Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Jag tänkte vi kunde ha en tråd där vi samlar lite sådana där tips som många yngre och eller pretto garvar lite åt men som man i stigande ålder, med mer fokus på ett behagligt liv, en enklare tillvaro och mindre ängslighet över omgivningens tyckande insett det smarta i.
Själv har jag börjat få ihop en ganska gedigen samling med "bra att ha saker" på köksbordet.
Jag har också börjat använda lägenhetens båda avloppsledningar som toalett. I alla fall för att kissa i.
Väver in allt mer hållbara kläder från yrkesbutiker i den vanliga fritidsklädseln.
Finporslin och mycket onödiga köksatiraljer har fått en väldigt undanskymd tillvaro i stället har två kökslådor blivit verktygslådor.
Ficklampor utspridda lite här och var i lägenheten.
Monterat en anskrämligt ful hållare för pennor med dubbelhäftande tejp inom bekvämt avstånd på instrumentbrädan i bilen som är fylld med lika fula gratis reklampennor.
Äter ingen medicin regelbundet men när den dagen är inne ska även allt det stå framme på köksbordet. Enkelt och överskådligt.
Tacksam för fler tips av samma karaktär, som man inte så ofta läser om i heminredningstidningar eller livsstilsmagasin och som tar tid att upptäcka på egen hand.
Bli mindre politiskt korrekt.
Ett gubbtips till ängsliga pk folket.
Fast det brukar slå över istället och de blir fullfjädrade rasistgubbar som skriker okvädningsord på äldre dar.
Att lämna pennor i bilen eller saker på köksbordet är inte mycket till tips din mossiga gubbe.
Ta på varselväst när du är ute och irrar runt så nån ungdom inte råkar köra över dig och få sin kväll förstörd.