2023-04-04, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Exakt, det är mycket som luktar konstigt kring Margå.

Jag lyssnade på den här podden. Något sluggo verkar tro att en gammal vänster skjutjärnsjournalist kan rentvå Margaux. (https://podcasts.nu/avsnitt/ovantat-...vet-whjejouoCa ), Folk får gå hem och fika hos Janne Josefsson, innan de kommer får han ledtrådar och ska gissa vem det är. Och så är podden gästen och Jannes samtal.

I podden upprepar Margaux att hon lärt sig att skydda sin närmaste och att Arnold aldrig mer ska förekomma på hennes sociala medier. Man kan undra varför inte Janne säger att det gör han ju fortfarande hela tiden. Även om inte fokus ligger på honom nu. Men att fota ryggen på honom, eller ha med hans röst och låta honom springa förbi i bild faktisk är att exponera honom.

Jag baxnar över hur blåögd Margaux är (var frestad att skriva Mongoux). Hon talar om hur många människor hon hjälpt genom sin blogg. Som hon på riktigt tror att hennes blogg, någon blogg, hjälper ungdomar att må bättre. Psykisk ohälsa är faktiskt väldigt mycket djupare än en ytlig blogg. Hon fortsatte blogga för att hon gjorde gott och kunde förändra. ( in my ace, att det var hennes drivkrafter. Hon drevs av mammon.).

Jag förvånas över att hon ännu en gång ändrar och förskönar händelsen. Nu påstår hon att hon var säker på att det var hennes kompis igen. Tyvärr frågar inte Janne varför hon inte såg det när hon stack ut huvudet första gången. Eller varför hon lät sin son gå ut och peta på honom. Om hon inte är halvblind måste hon vetat att det inte var kompisen vid det laget. De flesta känner igen sin kompis om man står över den.

Hon påstår vidare att kompisen bodde hos henne när detta hände. Något hon inte nämnt tidigare. I dokumentären pratar hon och kompisen om att han brukade sova där. Ganska långt från att bo, enligt mig.

Margaux säger att hon bad om ursäkt. Redan efter två dagar, och sen efter ett par dagar igen. Och påstår att folk inte ville förlåta. Man kan ju undra om hon glömt att hon i dokumentären dels sa att ursäkterna var skrivna av någon annan. Och att hon stängde av sociala medier. Och därmed omöjligen tagit del av kritiken. Jag undrar vad Margaux umgås i för kretsar, när hon tycker att en ursäkt skriven av någon annan ska räcka.

Hon försöker oxå tona ner mannens situation. Hon kallar honom blodig och okontaktbar i dokumentären. Vilket är ganska allvarligt. Mannen vaknar inte när Arnold petar på honom, inte heller när det står ett flertal personer lutade över honom och filmar.

I detta inslag är Margaux ute och famlar i felet hon gjorde var att hänga ut honom. Hon har verkligen inte en susning vad folk reagerar på. Man blir oxå nyfiken på vad hon omger sig med för människor, när ingen verkar ha lyckats förklara det för henne.

Hon och Janne talar om drevet. Utan att överhuvud tagit reflektera över att det kanske inte var något drev. När Margås, talar om att det finns dom som håller på ännu, känner jag mig träffad.

Jag blir förbannad över att hon kallar mig som enskild individ för drev. Jag blir förbannad över att hon utmålar mig som någon som bara sitter hemma och mår dåligt. Jag blir förbannad över att hon påstår att att jag skulle må bra av att se framgångsrika personer falla och att jag bara sitter hemma och väntar på att nästa framgångsrika kvinna ska göra en tabbe, så jag kan sätta tänderna i den. Hon inte ens reflekterar över faktumet att hon själv talar om det hela tiden skulle vara den i särklass största orsaken till att detta är en ständigt aktuell fråga. .

När Margaux talar på det sättet förringar hon kritiken hon får. Den handlar inte egentligen, utan om människor som mår dåligt i sig själva.

Janne Josefsson är feg i samtalet, han ställer inga brännande frågor eller ifrågasätter Margaux. Av skjutjärnsjournalist som han en gång varit syns inget. Janne bor på skyddad adress på grund av hot han fått genom det arbete han haft. Då tycker Margaux att hon oxå ska få skyddad adress. Trotts att det inte finns några hot mot henne.

Tack, kände inte till poddens existens. Ska lyssna senare.

Och bra skrivet av dig!

