2023-01-19, 09:20
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Han skrev nog bara fel, det troliga är att han menade spolarvätska.
Nä jag menade faktiskt kylarvätska. Men jag vet att det inte är nåt bra att ha utanpå bilen
Menade mest i nödfall. Om man har extremt bråttom, inte haft värmaren igång och har ett islaget tjockt som elefanthud. Då smälter isen bort i ett nafs
Citera
2023-01-19, 09:22
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sljivovica
Om du inte har massa odrägliga gäster som envisas med att komma på besök - hiva ut soffan.
Satsa på en motorsäng. Spar plats och ryggstödet går att beställa i perfekt vinkel för
filmgluttning, datorpillande etc..
Kände en kille som var nån sorts buse. Hade alltid folk omkring sig.
Han bytte ut soffan mot en säng mitt i rummet för att folk inte skulle vilja hänga i hans lägenhet.
Citera
2023-01-19, 10:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ...Dekadens...
Du är en idiot.

Kylarvätska ska man inte ha på utsidan av bilen. Det skadar lacken och sliter på lister och torkarblad.

Kylarvätskan används i bilens kylsystem. Där den kyler motorn, smörjer och skyddar mot korrosion.
Detta är tänkt att vara en mysig tråd, så ta det lugnt med invektiven.
Citera
2023-01-19, 13:06
Medlem
Mthrfckr13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Göra sig av med kärringen är väl det som allra mest öppnar upp för en bekvämare ålderdom för oss män?

"Free your mind, and the rest will follow"

Absolut det bästa som hänt. Ungarna har flyttat hemifrån för länge sen och kärringen gjorde jag av med i höstas.
Saxen, måttbandet, fjärrkontrollerna och osthyveln mm mm ligger exakt där jag lagt dom förra gången
Citera
2023-01-19, 15:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Ett bra tips som jag faktiskt inte tänkt på pga. årstiden, som kanske delvis strider mot moderatorsdirektiven avseende naturbehov.

Jag har en grillplats/BBQ på tomten, med en utebar. Där man kan vara & sitta ett helt gäng & grilla, snacka skit & dricka pilsner.
En bit bort, bakom ett uthus har jag installerat en pissoar eller snarare en rostfri pisseränna (som det heter på skånska)

Det gör att tjejerna kan ha toaletterna inne i huset för sig själv. Så här års har jag kopplat bort vattnet & blåst ur med tryckluft för att det inte skall frysa sönder. Men på sommaren är det jävligt praktiskt.
Citera
2023-01-19, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta är tänkt att vara en mysig tråd, så ta det lugnt med invektiven.

Det st33r tipsade om anser jag vara större besudling av tråden än min så kallade invektiva kommentar.

Gå ut och "häll kylarvätska" på din bil och jämför resultatet med att bli kallad idiot. Du blir hellre kallad idiot. Så mycket mysigare.
Citera
2023-01-19, 21:28
Medlem
Pojkekorvs avatar
Att man ska använda DeLavals diskborste till både disk och toaborste.
Citera
2023-01-20, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv

Kan bekräfta att en och samma borste fungerar alldeles utmärkt till både disk och toa.
Citera
2023-01-20, 10:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
DeLavals diskborste har jag inte testat. Jag kör med Stiwex. I 16-pack från grossist.
Citera
2023-01-20, 13:15
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
DeLavals diskborste har jag inte testat. Jag kör med Stiwex. I 16-pack från grossist.

Jag införskaffade DeLavals lyxdiskborste efter tips i denna tråd. 99 spänn på Lantmännen. Folk i tråden hade rätt. Som att byta från en skranglig Skoda till en flott Merca. Aldrig mer en torftig dussindiskborste -- är ju ärekränkning mot sig själv.
Citera
2023-01-20, 13:19
Medlem
angelfuck666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kotte456
En bra sidavbitare i verktygslådan är ett måste, inte minst för att klippa tånaglarna.

Med en Dremel-multitool kan man fräsa bort nageltrång om man är nykter. Detta sparar både pengar och onödig smärta.
Citera
2023-01-20, 20:35
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelfuck666
Med en Dremel-multitool kan man fräsa bort nageltrång om man är nykter. Detta sparar både pengar och onödig smärta.

Den är en räddare i nöden för allehanda smågrejer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in