2023-01-13, 10:23
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Ortodox förintelseforskning har ändrat definition av deportering till utrotning, utan några bevis för detta.

Men som Raul Hilberg poängterat så använder sig nazisterna av telepati, kodord och hemligt språk för att kommunicera med varandra. Detta är förklaringen som ges för att det inte finns något dokument som pratar om utrotningen av judar.

För vanliga, rationella och kritiskt tänkande människor, så får man då ställa sig frågan: Är det mer sannolikt att alla nazister är ESPs med telepatiskt förmåga, och man utnyttjar denna evolutionära fördel för att undvika dokumentation kring just utrotningen av judar, trots att man har miljoner och miljoner av dokument.

Alternativt: Det fanns ingen institutionell utrotning av judar, utan detta har varit enskilda fall och inte en central order.

Jag har inte sett mycket bevis för nazisternas telepatiska förmåga, och hade det inte varit smidigare att då skippa all dokumentation? Därför anser jag att alternativ nummer 2 är rimligare, i kombination med de fysikaliskt omöjliga ugnarna som var mer effektiva än någon annan ugn, någonsin, och går helt emot fysikens alla lagar.

Sedan har jag i tidigare poster också sökt upp de dokument som refererats till, för att försäkra mig om att Skogsvatte inte ljugit, men det är sekundärt.

För mig räcker censuren för att förstå att en hund ligger begraven. Man censurerar inte saker när man har sanning på sin sida, man censurerar för att skydda en lögn. Detta syns tydligt i Kina, Nordkorea, förintelsen och med Covid-19.
Det där är ju rent ljug.
Här kan du läsa Himmlers tal i Posen, faksimil.
https://en.wikipedia.org/wiki/Posen_...ct_4,_1943.jpg

Det är förnekarna som ändrat betydelsen av "ausrotten" till "deportation"
Ausrotten betyder utrota och inget annat.
Citera
2023-01-13, 10:48
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
För att forskningen skall accepteras så måste ju någon åtminstone titta på den och den måste kunna publiceras och det måste finnas en diskussion.

Snubben från Max Planck hade säkert velat gå igenom den processen. ...Men han ställdes inför rätta och hans forskning förstördes.

Jag fattar fortfarande inte hur du kan tro att nya rön, som går stick i stäv med det gängse narrativet, skulle accepteras om sådan forskning är 1) förbjuden i lag, 2) forskaren ställs inför rätta, 3) forskningen beslagtas och förstörs.

Dags att avsluta detta. Jag vet fortfarande inte vad jag skall tro i frågan. Låt oss säga att jag har gått från att inte ha några invändningar till rådande narrativ till att ha blivit agnostiker.
Germar fick sparken från Max PLanckinstitutet.
Citera
2023-01-13, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Det där är ju rent ljug.
Här kan du läsa Himmlers tal i Posen, faksimil.
https://en.wikipedia.org/wiki/Posen_...ct_4,_1943.jpg

Det är förnekarna som ändrat betydelsen av "ausrotten" till "deportation"
Ausrotten betyder utrota och inget annat.

Utrota fattigdom innebär också att man skall döda samtliga fattiga? 😏
Utrota hungersnöd innebär att man dödar alla hungriga? 😏

Informera gärna ICC att FN begår folkmord på hungriga.
https://fn.se/aktuellt/ovriga-nyhete...trota-hungern/

Som sagt, försvanskade vittnesmål, godtycklig tolkning av dokumentation, telepati och lögner ligger till grund för förintelsemyten.
Citera
2023-01-13, 12:42
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

Som sagt, försvanskade vittnesmål,

Kan du utveckla lite vad du vet om detta, gällande Oskar Gröning?
Det brukar ofta sägas på dessa sidor att vittnesmålen är förvanskade eller att vittnena är torterade.
Men få eller ingen kan visa upp några säkra källor på detsamma.
Berätta vad du vet om Oskar Grönings vittnesmål, tack.

