Edit: Fixade rubriken.
Citera
2022-11-07, 18:16
Medlem
Prongles avatar
Den bieffekt jag märker av mest är att jag får lite små pupiller, man undrar ju om det är sådant som folk lägger märke till och kopplar till droger?, finns det något sätt att motverka små pupiller?
Citera
2022-11-07, 18:16
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Jag har ganska nyligen börjat med kratom och gillar det hittills. Dock smakar det äckligt och är lite knepigt att ta, därför undrar jag om det skulle vara möjligt att ta det i snusform?

Jag menar alltså att man köper tomma snusprillor och fyller dem med kratom, som man sedan stoppar under läppen.

Hade det funkat? Hade det absorberats i tandköttet på samma sätt som tobak?

Edit: Fixade rubriken.

Om du har svårt för smaken så låter det som en otroligt dum idé att snusa det, tycker du inte?

Varför skulle du vilja ha kvar något du ogillar smaken av i munnen under lång tid som en snus?

Om du nu ska ta det så håll för näsan och svälj ner sörjan snabbt, sedan sköljer du munnen med t.ex. mjölk.
Citera
2022-11-07, 18:21
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Om du har svårt för smaken så låter det som en otroligt dum idé att snusa det, tycker du inte?

Varför skulle du vilja ha kvar något du ogillar smaken av i munnen under lång tid som en snus?

Om du nu ska ta det så håll för näsan och svälj ner sörjan snabbt, sedan sköljer du munnen med t.ex. mjölk.

Jo men det hade varit mycket smidigare att ta när man inte är hemma. Smaken är inte det värsta. Snusprillor kan man smaksätta också så är det klart i förväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in