2023-01-14, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
och varför skulle hon bli uttagen till VM?

Han pratade väl om Astrid?
Citera
2023-01-14, 11:14
Medlem
katws avatar
Louise Lindström berättar i Falu-Kuriren varför hon varit frånvarande sedan Bruksvallarna:

Citat:
Inte en tävling mellan den 20 november och 13 januari.

Nu berättar Louise Lindström, 22, om varför hon varit borta från tävlingsspåret i nästan två månader.

– Det har varit allt från sjukdomsproblem till magproblem och mentala besvär också.

Hon säger att hon även hade problem innan Bruks och kanske inte borde ställt upp där. Hon har inte gjort många träningspass den senaste månaden men mår bättre nu och hoppas att ta en plats till U23-VM.
Citera
2023-01-14, 12:36
Medlem
Hagström ska alltså åka alla tre VC plus SM innan VM - tufft schema
Citera
2023-01-14, 12:42
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allleee
Aha, jag kanske lyssnade så dåligt.
Citera
2023-01-14, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Nu säger Peter Jonsson, SVT, att Ida Dahl sagt att om hon blir uttagen till 30 km på VM så tänker hon åka både den och Vasaloppet.

Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
och varför skulle hon bli uttagen till VM?

Citat:
Ursprungligen postat av allleee

Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Aha, jag kanske lyssnade så dåligt.

Astrid har hela tiden haft som mål att bli uttagen till 3-milen och kombinera med Vasaloppet. Men nu har även Ida öppnat för det om hon skulle få en fråga, vilket kom som lite av en överraskning för mig men det är väl en möjlighet som inte dyker upp vid varje mästerskap. Finns en artikel om det, där hon svarar på den frågan, på ski classics site.
Senast redigerad av surfin_t 2023-01-14 kl. 14:22.
Citera
2023-01-14, 16:14
Medlem
FNLSs avatar
Det räcker till Livigno för Svahn, så får man ta det därifrån. Håller hon hög klass där borde hon kunna göra det lika bra i klassiskt
Citera
2023-01-14, 18:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Jag gillar Linn Svahns uttalande om vallarna:

Citat:
Grabbarna i vallaboden har gjort det jättebra, men jag hade inte tillräckligt bra skidor i alla fall.

Det var ord och inga visor. Hon tar kritiken till en ny nivå.
Citera
2023-01-14, 19:07
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag gillar Linn Svahns uttalande om vallarna:

Det var ord och inga visor. Hon tar kritiken till en ny nivå.

Vad var kontexten till uttalandet?

Linn kan ju ha syftat på att hon inte hade vunnit oavsett hur bra skidorna varit. Om hon inte hade dagsformen, menar jag.

Edit: Nu läste jag i Linn Svahn-tråden att skidorna var tydligt sämre än konkurrenternas.
Senast redigerad av Stefan4 2023-01-14 kl. 19:15.
Citera
2023-01-14, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Vad var kontexten till uttalandet?

Linn kan ju ha syftat på att hon inte hade vunnit oavsett hur bra skidorna varit. Om hon inte hade dagsformen, menar jag.

Edit: Nu läste jag i Linn Svahn-tråden att skidorna var tydligt sämre än konkurrenternas.

Kontexten var egentligen snarare att hon försvarade vallarna en aning. Att det saknades rätt skidpar för föret snarare än att dom inte gjort sitt jobb. Att dom inte kunde göra mer.
Citera
2023-01-14, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Antalet tester baseras inte på uppnådda resultat senaste tre månaderna, utan över en längre tid. Jonna behöver dessutom vistelserapportera så henne kan de testa oanmält varje dag.

Kan vara bra att kolla upp grundläggande fakta innan man börjar misstänka folk för doping.

Det är väl klart att åkare som hamnar på pallen testas mer än de utanför topp 20, och framförallt mer än de som inte ens tävlar. Frida sa att hon hade testats 6-7 (under TDS?) och sa själv att det är ovanligt att man testas om man inte hamnar högt upp i resultatlistan.

Men du vet bättre?
Citera
2023-01-14, 19:40
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Kontexten var egentligen snarare att hon försvarade vallarna en aning. Att det saknades rätt skidpar för föret snarare än att dom inte gjort sitt jobb. Att dom inte kunde göra mer.

Frågan som osökt ändå reser sig är: Vem har helhetsansvaret för att skidornas beskaffenhet och preparering är optimal?
Citera
2023-01-14, 19:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
svårt gå under jorden när man dagligen måste rapportera var man är...

Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Innan alla börjar förklara för dig hur det funkar, är det inte rimligare att du kollar upp det och hittar nån form av bevis för att hon inte blivit testad innan du börjar fantisera ihop vad som SKULLE KUNNA hänt? Du har inga som helst belägg för att hon har hållt sig undan i nån håla i norrland, än mindre att hon inte skulle bli testad var hon än befinner sig. "Vistelserapportering", om du vill googla.

Jag har som sagt ingen info på att hon har testats, och har inte ni det heller så finns det ju inget bevis på att hon har testats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in