Citat:
Ursprungligen postat av
snooper123
Hej!
190cm lång, 120kg. Kille 25 år.
I och med min längd så ser man inte mitt fett.
Har lite mage och stora lår. Har varit elitsimmare så har mycket muskler och är bredaxlad men känner mig tjock och vill gå ner 20kg.
Jag går en timmes rask promenad varje dag.
Ska köra ett schema nu där jag inte småäter alls och äter bara på utsatta tider, alltså frukost, lunch, middag och kvällsmat.
Ska inte alls äta socker utan jag äter gröt till frukost och kvällsmat kl 20.00.
Sen ska jag dra ner på kolhydraterna men vet inte riktigt hur jag ska göra.
Är det någon som kan ge mig tips och skriva hur jag ska göra för att gå ner 20kg och vad tycker ni om min idé?
Mvh
Gott att höra. Du skulle behöva lite hjälp tror jag. Att göra några förändringar och gå från A till B fungerar sällan utan man ändrar saker när man är mentalt redo och jobbar mot målet över tid. Målet är i ditt fall att bli normalviktig vilket skulle ligga runt 80-85kg om du har muskelmassan som du påstår.
Av erfarenhet så tror jag att du skulle lyckas bra om du fokuserar på vad du ska äta och sen gör ändringar då och då. Det kommer göra det lättare mentalt att bara fokusera på det positiva.
Mycket näring är vad du behöver fokusera på. Mycket grönsaker och lite kött. Mycket ägg eller andra näringstäta livsmedel.
Havregryn är ensidigt och är väl inte jättebra utan ställer krav på att dina två riktiga mål mat är laddade med näring.
Att ha en realistisk tidsplan på 2-3 år kanske. Viktnedgången är säkert inte lätt. Men vardagen är det svåra. Då ska du varje dag jobba med målet att behålla din vikt. Men har du lärt dig hur du ska äta så kommer det vara lättare att behålla vikten. Man måste försöka tänka vad man ska äta.