Margaux Dietz har ju uttryckt en önskan om att ANDRA inte ska ”älta” det som hänt. Men håller ämnet ständigt aktuellt själv i intervju efter intervju.

Verkar vara en puttenuttig myspys-blogg som Janne har på ålderns höst.

”Margaux och Janne upptäcker att de har mer gemensamt än vad man kan tro. Det blir samtal om att vara i ett drev men också om hur man tar sig ur det och vad man lär sig av det. Vidare så spånas serier som ”Maggan och Janne” fram och Margaux får hjälp med vad hon ska jobba med framåt av Syokonsulent Josefsson.”

Ska bli intressant vad hon får för jobbtips. Bör hon månne bli tandläkare?
Citera
2023-04-04, 17:41
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doodley
Tack, kände inte till poddens existens. Ska lyssna senare.

Och bra skrivet av dig!

Margaux Dietz har ju uttryckt en önskan om att ANDRA inte ska ”älta” det som hänt. Men håller ämnet ständigt aktuellt själv i intervju efter intervju.

Verkar vara en puttenuttig myspys-blogg som Janne har på ålderns höst.

”Margaux och Janne upptäcker att de har mer gemensamt än vad man kan tro. Det blir samtal om att vara i ett drev men också om hur man tar sig ur det och vad man lär sig av det. Vidare så spånas serier som ”Maggan och Janne” fram och Margaux får hjälp med vad hon ska jobba med framåt av Syokonsulent Josefsson.”

Ska bli intressant vad hon får för jobbtips. Bör hon månne bli tandläkare?
Tyvärr inte tandläkare. Undersökande journalist har hon tänkt.
Citera
2023-04-04, 18:31
Medlem
Citat:
Tyvärr inte tandläkare. Undersökande journalist har hon tänkt.

Hahaha!

Har lyssnat på det nu.

”Jag känner verkligen att” sa Margaux några gånger.

Fick en känsla av att Josefsson började inspelningen med att säga att han måste pissa. Väl inne på toaletten googlade han på
Margaux för att få ett hum om vem hon är. Margaux är knappast en person han intresserat sig för särskilt mycket tidigare i livet.

Sedan var han artig, men inte särskilt engagerad. Att Margaux fortsätter ha med sin son på sociala medier vet nog inte Josefsson något om.

Sedan var det den där vanliga schablonen om att ”folk sitter hemma” och skriver. Medan det i själva verket kan loggas in på t ex Flashback på lunchpausen på jobbet. Eller på natten när man måste vara vaken pga jour. Dvs det är en stereotyp att det är folk ”som sitter hemma och mår dåligt”. De flesta är nog dessutom mer välutbildade än Margaux som bara gått gymnasiet.

Men som sagt, Josefsson var inte särskilt engagerad. Han fattade kanske inte att Margaux inte kan ha att göra säljsamarbeten som jobb längre eftersom ingen vill samarbeta med henne längre.

Publicerades podden idag? Margaux har ännu en gång - flera månader efter händelsen med mannen utanför dörren - ältat om samma sak, och ljugit igen. Eller om hon kallar det ”min sanning” när hon förskönar sådär.

Trots att hon själv fortsätter älta så vill hon att andra ska lägga av. Hahaha. Varför slutar hon inte ställa upp i media då med samma sorgliga story?
Citera
2023-04-04, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenokung
Har hört ett rykte som säger att Margaux har en fin och len sångröst, stämmer det? I så fall kan hon bli nya cissi wallin och göra en karriär inom musiken.

Är det den där låten med de blåsta blondinerna du tänker på?

https://youtu.be/HNeVHE7xOSU

Vet inte om de verkligen sjunger själva.
Citera
2023-04-04, 20:38
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Är det den där låten med de blåsta blondinerna du tänker på?

https://youtu.be/HNeVHE7xOSU

Vet inte om de verkligen sjunger själva.
Det gör dom säkert. Margaux har en frireligiös bakgrund, då kan de flesta sjunga.

Men det är inte direkt samhällsansvar, förändring och att hjälpa andra man tänker på när man ser videon. Mer materialism, ytlighet och människor med stora egon.
Citera
2023-04-05, 20:17
Medlem
Citat:
Det gör dom säkert. Margaux har en frireligiös bakgrund, då kan de flesta sjunga.

Men det är inte direkt samhällsansvar, förändring och att hjälpa andra man tänker på när man ser videon. Mer materialism, ytlighet och människor med stora egon.

