2022-11-22, 14:10
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Jonna är absolut inte borta innan det startat. Om det stannar vid det här och inget betydande längre formtapp. Hade ju enormt snitt på de få löp hon gjorde ifjol och säsongen är lång. Fler kommer drabbas.

Fast hon har redan uttalat sig om att avstå TdS mtp VM uppladdningen. Så i praktiken är det kört redan innan Rukabeskedet.

Håller med annars att många kommer att drabbas. Calle är säkerligen en av dessa.
Slitstarka åkare gynnas, tror t ex att Brennan poppar upp och som nämnts så kommer Fähndrich komma topp-5 I totalen.

Kul att Ribom är med i Ruka.

Franska truppen.

Lucas Channavat 🇫🇷
Jules Chappaz 🇫🇷
Renaud Jay 🇫🇷
Richard Jouve 🇫🇷
Hugo Lapalus 🇫🇷
Maurice Manificat 🇫🇷
Clément Parisse 🇫🇷
Théo Schely 🇫🇷

Delphine Claudel 🇫🇷
Léna Quintin 🇫🇷

Ingen Lapierre, Chautemps, Dolci och Gal.
Citera
2022-11-22, 14:28
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Sedan återstår det väl att se hur förbundets ovilja att låta juniorer köra världscup kommer påverka för det är faktiskt inte långt bort för honom.

Är inte Falun lagom att debutera i?
Citera
2022-11-22, 14:30
Medlem
Alkibiadess avatar
Skar positivt covidtest, Wiig ersätter. Frågan är om det blir några fler fall i norska laget fram till Ruka.
Citera
2022-11-22, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Jonna är absolut inte borta innan det startat. Om det stannar vid det här och inget betydande längre formtapp. Hade ju enormt snitt på de få löp hon gjorde ifjol och säsongen är lång. Fler kommer drabbas.

men lite oroväckande ihållande ändå skulle jag snart säga. men bra att dom inte stressar igång till Norge heller när läget är osäkert
Citera
2022-11-22, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Är inte Falun lagom att debutera i?

Ska han med innan dess får han ju vinna en plats också. 7-8 räcker inte nationellt om det inte är väldigt många avhopp. Sprinten var sjukt imponerande men med tillfälligheter, prologen räcker inte i det fallet.

Jag tror visserligen han kan lyckas, men där blir Idre och Östersund avgörande och så beror det på hur han lägger upp det med långloppen som jag fått intrycket att han kommer köra en del i.
Citera
2022-11-22, 15:39
Medlem
Citat:
Skar positivt covidtest, Wiig ersätter. Frågan är om det blir några fler fall i norska laget fram till Ruka.

Det var väl ett fall bland damerna också,Haga tror jag.

Man får väl hoppas att inga fler bland de norska åkarna blir smittade. Med ryssarna borta blir världscuptävlingarna ganska ointressanta om även flera norska åkare saknas.
Senast redigerad av Ms-X 2022-11-22 kl. 15:55.
Citera
2022-11-22, 15:39
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ska han med innan dess får han ju vinna en plats också. 7-8 räcker inte nationellt om det inte är väldigt många avhopp. Sprinten var sjukt imponerande men med tillfälligheter, prologen räcker inte i det fallet.

Jag tror visserligen han kan lyckas, men där blir Idre och Östersund avgörande och så beror det på hur han lägger upp det med långloppen som jag fått intrycket att han kommer köra en del i.

JVM ligger ju annars tidigt i år och går ju i Kanada så det är kanske något läger på på plats och då återstår bara världscuperna efter VM.
Citera
2022-11-22, 15:43
Medlem
Citat:
Kan ju fundera på fördelning mellan sprint och distans för de uttagna.

Trodde kanske inte Burman skulle bli uttagen.

Burman borde inte ha blivit uttagen. Men tydligen kan man åka hur dåligt som helst i premiären och ändå bli uttagen.
Citera
2022-11-22, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Tycker uttagningen är helt rätt. Är väl Maja på distans och Burman som kan ifrågasättas.

Det fanns ju inte så många distansåkare att välja på och då var man tvungen att låta ett antal sprintåkare dubblera. Den enda sprintåkaren som gjorde ett hyfsat distanslopp var Johanna Hagström. Ribom åkte inte och Dyvik var väl ca. 3 minuter efter Ebba i fristilsloppet. Maja var "bara" knappt 1,5 minuter efter Ebba på 10 km K.

Problemet är att inga av dessa sprintåkare är några vassa distansåkare. Det fanns /finns förhoppningar på Ribom men än har hon inte övertygat på distans.

Dyvik skulle nog ha åkt det klassiska loppet istället för fristilsloppet. Utan resultat i sprinten och ett dåligt fristilslopp får hon nog vara glad för platsen i sprintlaget.
Citera
2022-11-22, 16:42
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk

I intervju med Falu-Kuriren sa han att det blir träningsläger med Lager 157 och sedan långlopp i Bad Gastein 10-11 december. Efter det är kalendern tom.

Citat:
- Hur värderar du världscupen kontra långloppscupen?

- Traditionella skidåkningen är huvudfokus nu, hela vintern.

- Vad säger Lager 157-cheferna om det?

- Vi har kommit överens om att det är så vi ska göra. Vi tar det lite säsong för säsong, men det här året är det det som är prioriteringarna.
Citera
2022-11-22, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
I intervju med Falu-Kuriren sa han att det blir träningsläger med Lager 157 och sedan långlopp i Bad Gastein 10-11 december. Efter det är kalendern tom.
Ganska riskabelt att stå över en av de två juniorhelger som jag antar (inte orkat ta reda på uttagskriterierna) avgör uttagningen till JVM. Tove Ericsson petades ju till förmån för en riktig medelmåtta så skulle inte förvåna om det händer igen.
Citera
2022-11-22, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Fast hon har redan uttalat sig om att avstå TdS mtp VM uppladdningen. Så i praktiken är det kört redan innan Rukabeskedet.

Håller med annars att många kommer att drabbas. Calle är säkerligen en av dessa.
Slitstarka åkare gynnas, tror t ex att Brennan poppar upp och som nämnts så kommer Fähndrich komma topp-5 I totalen.

Kul att Ribom är med i Ruka.

Franska truppen.

Lucas Channavat 🇫🇷
Jules Chappaz 🇫🇷
Renaud Jay 🇫🇷
Richard Jouve 🇫🇷
Hugo Lapalus 🇫🇷
Maurice Manificat 🇫🇷
Clément Parisse 🇫🇷
Théo Schely 🇫🇷

Delphine Claudel 🇫🇷
Léna Quintin 🇫🇷

Ingen Lapierre, Chautemps, Dolci och Gal.

Ah det hade jag faktiskt helt förträngt. Får se om en eventuellt segdragen förkylning får henne att ändra plan för att få lopp i kroppen och kör TdS ändå. Nåväl. Synd tycker jag som vill se världscupen prioriteras bland svenskarna flest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in