/VV
Citera
2023-01-13, 12:42
Medlem
Citat:

Som sagt, försvanskade vittnesmål, godtycklig tolkning av dokumentation, telepati och lögner ligger till grund för förintelsemyten.

Fast det är ju ni förnekare som står där den ”godtyckliga tolkningen” för du kan absolut ingenstans hitta samtida seriösa fakta på att ”ausrotten” skulle betyda nåt annat än just utrota, och ser man till vad Himmler vidare säger i talet så undanröjer han ju själv med sina egna ord alla möjligheter att tolka det han säger som något annat än att det handlar om att avsiktligt döda judarna, fysiskt utrota dem.

Detta är grundligt förklarat i bl a denna artikel.
https://phdn.org/archives/holocaust-...usrotten.shtml

Sen kanske du ska fundera på hur mycket bl a du själv, och andra förnekare i tråden, utan att blinka drar iväg med offtopic.
Citera
2023-01-13, 16:04
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

Att utrota fattigdom är inte att döda fattiga. Skärpning.

Att utrota "die Juden" är att utrota människor.

Citat:
'Det judiska folket utrotas', säger varje partikamrat, 'naturligtvis, det står i vårt program, eliminering av judarna, utrotning, det gör vi'. Och så kommer de alla, de präktiga 80 miljonerna tyskar, och var och en har sin anständiga jude. Naturligtvis är de andra svin, men just den här är en prima jude. Av alla dem som pratar på detta sätt har ingen sett på, ingen stått ut med det. De flesta av er vet vad det betyder när hundra lik ligger bredvid varandra, när 500 ligger där eller när 1000 ligger där. Att ha stått ut med detta, och – bortsett från undantag på grund av mänsklig svaghet – ha förblivit anständiga, det har gjort oss hårda. Detta är ett ärofullt blad i vår historia som aldrig skrivits och som aldrig kommer att skrivas, för vi vet hur svårt vi skulle ha det om vi ännu idag i varje stad – under bombanfallen och krigets bördor och umbäranden – hade judar som hemliga sabotörer, agitatorer och uppviglare. Om judarna fortfarande vistades i den tyska folkkroppen, skulle vi nu förmodligen ha kommit till det läge vi var i 1916/17. De förmögenheter de hade, har vi tagit ifrån dem.

Svensk översättning från
https://sv.wikipedia.org/wiki/Posentalen
Citera
2023-01-14, 09:53
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
I
It is often assumed that the decision to launch the Final Solution was taken on this occasion, but this is not so [...].
Frågan om den "slutgiltiga lösningen på judefrågan", Tysklands judepolitik och Wannsee-konferensen är er[/i]-SS [Heinrich Himmler] [...]. Madagaskarplanen har emellertid blivit utdaterad i sken av den politiska utvecklingen.[/indent]
Luther fortsätter:
[indent]Av hur judefrågan skulle lösas.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
För att forskningen skall accepteras så måste ju någon åtminstone titta på den och den måste kunna publiceras och det måste finnas en diskussion.

Snubben från Max Planck hade säkert velat gå igenom den processen. ...Men han ställdes inför rätta och hans forskning förstördes.

Jag fattar fortfarande inte hur du kan tro att nya rön, som går stick i stäv med det gängse narrativet, skulle accepteras om sådan forskning är 1) förbjuden i lag, 2) forskaren ställs inför rätta, 3) forskningen beslagtas och förstörs.

Dags att avsluta detta. Jag vet fortfarande inte vad jag skall tro i frågan. Låt oss säga att jag har gått från att inte ha några invändningar till rådande narrativ till att ha blivit agnostiker.
Citaten är bara för att uppmärksamma och kanske inte relevanta för posentalet.

Har Skogsvatten lämnat tråden?
Vad har ni att tillföra om "ausrotten" som inte är en usel ekvivokation?
Citera
2023-01-14, 10:35
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Fast flera tyska officerare erkänner "morden". En av dem spelandes in när en tysk officerare er känner morden i öst(polen)
https://www.youtube.com/watch?v=CKiqHpbFz68
Citera
2023-01-14, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Fast flera tyska officerare erkänner "morden". En av dem spelandes in när en tysk officerare er känner morden i öst(polen)
https://www.youtube.com/watch?v=CKiqHpbFz68

Det är ju inte det som är på tal dock. Frågan är inte om någon jude dog, utan om det finns ett institutionellt massmord av judar, två helt olika saker.

