2023-01-19, 18:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Du får givetvis mål vilken färg du vill i ansiktet. Kommer det reaktioner på det är det först när du delar det på Facebook.

Dokumentären om Margå handlar enbart om ett klipp Margå lade ut på Youtube. Där hon hittar en okontaktbar och blodig man i trappuppgången precis utanför sin ytterdörr.

Margå tycker situationen är väldigt humoristisk. Hon filmar mannen, hon låter sin son gå ut och uppmuntrar honom att peta på mannen. Margå skrattar och fnissar. När klippet delas är filmandet och fnissandet ackompanjerat av spexig musik och som ljudeffekt på petandet har boink ljud lagts på.

Så i detta fall har jag väldigt svårt att se hon utmanade något alls faktiskt.

Jag finner det tämligen anmärkningsvärt att en sådan gammal Flashback räv som du. Så självklart köper en bild av att det pågår ett drev mot en person du inte vet vem det är. Du säger att du bara läst om henne här på Flashback.

Då antar jag att det är i denna tråd. Så vad i denna tråd får dig att känna att ett drev pågår mot Margå?
Det är ju du som leder drevet.
Så det är väl bara att läsa dina inlägg så känner man det tydligt.
Citera
2023-01-19, 18:28
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Det är ju du som leder drevet.
Så det är väl bara att läsa dina inlägg så känner man det tydligt.
Aha, det var som fan, det hade jag ingen aning vad om. Existerar det så kallade drevet bara i en tråd på Flashback? Inte mycket drev att tala kan jag tycka, för kan en person dreva.

Vad jag gör är att skriva vad jag tycker och att jag tycker man kan kräva ansvar av en offentligt person.
Citera
2023-01-19, 18:33
Medlem
Citat:
Aha, det var som fan, det hade jag ingen aning vad om. Existerar det så kallade drevet bara i en tråd på Flashback? Inte mycket drev att tala kan jag tycka, för kan en person dreva.

Vad jag gör är att skriva vad jag tycker och att jag tycker man kan kräva ansvar av en offentligt person.
Men du har ju skrivit samma sak flera ggr, är du lite besatt av situationen? Ok att det är illa gjort av henne, men börjar blir överdrivet, samma sak har skrivits i flera veckor. Nu får det komma något nytt!
Citera
2023-01-19, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Men du har ju skrivit samma sak flera ggr, är du lite besatt av situationen? Ok att det är illa gjort av henne, men börjar blir överdrivet, samma sak har skrivits i flera veckor. Nu får det komma något nytt!

Ja, användaren ifråga har tyvärr blivit besatt av att dreva mot Margaux. Hon är uppe i över hundra inlägg här i tråden bara senaste veckorna, och så fort någon skriver här så svarar hon. Flera här har försökt lyfta fram andra tolkningar, synsätt och perspektiv till henne, men hon tycks fast i att hennes tolkning minsann är det rätta och "goda" och att det är fel på oss andra.
Senast redigerad av beitos 2023-01-19 kl. 20:07.
Citera
2023-01-19, 22:07
Medlem
Merrybums avatar
Piluta er, jag kommer att fortsätta säga samma sak även fortsättningsvis.
Citat:
Det finns ju inget nytt att komma med. Hade jag gjort detta för jag brinner av hat och avundsjuka på Margå hade jag väl hoppat på festbilderna från 2009 och ylat om. Men det är ju inte det. Jag tycker att Margå agerade vidrigt. Det tänker jag fortsätta säga. Iallafall så långe någon komemterar mig.
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Ja, användaren ifråga har tyvärr blivit besatt av att dreva mot Margaux. Hon är uppe i över hundra inlägg här i tråden bara senaste veckorna, och så fort någon skriver här så svarar hon. Flera här har försökt lyfta fram andra tolkningar, synsätt och perspektiv till henne, men hon tycks fast i att hennes tolkning minsann är det rätta och "goda" och att det är fel på oss andra.
Låt oss vara ärliga, om det fanns något bra sätt att bortförklara detta hade Margå gjort det. Det säger ju även en del om att de bortförklaringar som kommit upp här har dött efter mitt svar. Man kan tycka att det är önskvärt att användare på ett diskussionsforum inte ger sig för att de blir ifrågasatta.

Jag må ha skriver hundra inlägg på ett par veckor. Men jag har inte skrivet ett enda inlägg om Margå innan. Jag tänker vidare att antingen tycker du att jag besitter en jävla makt, eller har du inte fattar att en person kan inte vara ett drev.
Citera
2023-01-19, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Folk tycker om att sparka på de som ligger. Hennes namn ska dras i smutsen så att ingen ens tittar åt henne till slut.

