Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Att det rotas fram svingamla "skandaler" gör att det inte känns riktigt naturligt. Visst verkar det efterblivet att garva åt en blodig gubbe i trappuppgången. Men att göra ett helt jävla SVT-program om saken känns väldigt overkill.
Men jag kanske underskattar storheten & genomslaget för "influencers", då jag inte själv överhuvudtaget aldrig ser dom och inte heller umgås med någon som intresserar sig för dylikt.
Läste du min den som nämnde det klämde det teori några inlägg tillbaka. Jag säger inte att det var du som fes. Men det är som sagt bara Margå försvaret som pratar om studentfesten.
Det inte de som drar upp detta verkar förstå är att de flesta av oss inte viftar bort det Margå gjorde lika enkelt som du. Du får anse vad du vill om influensers. Det är inte folk i vår (30-70) som är deras stora målgrupp. Det är de riktigt unga.
Margå säger sig bland annat vilja vara en röst för ung med psykisk ohälsa. Hon rekommenderar yoga och meditationer och talar om personlighetsutveckling.
Och hon verkar tycka att hennes rött att vara det inte är ifrågasättningsbar. Hon som anser sig som en förebild tar sig rätten att inte bemöta den kritik hennes följare har mot henne.
Det är inte någon mänsklig rättighet att var influensers och vad du än tänker om influensers så vore de inget utan sina följare. Utan följare inga samarbeten.
Det är något som luktar ruttet någonstans på SVT och det är därför dokumentären lyckades smita igenom. Margå kanske har vänner som jobbar på produktions bolaget. Eller kanske hon är med o en kyrka eller förening med högt uppsatta kontakter.
För som sagt, utmanat något etablissemang har hon inte gjort. Jag tänker vidare att inom media världen är det väl SVT som är etablissemanget.