2023-01-13, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Du har troligtvis rätt, men du måste förstå att även en bra pappa kan göras till en störd våldsam man av en kvinnas hån och terror, speciellt om hon avslutar med att ta hans älskade barn från honom. Så, även om du troligtvis har rätt bör du komma ihåg att det kan vara precis tvärtom och ändå i slutändan se liladant ut för omvärlden.

Om det varit tvärtom hade väl barnet varit vid liv idag? Säger inte logiken dig det?
Citera
2023-01-13, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoffpotatis
Man väljer själv att vara våldsam, ingen tvingar en.

Ja, han var uppenbarligen våldsam innan. Man går inte från en lugn bra pappa till en barnamördare på grund av ett jobbigt ex. Om det varit så hade vi haft tusentals mördade barn årligen med tanke på alla vårdnadstvister.
Citera
2023-01-13, 09:54
Avslutad
Nu sprids inlägg på sociala medier om en ny Lex. Stackars lilla pojke ❤️
Citera
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoffpotatis
Man väljer själv att vara våldsam, ingen tvingar en.
Är du seriös? Du har inte upplevt eller funderat på många saker i ditt liv märker jag.

Det finns kanske 1 person på miljon som aldrig, aldrig någonsin skulle vara våldsam, men alla andra kan du tvinga att bli våldsamma. Förstör deras jobb, förtsör deras rykte, förstör deras vardag, förstör deras egendom, förstör deras relationer, börja skada deras barns vardag, skada deras barn... någonstans längs denna process kommer alla att med våld stoppa dig om de förstår att du inte tänker sluta.

Våld är aldrig någons första val, men alla kan tvingas dit. Terroriserande fruntimmer är extra bra på att driva in män i ett hörn där det inte finns någon annan utväg. Om man blir tvingad till det har man inte valt det själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miacara
Om det varit tvärtom hade väl barnet varit vid liv idag? Säger inte logiken dig det?

ibland så är inte allt logiskt.
shaken baby syndrom är oftast orsakat omedvetet vid en tillfällig psykos.
En fullt frisk normal person kan skaka sitt barn till stora skador och/eller döds helt omedvetet.

Mycket kan hända om man utsätts för tillräckligt mycket press och skit.
jag påstår inte att det nu är fallet men att behöva kämpa för att träffa sitt barn i 7 års tid pga möjliga lögner och falska påståenden tar ganska mycket på psyket. speciellt om ingen tror dig och alla är emot dig.
som jag skrivit, jag påstår inte att det detta är fallet nu men det kan vara det.
Citera
2023-01-13, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Är du seriös? Du har inte upplevt eller funderat på många saker i ditt liv märker jag.

Det finns kanske 1 person på miljon som aldrig, aldrig någonsin skulle vara våldsam, men alla andra kan du tvinga att bli våldsamma. Förstör deras jobb, förtsör deras rykte, förstör deras vardag, förstör deras egendom, förstör deras relationer, börja skada deras barns vardag, skada deras barn... någonstans längs denna process kommer alla att med våld stoppa dig om de förstår att du inte tänker sluta.

Våld är aldrig någons första val, men alla kan tvingas dit. Terroriserande fruntimmer är extra bra på att driva in män i ett hörn där det inte finns någon annan utväg. Om man blir tvingad till det har man inte valt det själv.

Med det resonemanget borde han väl ha mördat barnets mamma? Pojken var ju helt oskyldig till hans "lidanden".
Citera
2023-01-13, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Mamman är ett klockrent exempel på hur inkompetenta vissa läkare är. Hon är överläkare och psykiatriker men har så dåligt omdöme att hon väljer att dejta och skaffa barn med ett uppenbart psykfall som är helt störd.

Är det för hon är blatte eller kvinna som hon är så värdelös eller både och?

Är det lämpligt att en person med så dåligt omdöme har ett jobb med så stort ansvar över andra människors hälsa när hon inte ens kan ta hand om sig själv?

Du vet om att psykisk ohälsa är ett sjukdomsförlopp som kan växa fram med åren?
Citera
2023-01-13, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Fast vi vet ju inte vilket brott som han ansåg att bonussykonet hade begått emot hans son.
Det är ju bara du som antar att det var 2 barn som bråkade så som barn kan, och sedan baserat på din antagande avgör att inget brott har begåtts och att allt är normalt.

Mamman har ju trots allt separerat från mannen som hade styvbarnen, så det kanske fanns problem där trots allt. Vem vet, vi kommer aldrig få veta sanningen om just det.

Ja självklart så är det mina antagande men tror fortfarande inte att det var brott, jag menar en åtta åring, kom igen, det han själv gjorde är ett brott!

Separationen kan lika gärna vara pga förlusten av ett ofattbart bebis, separationen kan lika gärna vara psykopat exet, ja you name it.
Citera
2023-01-13, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ke22
ibland så är inte allt logiskt.
shaken baby syndrom är oftast orsakat omedvetet vid en tillfällig psykos.
En fullt frisk normal person kan skaka sitt barn till stora skador och/eller döds helt omedvetet.

Mycket kan hända om man utsätts för tillräckligt mycket press och skit.
jag påstår inte att det nu är fallet men att behöva kämpa för att träffa sitt barn i 7 års tid pga möjliga lögner och falska påståenden tar ganska mycket på psyket. speciellt om ingen tror dig och alla är emot dig.
som jag skrivit, jag påstår inte att det detta är fallet nu men det kan vara det.
7 års vårdnadstvist var helt självförvållad från hans sida. Hade han varit en normal förälder hade det inte funnits en tvist överhuvudtaget,normala människor kommer överens för barnens bästa.

Tvistar gör psyksjuka, och det är inte mamman som felat det är väl rätt klart. Detta är en man som såg sig själv som ett rovdjur och mamman som bytet.Kan det bli tydligare ?
Citera
2023-01-13, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miacara
Med tanke på att han dödade barnet så borde man åtminstone nu förstå att mammans oro var befogad. Ändå ska det finnas en del som hävdar det motsatta. Jag förstår inte hur det är möjligt.
Ja du folk som är likadana som gm kanske.
Citera
2023-01-13, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosingen
7 års vårdnadstvist var helt självförvållad från hans sida. Hade han varit en normal förälder hade det inte funnits en tvist överhuvudtaget,normala människor kommer överens för barnens bästa.

Tvistar gör psyksjuka, och det är inte mamman som felat det är väl rätt klart. Detta är en man som såg sig själv som ett rovdjur och mamman som bytet.Kan det bli tydligare ?
Snyggt skrivet!
Det finns ju många orosanmälningar i den här soppan och samtliga handlar om pappan. Jobbigt att läsa pojken sökt mycket vuxenkontakt på skolan och uppvisat tydliga stress-symtom och rädsla för att pappan ska komma 😢
Hur många barn behöver dödas innan föräldrabalken skrivs om? 5 till? 50 till?
Citera
2023-01-13, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Du vet om att psykisk ohälsa är ett sjukdomsförlopp som kan växa fram med åren?
Men personlighetsstörningar gör det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in