Oj, jag kände inte till det frireligiösa. Är det livets ord precis som Ebba?

Jag har sett några av Margaux Dietz videor. T ex den där hon visar sin lägenhet som ska säljas. Då och då är hon framför en spegel och man kan se att hon är ensam och knallar omkring hemma och pratar in i mobilen medan hon filmar sig själv och de olika rummen.

Ganska märkligt beteende egentligen, men det är ju ett nutidsfenomen. Hon pratar i inspelningsögonblicket som för sig själv men vänder sig till en tänkt publik. ”Hörru ni...” tituleras de kommande åskådarna. Men just där och då är det ju som att hon går runt hemma och pratar för sig själv.
Citera
2023-04-05, 21:23
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Oj, jag kände inte till det frireligiösa. Är det livets ord precis som Ebba?

Jag har sett några av Margaux Dietz videor. T ex den där hon visar sin lägenhet som ska säljas. Då och då är hon framför en spegel och man kan se att hon är ensam och knallar omkring hemma och pratar in i mobilen medan hon filmar sig själv och de olika rummen.

Ganska märkligt beteende egentligen, men det är ju ett nutidsfenomen. Hon pratar i inspelningsögonblicket som för sig själv men vänder sig till en tänkt publik. ”Hörru ni...” tituleras de kommande åskådarna. Men just där och då är det ju som att hon går runt hemma och pratar för sig själv.
Angående att prata för sig själv. Om folk från förr hade fått en blick in i vår tid, skulle de trott att alla var psykotiska. Folk som går runt med handsfree och talar i mobilen exempelvis. De ser ju oxå ut att bara prata rätt ut i luften. Jag tror det skulle vara ganska lätt att vänja sig vid/ lära sig, om man exempelvis drömde om att bli stor på youtube.

Jag har läst någonstans att Margaux familj tillhörde Jehovas när hon var barn. Men jag vet inte. Idag ska Margaux ha ett nära samröre med Hillsong, något Ebba oxå gör.
Citera
2023-04-05, 23:46
Medlem
Citat:
Angående att prata för sig själv. Om folk från förr hade fått en blick in i vår tid, skulle de trott att alla var psykotiska. Folk som går runt med handsfree och talar i mobilen exempelvis. De ser ju oxå ut att bara prata rätt ut i luften. Jag tror det skulle vara ganska lätt att vänja sig vid/ lära sig, om man exempelvis drömde om att bli stor på youtube.

Jag har läst någonstans att Margaux familj tillhörde Jehovas när hon var barn. Men jag vet inte. Idag ska Margaux ha ett nära samröre med Hillsong, något Ebba oxå gör.

Vad är Hillsong? Nåt sångigt religiöst? Och hur känner du till att hon har samröre med dem?

En del kristna - men kan också vara andra - har nåt slags lite enkelspårigt ”positivt tänkande”. Eller jag menar: det är väldigt ytligt.
Citera
2023-04-06, 00:35
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Vad är Hillsong? Nåt sångigt religiöst? Och hur känner du till att hon har samröre med dem?

En del kristna - men kan också vara andra - har nåt slags lite enkelspårigt ”positivt tänkande”. Eller jag menar: det är väldigt ytligt.
Angående kristna, jag tror att de flesta är troende lite till mans. De flesta tror iallafall på något.
Jag känner och har känt många kristna. Både inom svenska kyrkan och frireligiösa. De flesta är jätte bra människor. Vad jag har väldigt svårt för är människor på högt uppsatta positioner inom kyrkan, som utnyttjar och utövar sin makt över andra människor för egen vinning. Det blir synligast inom frikyrkorna, men förekommer säkert inom Svenska kyrkan oxå. Och inom katolisimen, där skyddar ju de högt uppsatta pedofiler. Men medlemmarna i församlingarna är ofta godhjärtade vänliga människor, ingen skam över dom.

Vad Hillsongs är är omtvistat. Fundamentalistisk sekt ifokus det i sin artikel om Ebbas anknytning till dem (https://aktuelltfokus.se/ebba-busch-...na-sektkyrkan/). Aftonbladet skrev antigaykyrkan ( https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...-antigaykyrkan ).

Hillsong är en så kallad karismatisk kyrka, liknade Livets Ord. De tycker att det är okey att vältra sig i lyx och leva ett liv i sus och dus. Du (läs ledarna) har förtjänat och är värda det. Ledarna och de högst uppsatta står i direkt förbund med gud. Och att ifrågasätta deras ord är som att ifrågasätta Gud fadern själv.

