2023-01-14, 19:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Svenska åkare har gjort såhär så långt bak jag kan minnas - och man har kommit undan med detta. Folk glömmer bort att längdskidor är en liten sport som domineras av Nordbor, som gör lite vad dom vill.

Ja det är ju lite som med Anna Magnusson, "äntligen har det lossnat" när hon sköt fullt och åkte typ snabbast av alla. Jag menar det är ju sunt att va lite kritisk när sådant händer, liksom när Sundling plötsligt är i toppform efter en tids dvala med orörlig hand.

Men skulle det senare visa sig att Sundling och Magnusson fyllt på depåerna så kommer många sedan säga, "ja jag misstänkte detta". Lite som när Patrik Sjöberg först vågade ifrågasätta Ludmila efter att hon åkt dit. Typiskt svenskt att vara naiv och kappvändare?
Citera
2023-01-14, 19:59
Medlem
Neofytens avatar
Jag trodde det var lag på att den som vinner TdS också vinner totala världscupen?
Citera
2023-01-14, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Kontexten var egentligen snarare att hon försvarade vallarna en aning. Att det saknades rätt skidpar för föret snarare än att dom inte gjort sitt jobb. Att dom inte kunde göra mer.

sådant kanske man förlorar på när man inte är med i landslaget och har tillgång till alla deras tester av skidor in i säsongen

för hon är väl också utanför det
Citera
2023-01-14, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det är väl klart att åkare som hamnar på pallen testas mer än de utanför topp 20, och framförallt mer än de som inte ens tävlar. Frida sa att hon hade testats 6-7 (under TDS?) och sa själv att det är ovanligt att man testas om man inte hamnar högt upp i resultatlistan.

Men du vet bättre?
Inget av det du skriver är något jag sagt emot.
Citera
2023-01-14, 20:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Antalet tester baseras inte på uppnådda resultat senaste tre månaderna, utan över en längre tid. Jonna behöver dessutom vistelserapportera så henne kan de testa oanmält varje dag.

Kan vara bra att kolla upp grundläggande fakta innan man börjar misstänka folk för doping.

Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Inget av det du skriver är något jag sagt emot.

Jo det gjorde du.
Citera
2023-01-14, 20:25
Medlem
Citat:
Jo det gjorde du.
Äsch, jag orkar inte mer. Du har såklart rätt att Jonna inte blivit testad på hela hösten.
Citera
2023-01-14, 20:26
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Nu handlade det främst om det är rimligt att gå under jorden en längre tid pga svår skada och poppa fram sen helt plötsligt i sin bästa form någonsin. Men det är bara typiskt svenskt eller?
En längre tid = tre veckor? Du blir bara krångligare och krångligare
Citera
2023-01-14, 21:59
Medlem
Jag har inte sett tävlingarna i Falun, men läste på text-TV att Ebba gick till final i sprinten, men inte Linn... och att Ebba dessutom kom 2:a. Jag har förstått att föret var tungt, vilket borde gynna Ebba. Väldigt kul för Ebba och det visar väl att hon är i bra form efter sjukdomen. Härligt!
Citera
2023-01-14, 22:39
Medlem
Green-Spirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag gillar Linn Svahns uttalande om vallarna:

Citat:
Grabbarna i vallaboden har gjort det jättebra, men jag hade inte tillräckligt bra skidor i alla fall.

Det var ord och inga visor. Hon tar kritiken till en ny nivå.

Hiding the Diss in plain sight!
Citera
2023-01-14, 23:25
Medlem
Citat:
Ja det är ju lite som med Anna Magnusson, "äntligen har det lossnat" när hon sköt fullt och åkte typ snabbast av alla. Jag menar det är ju sunt att va lite kritisk när sådant händer, liksom när Sundling plötsligt är i toppform efter en tids dvala med orörlig hand.

Men skulle det senare visa sig att Sundling och Magnusson fyllt på depåerna så kommer många sedan säga, "ja jag misstänkte detta". Lite som när Patrik Sjöberg först vågade ifrågasätta Ludmila efter att hon åkt dit. Typiskt svenskt att vara naiv och kappvändare?

haha alltså man måste väl ändå få tillåtas slå igenom utan att bli misstänkt för dopning eller?
Senast redigerad av kroppshydra1337 2023-01-14 kl. 23:30.
Citera
2023-01-14, 23:34
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Jag har inte sett tävlingarna i Falun, men läste på text-TV att Ebba gick till final i sprinten, men inte Linn... och att Ebba dessutom kom 2:a. Jag har förstått att föret var tungt, vilket borde gynna Ebba. Väldigt kul för Ebba och det visar väl att hon är i bra form efter sjukdomen. Härligt!

Ebba kom väl trea?

Jag har inte heller sett tävlingarna, men tyckte det skymtade förbi i någon informationstext.
Citera
2023-01-14, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ebba kom väl trea?

Jag har inte heller sett tävlingarna, men tyckte det skymtade förbi i någon informationstext.
ok, du har säkert rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in