2023-01-11, 23:55
Avslutad
Om du inte har massa odrägliga gäster som envisas med att komma på besök - hiva ut soffan.
Satsa på en motorsäng. Spar plats och ryggstödet går att beställa i perfekt vinkel för
filmgluttning, datorpillande etc..
Citera
2023-01-16, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frgstone
Kan tipsa om något bra som kommit hit med mångkulturen, sk. aleppotvål. Olivtvål som är skonsam, dryg och löddrar bra. Funkar utmärkt också som raktvål.

Jag brukar köpa några åt gången i den lokala arab-butiken för 10 kr/st. Det ska vara den större modellen som typ säljs i bulk.
För er som dyrkar blattetvålar i den här tråden kan jag rekommendera gamla beprövade Lactacyd. Flytande oparfymerad tvål som är den enda tvålen en gubbe behöver, from Top-to-Toe, det vill säga inkl. hårtvätt. En varning dock – den är uppfunnen av vita män för vård av vita kvinnors underliv. Den är alltså varken woke eller halal.
Citera
2023-01-16, 17:49
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dupazbita
För er som dyrkar blattetvålar i den här tråden kan jag rekommendera gamla beprövade Lactacyd. Flytande oparfymerad tvål som är den enda tvålen en gubbe behöver, from Top-to-Toe, det vill säga inkl. hårtvätt. En varning dock – den är uppfunnen av vita män för vård av vita kvinnors underliv. Den är alltså varken woke eller halal.

Lactacyd är vsrken blattetvål eller feminin underkroppstvål, du är nog lite förvirrad.
Citera
2023-01-16, 19:28
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Lactacyd är vsrken blattetvål eller feminin underkroppstvål, du är nog lite förvirrad.
Du må ha rätt, men den är jävligt bra.
Citera
2023-01-16, 19:39
Medlem
Galdars avatar
Lära sig använda ätpinnar , de kan ersätta nästan alla köksverktyg , har även använt mina ätpinnar skills som näbbtång när jag tappar skruvar och bultar i motorer när jag inte haft magnet tillgänglig.

Ha en gammal gubbe kärra i bilen när ni handlar , slitsamt i längden att bära på kassar. Använd kundvagn , på självscannings upphängningen på vagnen kan man hänga fast sin gubbe kärra .

Ha med en fällkniv till vardags. Saxen har hjälpt mig en massa gånger .
Citera
2023-01-16, 19:46
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
Lära sig använda ätpinnar , de kan ersätta nästan alla köksverktyg , har även använt mina ätpinnar skills som näbbtång när jag tappar skruvar och bultar i motorer när jag inte haft magnet tillgänglig.

Ha en gammal gubbe kärra i bilen när ni handlar , slitsamt i längden att bära på kassar. Använd kundvagn , på självscannings upphängningen på vagnen kan man hänga fast sin gubbe kärra .

Ha med en fällkniv till vardags. Saxen har hjälpt mig en massa gånger .
Skriver under på det, typ.
Har en liten schweizisk armekniv (Pincett, tandpetare, sax, kniv, skruvmejsel bla ingår) på min nyckelknippa, som givetvis förvaras i en nyckelhållare av skinn, suveräna bägge två!

https://quickbutik.imgix.net/20863u/products/5f06098d11285.jpeg
Senast redigerad av Dr.Kati 2023-01-16 kl. 19:49.
Citera
2023-01-16, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Jag skriver ingenstans att Lactacyd är en blattetvål utan att jag rekommenderar den I STÄLLET för blattetvålar. Det framgår av kontexten.
På Lactacyd-flaskan kan man läsa att den är ”för daglig intimhygien” medan Google skriver på hundratals ställen att den motverkar ”torra slemhinnor”.
Du är nog litet förvirrad själv.
Citera
2023-01-19, 05:02
Medlem
Astralhopps avatar
Slut på tvättmedel?
Fem droppar Yes diskmedel gör jobbet utomordentligt bra! Tvätten blir ren och fräsch 🥳
Citera
2023-01-19, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Det är som att få tillgång till magi!

Kan tillägga att om man skulle ha bråttom och sakna sån spray funkar det utmärkt att hälla kylarvätska på rutan. Fast det ska man nog inte.

Du är en idiot.

Kylarvätska ska man inte ha på utsidan av bilen. Det skadar lacken och sliter på lister och torkarblad.

Kylarvätskan används i bilens kylsystem. Där den kyler motorn, smörjer och skyddar mot korrosion.
Citera
2023-01-19, 06:52
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ...Dekadens...
Du är en idiot.

Kylarvätska ska man inte ha på utsidan av bilen. Det skadar lacken och sliter på lister och torkarblad.

Kylarvätskan används i bilens kylsystem. Där den kyler motorn, smörjer och skyddar mot korrosion.

Han skrev nog bara fel, det troliga är att han menade spolarvätska.
Citera
2023-01-19, 07:14
Medlem
Mthrfckr13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
Min ålder började med en 4 när jag upptäckte att det finns strechjeans - game changer!

Exakt! Har 3-4 par Stretchjeans. Köper aldrig mer annat. Kostar typ 250 spänn paret. Håller i decennier.
Finare byxor använder man ytterst sällan.
Citera
2023-01-19, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sljivovica
Om du inte har massa odrägliga gäster som envisas med att komma på besök - hiva ut soffan.
Satsa på en motorsäng. Spar plats och ryggstödet går att beställa i perfekt vinkel för
filmgluttning, datorpillande etc..
Jag har gått i de tankarna inte just med motorsäng men att helt enkelt flytta ut sängen till vardagsrummet. Har en 180 säng som tar upp rätt stor del av sovrummet och flyttar jag ut den och slänger soffan så har man ett helt extra rum som man kan skulle kunna göra något kul med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in