Hillsong drivs av ungdomlig anda och mycket musik, det är fartfyllda möten där inte mycket vikt läggs vid Jesus. De kommer från Australien och är etablerade i ca 40 länder ( https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hillsong_Church_Sverige).

Att Margaux är medlem där har jag nog mest läst om här och på skvaller sidor. Men hon beter sig verkligen som värsta frireligiösa ledaren i samband med trapphus- gaten. Hon har helt orimliga förklaringar hon vill att folk ska köpa utan att ifrågasätta. Hon anser sig ha rätt att diktera när, var och hur frågan ska talas om. Hon ändrar utan att blinka en sekund sin historia från dag till dag. Kanske därför att hon är van vid att ingen vågar fråga. Hon säger en sak och gör en annan. Och hon framställer sig som martyr.
Citera
2023-04-06, 00:38
Bannlyst
Hon är en äcklig jävla eurofitta som borde flytta ner till kontinenten. Fyfan vilket pack. Vitt jävla bögslödder å så har hon barn också usch fy fan . Riktigt groteskt vidrig jävla eurofitta
Citera
2023-04-06, 15:18
Medlem
Citat:
Angående kristna, jag tror att de flesta är troende lite till mans. De flesta tror iallafall på något.
Jag känner och har känt många kristna. Både inom svenska kyrkan och frireligiösa. De flesta är jätte bra människor. Vad jag har väldigt svårt för är människor på högt uppsatta positioner inom kyrkan, som utnyttjar och utövar sin makt över andra människor för egen vinning. Det blir synligast inom frikyrkorna, men förekommer säkert inom Svenska kyrkan oxå. Och inom katolisimen, där skyddar ju de högt uppsatta pedofiler. Men medlemmarna i församlingarna är ofta godhjärtade vänliga människor, ingen skam över dom.

Vad Hillsongs är är omtvistat. Fundamentalistisk sekt ifokus det i sin artikel om Ebbas anknytning till dem (https://aktuelltfokus.se/ebba-busch-...na-sektkyrkan/). Aftonbladet skrev antigaykyrkan ( https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...-antigaykyrkan ).

Hillsong är en så kallad karismatisk kyrka, liknade Livets Ord. De tycker att det är okey att vältra sig i lyx och leva ett liv i sus och dus. Du (läs ledarna) har förtjänat och är värda det. Ledarna och de högst uppsatta står i direkt förbund med gud. Och att ifrågasätta deras ord är som att ifrågasätta Gud fadern själv.

Hillsong drivs av ungdomlig anda och mycket musik, det är fartfyllda möten där inte mycket vikt läggs vid Jesus. De kommer från Australien och är etablerade i ca 40 länder ( https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hillsong_Church_Sverige).

Att Margaux är medlem där har jag nog mest läst om här och på skvaller sidor. Men hon beter sig verkligen som värsta frireligiösa ledaren i samband med trapphus- gaten. Hon har helt orimliga förklaringar hon vill att folk ska köpa utan att ifrågasätta. Hon anser sig ha rätt att diktera när, var och hur frågan ska talas om. Hon ändrar utan att blinka en sekund sin historia från dag till dag. Kanske därför att hon är van vid att ingen vågar fråga. Hon säger en sak och gör en annan. Och hon framställer sig som martyr.

Margaux Dietz:

”– Jag hoppas att vi inte behöver älta den här händelsen för evigt, säger hon”

https://omni.se/a/15W6ee

Och ändå fortsätter hon själv att ta upp den i intervju efter intervju. Nu helt nyligen i det nyss släppta avsnittet av Josephssons Podd.

Hon vill förstås bara ha likes och smicker. Rättmätig kritik kallas för hat och drev. Eftersom hon tycks ha en personlighet som inte riktigt klarar av att i grunden förstå vilka fel andra anser att hon gjort försöker hon skylla kritiker och arga följare på att de typ är loosers och någon slags (kvinnliga?) incels som ”sitter hemma och hatar.” Det är som att hon är fast i en äldre bild av att folk bara har stationära datorer och tangentbord. Och är avundsjuka och missunnsamma. Allt för att hon tycks sakna förmåga att reflektera på riktigt och förstå.
Citera
2023-04-06, 16:33
Medlem
brianmolkos avatar
Hur lyckas man bli blodig när man är full och hur blir man full i oktober ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in