Folk som ligger ned...I detta fall ligger ned vid poolen i Afrika med hennes nya snygga kille.
Hon har gått vidare..skrattar hela vägen till banken
Citera
2023-01-20, 00:23
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:

Visst. Men det handlar om en influencer. Oavsett om denna handlat oansvarigt och fel är det inte viktigt alls. Ingen har kommit till skada. Det finns inga systematiska fel i en verksamhet, ingen korruption, inga fel på produkter som riskerar att skada någon osv. Det finns ingen position att avgå från.

Dietz kan sluta som influencer men varför skulle någon vettig person bry sig speciellt om det? Alltihop är oavsett vad en storm i ett vattenglas. Men det är tydligt att du gillar att sitta här med läpparna vid kanten på det och blåsa så mycket du kan.

Jag kanske borde svarat på något annat inlägg du gjort, men jag har ändå gjort klart att jag inte ger något för kritiken mot Dietz och framför allt inte kritikernas självrättfärdighet.
Citera
2023-01-20, 08:36
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Snart citerar du väl dig själv när folk inte kommenterar dig..
Jag tänker att det krävs väldigt mycket mera intresse för en människa om man ihålligt försvarar den. Än om man väljer att framföra sin kritik mot En människa. Ni exempelvis, Gör hela tiden aktiva val att gå in på denna tråd, läsa och reta er på mig. Väldigt intressant tycker jag. Och knappast speciellt mycket bättre än att jag är sur på Margå.
Citat:
Ursprungligen postat av zol
Folk som ligger ned...I detta fall ligger ned vid poolen i Afrika med hennes nya snygga kille.
Hon har gått vidare..skrattar hela vägen till banken
Nja, det är inte sant. Du behöver bara titta på hennes flöden på sociala media och jämnföra det med de flöden hon hade innan delningen av klippet. Det är inte business as usual. Hon förekommer inte i media på samma sätt heller.

Hon kan knappast gå vidare fören hon är förlåten av sina följare. Att radera en massa inlägg på sina social medier gör dessutom att din rating sjunker. Så hon hamnar längre och längre ner på synlighets skalan.

Hon får gärna ligga i en solstol med sin nya snygga kille. Det upplevs fickkniven mer som flykt än som njutbar solsemester.

Och skrattar hela vägen till banken? Vem går till banken nu för tiden. Dessutom har jag aldrig skrivet att jag önskar henne ekonomisk kollaps. Man får hoppas att hon har lite sparat ladorna. Det är väl skönt för Arnold om de kan leva efter den standarden de är vana vid.
Citera
2023-01-20, 08:57
Medlem
Citat:
Jag tänker att det krävs väldigt mycket mera intresse för en människa om man ihålligt försvarar den. Än om man väljer att framföra sin kritik mot En människa. Ni exempelvis, Gör hela tiden aktiva val att gå in på denna tråd, läsa och reta er på mig. Väldigt intressant tycker jag. Och knappast speciellt mycket bättre än att jag är sur på Margå.
Ja men du måste väl förstå att man reagerar när ditt band har gått på repeat i dagar/veckor nu! Tror de flesta har förstått din poäng vid det här laget!
Om du vill få ur dig lite hat slå mot ett träd och förställ dig att det är Margåå! 😉 Kanske du mår lite bättre.
Citera
2023-01-20, 11:59
Medlem
Margaux fick idag Johnny Bode-priset! Motivering:
Citat:
Likt Johnny Bode har Margaux Dietz ett stort intresse för lyx, glamour och uppmärksamhet. Människosynen och nivån av empati är också något som förenar Bode och Dietz, liksom den uppriktiga förvåningen när omgivningen inte har samma syn på hur man bör bete sig. Till skillnad mot Johnny Bode, som i slutändan drabbades av alla cancelleringars moder och bannlystes från radio, TV och övrig offentlighet under 40 år, verkar dock Margaux Dietz ha bättre tumme med både public service och politiska makthavare. Johnny Bode-sällskapet hoppas därför att vi framöver kommer att få se fler intressanta infall både i SVT och på Youtube. /Källa.
Citera
2023-01-20, 13:23
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare

Men man får gratulera Margaux Dietz till detta charmanta fast inte så alltigenom smickrande pris! Ändå välförtjänt får man konstatera.

Nu får jag pudla och skämmas för att jag halvt om halvt påstått att Dietz inte är intressant och viktig för hennes betydelse som samtidsfenomen och person ökade genast betydligt.

http://johnnybode.com/johnny-bode-pr...margaux-dietz/
Citera
2023-01-20, 14:03
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare

Helt oironiskt en av de bästa motiveringar jag har läst - någonsin. Klockrent formulerat! 10/10. Lika solklart att hon skulle få detta pris, som att van der Pool fick Jerringspriset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in