Citat:
Ursprungligen postat av
MachDiamonds
Nä du gubben. Det är du som säger att världen kommer gå under. Det är du som har gemensam grund med Nostradamus.
Jag skrev:
Citat:
Med tanke på att planeten som vi känner den står på spel är det också rimligt att väga in i en riskanalys.
Citat:
Jag skrev att vetenskapen frsnlsgs
Jag pratar termodynamik, du pratar domedagsprofetior.
Berätta mer om när världen ska gå under herr domedagsprofet.
När skulle världen gå under sa du? Är ditt datum samma som Nostradamus?
Kan du berätta vilket datum världen kommer gå under herr domedagsprofet?
Vad säger dina klimatprofeter?
Nej, du tog upp [domedags]sekter varpå jag tog upp att riskerna är vetenskapligt belagda och inte något Nostradamus kommit med.
Varpå du började argumentera för att dessa var ekvivalent. Läs vad du skrivit.
Du kan ingenting om termodynamik.
Här är din senaste blunder
Citat:
Ursprungligen postat av
MachDiamonds
De skriver sedan:
However, after two weeks, due to dispersion/dilution, water vapour heating started to dominate the top-of-the-atmosphere radiative forcing, leading to a net warming of the climate system.
Och här blir det galet. Man kan inte få motsatt effekt av en substans genom att spä ut den, eller sprida ut den. Det är ju för fan som homeopati.
Trots att Xenonen redan förklarat detta.
Citat:
Resultatet blir att växthusgaser på den höjder strålar ut mer energi mot rymden än de absorberar underifrån.
Exakt detta är vad "cooling" innebär. Det omvända innebär "warming".
Men det går ju inte att lära dig något. Du spyr ur dig skit som svar istället för att vara tacksam och glad för att du lärt dig något nytt.
Och ja, en växthuseffektdriven uppvärmning leder till att stratosfären kyls med fallande temperatur. Detta har observerats och är ytterligare en pusselbit i det stora evidenspusslet.