2022-12-12, 09:27
Medlem
donenzo123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Du väger för mycket är min erfarenhet. Gå iaf ner så du börjar få ett synligt 6 pack på magen. Då är du fortfarande normalviktig. Jag blir tjock i ansiktet när jag bulkat upp mig 10kg fett, men när jag går ner till trimmat 6 pack så är jag smal i ansiktet.

Väger för mycket? BMI visar att jag är normal
Citera
2022-12-12, 11:22
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donenzo123
Du väger för mycket för att ha fått bort det fett du vill ha bort.

Gå ned i fett så kommer till slut även det fett som din kropp väljer att göra sig av eld sist försvinna.
Citera
2022-12-12, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donenzo123

Spegeln ljuger aldrig som man brukar man säga.
Citera
2022-12-27, 18:25
Medlem
snooper123s avatar
Hej!
190cm lång, 120kg. Kille 25 år.

I och med min längd så ser man inte mitt fett.
Har lite mage och stora lår. Har varit elitsimmare så har mycket muskler och är bredaxlad men känner mig tjock och vill gå ner 20kg.

Jag går en timmes rask promenad varje dag.
Ska köra ett schema nu där jag inte småäter alls och äter bara på utsatta tider, alltså frukost, lunch, middag och kvällsmat.
Ska inte alls äta socker utan jag äter gröt till frukost och kvällsmat kl 20.00.
Sen ska jag dra ner på kolhydraterna men vet inte riktigt hur jag ska göra.

Är det någon som kan ge mig tips och skriva hur jag ska göra för att gå ner 20kg och vad tycker ni om min idé?

Mvh
Citera
2022-12-28, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Hej!

Har lite mage och stora lår. Har varit elitsimmare så har mycket muskler och är bredaxlad men känner mig tjock och vill gå ner 20kg.

Ska köra ett schema nu där jag inte småäter alls och äter bara på utsatta tider, alltså frukost, lunch, middag och kvällsmat.
Ska inte alls äta socker utan jag äter gröt till frukost och kvällsmat kl 20.00.

Är det någon som kan ge mig tips och skriva hur jag ska göra för att gå ner 20kg och vad tycker ni om min idé?

Mvh

Jag gick ner 25 kilo på 1,5 år. Mitt bästa tips är att låta det ta tid. Jag läste en gång "det är våra beteenden och vad vi väljer att göra varje dag som blir till vanor, som blir till rutiner, som formar våra liv". Det är förstås jättebra om du kan hålla alla dina nya vanor direkt men för mig hjälpte det med en sak i taget. Det ena ger det andra. Kan meddela att det är fantastiskt skönt att slippa bära med sig massor med extra vikt när man ska gå någonstans!
Senast redigerad av making-gains 2022-12-28 kl. 14:02.
Citera
2022-12-28, 14:14
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av making-gains
Jag gick ner 25 kilo på 1,5 år. Mitt bästa tips är att låta det ta tid. Jag läste en gång "det är våra beteenden och vad vi väljer att göra varje dag som blir till vanor, som blir till rutiner, som formar våra liv". Det är förstås jättebra om du kan hålla alla dina nya vanor direkt men för mig hjälpte det med en sak i taget. Det ena ger det andra. Kan meddela att det är fantastiskt skönt att slippa bära med sig massor med extra vikt när man ska gå någonstans!
Okej, tack!
Ska ha detta med mig, tack för att du delar med dig.
Citera
2022-12-29, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Hej!

Mvh

Gott att höra. Du skulle behöva lite hjälp tror jag. Att göra några förändringar och gå från A till B fungerar sällan utan man ändrar saker när man är mentalt redo och jobbar mot målet över tid. Målet är i ditt fall att bli normalviktig vilket skulle ligga runt 80-85kg om du har muskelmassan som du påstår.

Av erfarenhet så tror jag att du skulle lyckas bra om du fokuserar på vad du ska äta och sen gör ändringar då och då. Det kommer göra det lättare mentalt att bara fokusera på det positiva.
Mycket näring är vad du behöver fokusera på. Mycket grönsaker och lite kött. Mycket ägg eller andra näringstäta livsmedel.
Havregryn är ensidigt och är väl inte jättebra utan ställer krav på att dina två riktiga mål mat är laddade med näring.

Att ha en realistisk tidsplan på 2-3 år kanske. Viktnedgången är säkert inte lätt. Men vardagen är det svåra. Då ska du varje dag jobba med målet att behålla din vikt. Men har du lärt dig hur du ska äta så kommer det vara lättare att behålla vikten. Man måste försöka tänka vad man ska äta.
Citera
2023-01-05, 10:38
Medlem
Shakeshakes avatar
Har börjat promenera på bandet cirka 30-40 minuter efter gymträning. Kör på hastighet 6 och lutning 6.

Dom dagar jag inte gymmar går jag 60 min på morgonen på tom mage.

Detta för att minska på fettet runt magen. Skall lägga till att jag går på en relativt bra diet och kör magenpå gymmet också

Min fråga är: Bräbner det ungefär lika mycket fett runt magen om jag cyklar under lika lång tid efter gymträning eller på morgonen?

Anledningen att jag frågar just om cykling är för att jag tidigare fått relativt smala ben när jag går på bandet även fast jag tränar ben regelbundet.

Är det alltså bättre med cykling för mig? Bibehålla massan på benen men samtidigt bränna fettet runt magen?
Citera
2023-01-05, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakeshake
Har börjat promenera på bandet cirka 30-40 minuter efter gymträning. Kör på hastighet 6 och lutning 6.

Dom dagar jag inte gymmar går jag 60 min på morgonen på tom mage.

Detta för att minska på fettet runt magen. Skall lägga till att jag går på en relativt bra diet och kör magenpå gymmet också

Min fråga är: Bräbner det ungefär lika mycket fett runt magen om jag cyklar under lika lång tid efter gymträning eller på morgonen?

Anledningen att jag frågar just om cykling är för att jag tidigare fått relativt smala ben när jag går på bandet även fast jag tränar ben regelbundet.

Är det alltså bättre med cykling för mig? Bibehålla massan på benen men samtidigt bränna fettet runt magen?

Man kan säga att ju hårdare du kör under en viss tid, ju mer energi förbrukar kroppen. Cykling aktiverar kroppen mer och därför ökar förbränningen jämfört med promenad.
Dock är alla aktiviteter rätt dåliga vid en viktnedgång eftersom de triggar saker som hunger i kroppen. Bara människor med en bra livsstil håller sig smala.
Att dina ben blir smala är bara för att du har mycket fett där. När du går ner i vikt så blir därför benen smalare. Magen har du inte många gram fett på så du kommer behöva tappa många kilo fett på övriga kroppen innan du ser minsta skillnad på magen.
Citera
2023-01-11, 20:57
Medlem
Går man lättare ned i vikt om man har för tighta byxor?

Har alltid undrat men det kanske är dum fråga. Tjejer är ju kända för att ha för tighta byxor på sig och tjejer är ju generellt smala innan dom föder barn.

Det kanske funkar den metoden? Känns som jag har sett några redskap, just med att hålla in magen.
Problemet är att man lär ju få rätt ont i magen med all den press/tryck.
Citera
2023-01-11, 21:04
Medlem
ABBORREs avatar
Ja ja , ju tightare byxor man har desto snabbare går man ner i vikt
Citera
2023-01-11, 21:11
Medlem
jewclaws avatar
Stämmer bra det. Korsett hade man bland annat för att gå ned i vikt snabbare förr i tiden. Herregud, forska lite!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in