2023-01-13, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Inte en aning, jag vet bara att vistelseort inte avgör hur ofta man testas. Med tanke på hennes framgångar på OS och i WC är hon nog en av de som testats mest senaste året.

Men det är ju enorm skillnad på hur det är tänkt att fungera rent teoretiskt och vad som sker rent praktiskt. Det kan ju vara så att hon inte testats någon gång alls eftersom hon är irrelevant pga uteblivna resultat.
Citera
2023-01-13, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Ja sprint och team-sprint får väl ändå anses som två tävlingar va?

Jo men jag förstår fortfarande inte hur du kan tolka det som 2 andraplatser när det tydligt framgår att hon vann den.
Citera
2023-01-13, 21:33
Medlem
Kan man se sprinten i Skandinaviska cupen på TV någonstans imorgon?
Citera
2023-01-13, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Jo men jag förstår fortfarande inte hur du kan tolka det som 2 andraplatser när det tydligt framgår att hon vann den.

Haha men jag skrev inte "två andraplatser". Jag skrev att hon blev tvåa bakom Maja, vilket va korrekt eller hur?
Citera
2023-01-13, 21:42
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Jonna körde två tävlingar innan OS och blev tvåa bakom säsongens dominant Maja, för att lagom till OS totalt överlägset utklassa henne. Imponerande ja, misstänkt, ja det också. Framförallt att hon gjorde så bra ifrån sig på tremilen trots svårt skadad hand. Att man inte tycker det är för bra för att vara sant är indikation på att man är rätt naiv.

Citat:
Haha men jag skrev inte "två andraplatser". Jag skrev att hon blev tvåa bakom Maja, vilket va korrekt eller hur?
Jo
Citera
2023-01-13, 21:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Jo

Nu handlade det främst om det är rimligt att gå under jorden en längre tid pga svår skada och poppa fram sen helt plötsligt i sin bästa form någonsin. Men det är bara typiskt svenskt eller?
Citera
2023-01-13, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Botteup123
Kan man se sprinten i Skandinaviska cupen på TV någonstans imorgon?
Hos Expressen eller hos alla Bonnierägda lokaltidningar (med abonnemang alltså).
Citera
2023-01-13, 22:16
Medlem
Citat:
Men det är ju enorm skillnad på hur det är tänkt att fungera rent teoretiskt och vad som sker rent praktiskt. Det kan ju vara så att hon inte testats någon gång alls eftersom hon är irrelevant pga uteblivna resultat.
Antalet tester baseras inte på uppnådda resultat senaste tre månaderna, utan över en längre tid. Jonna behöver dessutom vistelserapportera så henne kan de testa oanmält varje dag.

Kan vara bra att kolla upp grundläggande fakta innan man börjar misstänka folk för doping.
Citera
2023-01-13, 23:21
Medlem
Citat:
Nu handlade det främst om det är rimligt att gå under jorden en längre tid pga svår skada och poppa fram sen helt plötsligt i sin bästa form någonsin. Men det är bara typiskt svenskt eller?

svårt gå under jorden när man dagligen måste rapportera var man är...
Citera
2023-01-14, 00:42
Medlem
Citat:

Innan alla börjar förklara för dig hur det funkar, är det inte rimligare att du kollar upp det och hittar nån form av bevis för att hon inte blivit testad innan du börjar fantisera ihop vad som SKULLE KUNNA hänt? Du har inga som helst belägg för att hon har hållt sig undan i nån håla i norrland, än mindre att hon inte skulle bli testad var hon än befinner sig. "Vistelserapportering", om du vill googla.
Citera
2023-01-14, 10:51
Moderator
Schlesiens avatar
Nu säger Peter Jonsson, SVT, att Ida Dahl sagt att om hon blir uttagen till 30 km på VM så tänker hon åka både den och Vasaloppet.
Citera
2023-01-14, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Nu säger Peter Jonsson, SVT, att Ida Dahl sagt att om hon blir uttagen till 30 km på VM så tänker hon åka både den och Vasaloppet.

och varför skulle hon bli uttagen till VM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in