Detta har han inte erkänt, och det har inte heller någon annan gjort, förutom under tortyr. Det finns inte heller någon teknisk bevisning för att man använt gaskammare, och de går också emot all rim och reson.

Sedan betyder ett erkännande inte mycket. Du känner inte till Sture Bergwall eller? Det var också över 200 människor som erkände att de kidnappat Charles Lindberghs barn. Teknisk bevisning är A och O, och där finns det ingen.

Men du kanske tror på UFOn och Gud för att någon annan sagt att de sett dem?
Citera
2023-01-14, 17:56
Medlem
Citat:
Det är ju inte det som är på tal dock. Frågan är inte om någon jude dog, utan om det finns ett institutionellt massmord av judar, två helt olika saker.

Detta har han inte erkänt, och det har inte heller någon annan gjort, förutom under tortyr. Det finns inte heller någon teknisk bevisning för att man använt gaskammare, och de går också emot all rim och reson.

Sedan betyder ett erkännande inte mycket. Du känner inte till Sture Bergwall eller? Det var också över 200 människor som erkände att de kidnappat Charles Lindberghs barn. Teknisk bevisning är A och O, och där finns det ingen.

Men du kanske tror på UFOn och Gud för att någon annan sagt att de sett dem?
Seriöst svar. Det finns det som juridiskt kallas övertygande bevisning. Men bortsett från detta så vart tog judarna vägen ? Var finns dokument över transporter? Varför nämner inga tyskar dessa transporter? Hur hanterar man de arbetsoförmögena?
Citera
2023-01-14, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plofs
Seriöst svar. Det finns det som juridiskt kallas övertygande bevisning. Men bortsett från detta så vart tog judarna vägen ? Var finns dokument över transporter? Varför nämner inga tyskar dessa transporter? Hur hanterar man de arbetsoförmögena?

Och hur ofta är "övertygande bevisning" enbart byggt på vittnesmål från torterade fångar och lögnare?
Hur många rättegångar utgår med premissen "brottet har skett, ingen teknisk bevisning krävs"?

Det finns fortfarande ingen teknisk bevisning som stödjer att gaskammare använts som massmordsredskap.

Judarna skickades österut, det finns flera trådar som avhandlat detta. Du undrar varför inte torterade fångar, som vittnat om att de varit i koncentrationsläger som inte fanns, inte påtalar transporter av judar?

Har du inte läst trådstarten, vi har ju dokument där tyskar kommenterat precis detta. Är du idiot?
Senast redigerad av GengusKhan 2023-01-14 kl. 21:12.
Citera
2023-01-15, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Löjliga vittnesmål?
Vad får dig att tycka det?

“I would like you to believe me. I saw the gas chambers. I saw the crematoria. I saw the open fires. I would like you to believe that these atrocities happened, because I was there.” – Oskar Gröning

Här sitter du 75 år senare och anser att en SS-man som var där och som berättar vad han såg, är löjlig?

/VV

Jag har visat, i en tråd från 2015, 'Oskar Gröning i rättegång för förintelsen', att Gröning med all sannolikhet inte sa "I saw the gas chambers". Jag presenterade där transkript från intervjun, som var identiska med den bandade intervjun, vilken jag också presenterade, med skillnaden att transkriberingen även innehöll orden "I saw the gas chambers", som alltså inte fanns i den bandade intervjun, dvs. de hade sannolikt lagts till i efterhand. BBC menade sedan i ett yttrande, som jag också hänvisade till, att man i den bandade intervjun skulle ha klippt bort just de orden av utrymmesskäl, vilket förefaller ytterst osannolikt. En glasklar referens till gaskammare är nog det sista man skulle klippa bort. Jag vet att David Irving också har nämnt detta tillägg under ett av sina anföranden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in